Configuratie voor 'Magix Foto's op CD & DVD 9 deluxe'

sklos schreef op 26.03.2010 om 12:40 uur
Ik werk met een testversie van 'Magix Foto's op CD & DVD 9 deluxe' en als eerste test had ik een slideshow van 101 vakantiefoto's (in totaal ca. 100 Mb) met achtergrondmuziek (een mp3 van 5 Mb). Via de 'slideshow-assistent' heb ik deze slideshow gemaakt, waarbij ik zo min mogelijk instellingen heb veranderd. De preview vond ik, na slechts een paar minuten werk, echt indrukwekkend. Echter het branden naar CD/DVD (in WMVHD formaat) duurde in totaal ruim 4,5 uur. Ik heb een redelijke computer (AMD Atlon Dual Core 2,31 GHz, 2 Gb intern, 240 Gb vrije disc) met Windows Xp.
Mijn vraag is of deze tijd van 4,5 uur voor het maken van de slideshow op deze configuratie normaal is of dat ik iets fout doe.  

Reacties

mi-bo schreef op 26.03.2010 om 21:02 uur
Heeft U de test versie ook geregistreerd, voor gebruik van 30 dagen, zo niet dan wordt uw brsandprogramma op Uw Pc gebruikt en niet het Magix brand programma, vandaar dat het zolang duurt,
succes.
mi-bo Team.
RiViS schreef op 27.03.2010 om 20:42 uur
De meeste tijd zal w.s. gaan zitten in het renderen (berekenen) van de film. Deze rendertijd is, behalve van de lengte van de film, verder afhankelijk van:
- de snelheid van je systeem
- de hoeveelheid toegepaste effecten, toevoegingen, correcties, etc.
- het uitvoerformaat
en dan zal ik wellicht nog wat vergeten te noemen.

Als je de slide-show assistent gebruikt worden er nogal wat effecten (zoom, shift, rotatie etc) aan je film toegevoegd hetgeen de rendertijd behoorlijk zal verlengen. Het HD fuitvoer-formaat zal daaraan zeker ook bijdragen.

Om je systeem wat beter te leren kennen geef ik het volgende proefje ter overweging:
Maak een show van ca 1 minuut (b.v. 6 foto's a 10 sec), zonder toevoegingen of wijzigingen. Exporteer die nu eerst als b.v. mpeg video 720x576 en noteer de rendertijd.
Doe nu hetzelfde, maar exporteer naar HD formaat.
Gebruik tenslotte de Assistent om de film behoorlijk op te leuken en meet weer de rendertijden.
Deze gegevens kun je dan opschalen naar je werkelijke filmlengte.

Tenslotte: (zeer) lange rendertijden zijn niet uitzonderlijk. Maar bedenk dat je PC het werk doet en ga ondertussen wat anders doen. Sommigen laten de sessie 's nachts doen, je kunt de PC vaak laten uitschakelen nadat de sessie voltooid is. De volgende ochtend is je dvd dan (hopelijk) klaar...