Compatibiliteits-issue tussen Music Maker en Samplitude

jan99 schreef op 27.09.2022 om 18:06 uur

Ik gebruik zowel MMaker (voor de basis) als Samplitude (voor het vervolg, VST-inspelen enz.). Het openen van MusicMaker (.mmm) projecten in Samplitude is nooit een probleem.
Maar omgekeerd is een regelrechte ramp. En dan bedoel ik niet dat je .vip-projecten niet met MMaker kunt openen, dat is bekend.
Nee: een eenmaal ooit in Samplitude geopend .mmm-project is nooit meer bruikbaar in Music Maker: er is alleen maar keiharde noise.
Ik dacht het opgelost te hebben door alleen nog copiebestanden ('save as') voor Samplitude te gebruiken, zodat het origineel voor MMaker beschikbaar blijft.
Maar sinds gisteren werkt ook dat niet meer. Erger: soundloops die eenmaal via een MMaker project in Samplitude zijn gebruikt, blijken vaak niet meer bruikbaar in MMaker. Ook niet in nieuwe (blanco) projecten. En ook niet na opnieuw opstarten van MMaker, schoonmaken van de registry enz.
Ik zal er mijn weg wel in vinden (resetten soundpools of zo), maar ik vraag me af: herkennen jullie dit probleem?
En bestaat er misschien ook een echte oplossing voor dit toch wel rare compatibiliteitsprobleem in de Magix-familie?

MMaker Premium: 30.04.44
Samplitude Music Studio: 26.1.016
Allebei 64-bit (Core i7) onder Windows 8.1

Reacties

SP. schreef op 27.09.2022 om 18:19 uur

@jan99 Dit werkt niet omdat Samplitude de metabestanden die bij het project horen, wijzigt.  MMM-bestanden die eenmaal zijn geopend met Samplitude, kunnen niet meer correct worden geladen door Music Maker.  Dat is ook niet te veranderen.

jan99 schreef op 27.09.2022 om 19:06 uur

Helemaal helder, @SP., Tnx. Dit is me ook al langer bekend. 'Nieuw' voor mij is dat ook .MMM-bestanden van een MMaker project die niet door Samplitude zijn geopend, niet meer werken in MMaker. Kennelijk gebruiken die dezelfde metabestanden. Vervelender is dat de betreffende loops in MMaker niet meer functioneren, ook niet in nieuwe projecten, die dus geen relatie hebben met het oude project.
But I keep on trying and keep you informed 😉

SP. schreef op 27.09.2022 om 21:13 uur

@jan99 De loops zouden weer moeten werken zodra u de metabestanden (HDP, H0, H1, H2) verwijdert.

jan99 schreef op 28.09.2022 om 12:11 uur

@SP. Wederom is mijn dank groot. Jouw advies deed het-em: metadata verwijderd bij de betreffende loops en het werkte allemaal weer. Wel iets om rekening mee te houden als je MMaker en Samplitude probeert te combineren😓.