Reacties

Kees-Haremaker schreef op 08.10.2021 om 14:21 uur

Hallo Joop, welkom op dit forum van gebruikers van MVDL, ik heb even een proefje gedaan en geconstateerd dat het werkt als je b.v. drie foto's op de tijdlijn zet achter elkaar en je selecteert ze alle drie dan vanuit disign-elementen één van de collage's waar een cijfer 3 in staat en je sleept het over de drie foto's dan werkt het perfect.
Mvg Kees een elke dag gebruiker.

Bol schreef op 08.10.2021 om 15:28 uur

@Joop-Penders

Hallo Joop,

....Hoe maak ik collages in de nieuwe versie (2022). Het lukt niet om te activeren. En twee filmbeelden naast elkaar?....

De Design-elementen - Collage is niet zo zeer bedoeld om van filmfragmenten een collage te maken. Het is bedoeld om van afbeelding (foto's) een collage te maken, zoals @Kees-Haremaker (Kees) al hebt omschreven. Succes met het maken van een collage.

Met vriendelijk groet, Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Joop-Penders schreef op 10.10.2021 om 12:11 uur

Beste Kees, beste Rob.

Bedankt voor jullie reactie. Ik zal proberen mijn probleem iets duidelijker te maken. Ik neem de volgende stappen: Menubalk, effecten, designelementen, collages. Bij deze laatste stap verschijn geen menu om een collage te maken( dus niet kiezen uit twee of meerdere foto's, de lay-out enz.). En, zoals eerder door mij aangegeven, was dit wel mogelijk in de 2019-uitgave. Deze is gecrashed en niet meer te herstellen, zelfs niet als ik hem helemaal opnieuw installeer (vanaf de dvd).

De twee filmbeelden naast elkaar wordt in een promotiefilmpje als nieuwe optie aangeboden. En in een eerdere reclame is ook een clip waarbij je een bepaald bewegend voorwerp kunt volgen. Beide mogelijkheden heb ik nog nergens kunnen ontdekken. Tips?

Groet,

Joop.

Bol schreef op 10.10.2021 om 15:22 uur

@Joop-Penders

Hallo Joop,

De manier hoe u de Collages wilt oproepen, werkt bij mij ook niet. Dit is volgens mij een bug in VDL 2022

U kunt deze oproepen door op het tabblad Sjablonen / Design-elementen / collage te gaan.

Succes, Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 10.10.2021, 15:23, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Bol schreef op 10.10.2021 om 15:36 uur

@Joop-Penders

Hallo Joop,

Een aanvulling op mijn bovenstaand antwoord.

Ik heb VDL 2022 teruggezet op de standaardwaarden en nu werkt het weer bij mij. Ik heb hier geen verklaring voor.

Groet, Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 10.10.2021, 15:38, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Joop-Penders schreef op 11.10.2021 om 08:11 uur

Dag Rob. Ik sta met verbazing te kijken naar de beeldfoto die je erbij gestuurd hebt. Wat een keuzemogelijkheden!

Ondanks terugzetten naar standaardwaarden, lukt het mij niet. Misschien: Ik gebruik de gratis test van vdl premium 2022. Maar eigenlijk raar. Je koopt toch niet half blind een programma! Het zijn juist deze mogelijkheden die het interessant maken een nieuw programma te kopen. Veel dank voor de reactie. Ik ga nu de eenvoudigste uitgave proberen. Beste groet, Joop

 

 

mi-bo schreef op 11.10.2021 om 09:55 uur

@Joop-Penders

Beste Joop.

De Topic gelezen, jammer dat U er niet bij had geschreven dat het om een trial download versie ging.

In de trial versie zitten uiteraard beperkingen.

Dan schrijft U dat MVDL2019 is gecrasht en met de gekochte herstel dvd het programma niet meer is te installeren, is vreemd(maar mogelijk)

U kunt toch via magix.com rechts op poppetje( https://www.magix.com/nl/support/mijn-service-center/) klikken U aanmelden, en via mijn programma, installationmanager, MVDL2019 weer installeren, hier staat ook de serienummer.

Mocht dit niet lukken, dan een optie wat hieronder staat met verschillen.

(Dan schrijft U, ik ga voor goedkopere versie kijken MVDL2022 classic kost € 69.99

veel minder sjablonen, en hier zit ook geen reisroute ( MTM )mogelijkheid in

 

als U de upgrade koopt van MVDL2022 prem(hiervoor wordt wel de geregistreerde serienummer van MVDL2019 gebruikt)betaald U ook €69.99.)en dan is ook als extra een herstel dvd er bij te kopen.

Sc6

Blijf gezond

M.vr.gr

Michael

 

wijziging aangebracht i.v.m. meer info

Kees-Haremaker schreef op 11.10.2021 om 11:21 uur

Hallo Joop, ik heb gister een tutorial gemaakt, betreffende het maken van een fotocollage, maar deze is nog niet vrij gegeven in de tutorials, maar ik stuur het even via dit medium.

Het is een filmpje van de omgeving van Burgum en de foto's zijn willekeurig een viertal stuks o.a. foto's van de mengtafel in de radiostudio in Burgum van voor de verhuizing en een paar van een oude Paillard filmprojector van ver voor de oorlog van mijn ouders, voor mij een waardevol apparaat jammer hij werkt niet meer.
Mvg Kees

Bol schreef op 11.10.2021 om 12:57 uur

@Joop-Penders

Hallo Joop,

......Maar eigenlijk raar. Je koopt toch niet half blind een programma! Het zijn juist deze mogelijkheden die het interessant maken een nieuw programma te kopen...... 

Hebt u VDL 2022 wel voor 30 dagen geregistreerd, want volgens mij kunt u dan alles uitproberen, uiteraard met hier en daar beperkingen. Zo kunt u maar bv. 3min op een DVD branden.

Groet, Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 11.10.2021, 12:58, in totaal 2 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Joop-Penders schreef op 11.10.2021 om 14:25 uur

Dag Kees.

Dank voor de uitleg. Zeer nuttig!

Dag Rob,

Ik heb het programma inmiddels gekocht. Fotocollages maken lukt nu.

Nu nog oefenen met filmcollages (zie promotiefilmpje Magix VDL deluxe Premium).

Heren, bedankt voor de support.

Beste groet,

Joop.

Bol schreef op 11.10.2021 om 15:37 uur

@Joop-Penders

Hallo Joop,

Het doet mij deugd om te lezen, nadat u Video Deluxe 2022 hebt aangeschaft collages kan maken. Ik wens u heel veel succes met het maken van u filmprojecten.

Met vriendelijk groet, Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Joop-Penders schreef op 11.10.2021 om 16:08 uur

Dag Rob,

Aangezien de 2019 versie chrashte en het niet lukte opnieuw te installeren, leek het mij verstandig om helemaal opnieuw te beginnen (dan kost het maar een duit. Is beter dan je je steeds weer geïrriteerd te raken). Collages foto's is geen probleem nu (de techniek kende ik al min of meer), het lukt nu ook van filmbeelden een (eenvoudige) collage te maken. Dus missie geslaagd!

Bedankt,

Groet,

Joop