codex 4

carmen.rijschool schreef op 05.10.2016 om 15:49 uur

Beste,

Enige tijd geleden had ik voor mijn Magix 2014 programma de Empec 4 Encoder geupgrade voor het bedrag van € 4.75

Thans blijkt dat ik met dit programma in elk geval een twee sterren kwaliteit DVD kan branden maar niet de 3 sterren blu ray voor HD televisie en ook niet de 3 sterren AVCHD voor 30 min. bedoeld voor HD TV

Graag uw advies waar de fout kan liggen of wat vooe upgrades ik nog meer moet kopen om dat te kunnen bereiken.

Kortom, het is de bedoeling HD DVD's ter maken die ik met mijn blu ray speler op mijn  smart tv kan afspelen

Ik heb geprobeerd op stand blu-ray 110/144 min en op stand AVCHD 30 min te branden maar krijg in elkgeval geen beeld.

Ik ben niet zo technisch met de computer dus heb ik uw hulp dringend nodig

Met vriendelijke groeten

P.Rameswar

Reacties

Voormalige gebruiker schreef op 05.10.2016 om 22:29 uur

Hallo P,

U kunt op een DVD+R 4,7GB een film van ca. 25 min als blu-ray branden. Ik doe dit regelmatig en speel deze op mijn LG blu-Ray speler af. Ik weet niet wat u voor merk Blu-ray speler heeft? Het kan zijn dat uw Blu-ray speler de gemaakte DVD  niet kan afspelen, omdat deze niet wordt ondersteund door uw Blu-Ray speler. Lees de handleiding van uw Blu-ray spelers even door.

Als u deze DVD wilt afspelen op uw computer, dan moet u wel juiste Blu-ray afspeelprogramma installeren. Standaard is deze niet in Windows aanwezig.

Natuurlijk kunt u uw project op een Blu-ray schijf branden, maar dan moet u er wel een Blu-ray brander aanwezig zijn op uw computer

Succes,

Rob

carmen.rijschool schreef op 06.10.2016 om 12:02 uur

Beste ROB,

Mijn hartelijke dank voor uw informatie.

Ik had 3 DVD gebrand en omdat ik het niet op mijn computer kon terugzien dacht ik dat de branding mislukt was.

Na het lezen van uw bericht heb ik ze uit de vuilnisemmer gehaald in in de nieuwe pasgekochtte Samsung Blu-Ray speler gedaan en het geeft fantastisch beeld.

Mag ik zo vrij zijn te  vragen welk Blu-Ray programma ik op mijn computer nodig heb om de gebrandde DVD's ook op mijn computer te kunnen afspelen?

Nogmaals mijn dank en

Vriendelijke groeten

P.Rameswar

Voormalige gebruiker schreef op 06.10.2016 om 12:34 uur

Hallo P,

Ik gebruik hiervoor:

Dit is een freeware programma en deze kunt u downloaden bij: https://mpc-hc.org/

Succes,

Rob

Aanvulling 6-10-2016 15:40 uur

Een Blu-Ray schijf van 25/50GB kan niet gelezen worden door de DVD speler / brander van de computer. Hiervoor is een Blu-Ray speler / brander nodig. 

carmen.rijschool schreef op 19.12.2016 om 11:52 uur

Beste Rob,

Ik zit met hert Magix probleem dat ik geen volledig beeld en of geluid kan krijgen op DVD=R.

Ik heb een blu Ray speler van samsung BD-H6500.

Bij het openen van Magix programma krijg ik het volgend venster te zien met de tekst:

"Magix vedeo de luxe 2014 is op deze computer van gebruiker P.Rameswar in gebruik.Wanneer u verder gaat kam het zijn dat enkele proigramma functies(zoalsaudio-en videoweergave, branden van CD's en DVD's) beperkt zijn en er kunnen problemen optreden,doordat de benodigde bronnen niet door meerdere tegelijk draaiende programma's kunnen worden gebruikt".

Er zijn met het proberen van de afstellingen uit het boek al diverse DVD,'s vermost en er wordt alleen MENUSJABLOON opgenomen, meer niet.

Eerder had ik na het volgen van jouw intructies geen probleem meer met het branden van de DVD's

Ik heb zo vaak geschreven naar de Mgix maar telkens verwezen naar het boek maar niets helpt de fout te hetstellen.

Ten einde raad benader ik jullie weer mij van het probleem af te helpen.

Bij voorbaat dank

P.Rameswar