Codec Main Concept

Wouter-vandeKamp schreef op 01.12.2021 om 13:37 uur

Heel jammer dat de Main Concept niet meer in Video deluxe zit, ik heb gelukkig nog de versie uit 2020 op mijn PC staan. Als ik mijn (klein)kinderen een filmpje van 2 min. over vroeger stuur is dat 3/4 groter als voorheen met Main Concept. Dat filmpje verstuur ik op smartphone grote, na het filmpje gemaakt te hebben op mijn laptop waar het filmpje bijna 60 mb is, compileer ik hem op mijn PC (waarop versie 2020) en is het 31 mb. Jammer !!! Hopelijk komt ie snel terug :-(

Reacties

mi-bo schreef op 01.12.2021 om 13:53 uur

@Wouter-vandeKamp

Beste wouter,

Uw oproep gelezen.

MAGIX is een gehele nieuwe weg gaan bewandelen, dat ook gebaseerd is op komend Windows 11.

Het Mainconsept zal niet meer terug komen.

Sc6

Blijf gezond

M.vr.gr

Michael

Bol schreef op 01.12.2021 om 14:37 uur

@Wouter-vandeKamp

Hallo Wouter,

Welkom op het forum door en voor Magix gebruikers. 
Op dit forum helpen forumleden elkander, maar het staat wel geheel los van Magix Support.

Het klopt, dat het verouderde MainConcept uit 2012 niet meer aanwezig is in VDL 2022.

Misschien is dit voor u een optie. Als u toch een kleiner bestand wilt creëren, dan zou u uw project als HEVC kunnen exporteren. Waarschijnlijk, moet u bij de eerste keer van een HEVC export, net als bij het MainConcept een codec voor €4,99 moeten aankopen en activeren.

Succes, Rob
Forum Moderator en Magix gebruiker vanaf 2005

Diverse keren gewijzigd i.v.m. correcties

Laatst gewijzigd door Bol op 01.12.2021, 15:40, in totaal 2 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Wouter-vandeKamp schreef op 02.12.2021 om 10:31 uur

De HEVC codec aangeschaft maar, die gaf geen goed resultaat op de smartphone. De processor van de smartphone werkt niet snel genoeg, schokkende beelden. De oplossing wel gevonden:

Menu Bestand->Film Exporteren->Video als MPEG-4.

                        Venster Presets: 640x480 25p

                        Beelverhouding instellen op: 3x4 of 16x9

Film grootte idem als met gebruik Main-Concept codec en het aantal mb's is dan ongeveer even groot en een prima weergave op de smartphone..

Mijn dank voor het meedenken.

 

Bol schreef op 02.12.2021 om 11:56 uur

@Wouter-vandeKamp

Hallo Wouter,

Bedankt👍voor uw terugkoppeling. Oude smartphone, die nog geen HEVC codex ondersteunen, spelen deze HEVC bestanden inderdaad schokkend af. Mijn Samsung A50 telefoon hebt daar geen probleem mee. Maar de oplossing die u doet leveren zeker voor telefoons en tablets die geen HEVC codex ondersteunen prima beelden op. Veel plezier met het maken van uw filmpjes.

Met vriendelijke groet, Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 02.12.2021, 11:58, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-