codec?

Ton-Theeuwen schreef op 17.03.2021 om 16:08 uur

Goedendag

Al geruime tijd kamp ik met het volgende probleem:

na Magix Video de Luxe Premium opnieuw geïnstalleerd te hebben op mijn nieuwe (Windows10) PC kreeg ik geen geluid bij vanaf de harde schijf geïmporteerde MTS video bestanden. Na een (gratis) update was er wél geluid, maar verschijnt steeds opnieuw de melding: 'Om deze audiofunctie te gebruiken heeft u een uitbreidingspakket nodig. Wilt u het uitbreidingspakket nu gratis downloaden?' Als ik dan om 'downloaden' klik lijkt het alsof dat inderdaad gebeurt, maar nog steeds geen geluid. Idem als ik op 'annuleren' of op 'X' klik.

Als ik dan tóch de videobestandjes (met steeds opnieuw wegklikken van die melding) op de tijdlijn plaats, komt die vraag bij het afspelen óók weer steeds terug en loopt de zaak uiteindelijk vast. Om gek van te worden!

Tenslotte (tegen betaling) ook maar de 'MPEG-4 codec (Mainconcept)' gedownload en volgens de aanwijzingen geïnstalleerd. Er verandert echter niets. Nog steeds verschijnen die irritante pop up mededelingen en valt er met dit programma niet te werken!

Wie weet hoe ik moet handelen? Mis ik een codec o.i.d. in Windows 10? Moet ik het volledige (te betalen) uitbreidingspakket downloaden? Is het een kwestie van instellingen? HELP!

Alvast bij voorbaat dank voor je reactie!

Vriendelijke groeten, Anton

Reacties

mi-bo schreef op 17.03.2021 om 16:25 uur

@Ton-Theeuwen

Beste Ton.

Welkom op MAGIX Multimedia Forum.

Ga naar Windows start,instellingen,geluid,het is mogelijk dat de geluidskaart niet goed werkt,klik op oplossen.

Bij mij heeft deze optie geholpen.

Blijf gezond

M.vr.gr

Michael

 

Bise schreef op 17.03.2021 om 16:49 uur

Beste Ton,

Als het een nieuwe PC is met win 10 erop dan mag u er vanuit gaan dat dit in orde is. Voor zover ik het kan beoordelen ligt het mankement toch echt bij Magix. Wellicht dat er leden zijn die u kunnen helpen!

succes,

Cees

Ton-Theeuwen schreef op 17.03.2021 om 19:22 uur

Beste Mchael en Bise (Cees)

Dank voor jullie snelle reactie.

Ik ga de suggestie van Michael vanavond nog proberen. En verder wacht ik, zoals Cees al aangeeft, adviezen van andere leden af.

Overigens heb ik een foutje gemaakt in de beschrijving van mijn probleem.

Na die (gratis) update heb ik weliswaar wel weer geluid, maar het daadwerkelijke probleem zit hem dus in die vervelende mededelingen die steeds verschijnen en het werken onmogelijk maken, mede omdat het programma na importeren van enkele bestandjes na enkele minuten vastloopt en met ctrl/alt/delete weer moet worden afgesloten.

Groeten, Ton

Bol schreef op 17.03.2021 om 20:00 uur

@Ton-Theeuwen

Hallo Anton,

Hiervandaan kan ik niet zien over welke Video deluxe versie het gaat, maar ik heb het vermoeden, dat hier gaat om VDL 2016 premium.

Als dat zo is, doe dan het volgende:

  • haal vanaf uw oude PC de twee volgende bestandjes
  • mx_dec_dd_audio_sse_x64.dll
  • mx_enc_dd_audio_x64.dll
  • Kopieer deze naar C:\Program Files\MAGIX\Video deluxe 2016 Premium\RegModule_x64
  • Als het goed is, blijft nu de vervelende mededeling "uitbreidingspakket nu gratis downloaden" weg.

Mocht u de .DLL bestanden niet meer kunnen kopiëren van u uw oude PC, laat het mij weten.

Succes, Rob

Diverse keren gewijzigd i.v.m. correctie van uw naam en andere nog wat vebeteringen

Laatst gewijzigd door Bol op 17.03.2021, 20:37, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Ton-Theeuwen schreef op 18.03.2021 om 13:29 uur

Beste Mi-Bo en Rob

@ Mi-Bo

De geluidskaart is kennelijk wel in orde want ik héb geluid. Desondanks toch geprobeerd. Situatie blijft onveranderd. Steeds dat verzoek om te downloaden en dan gebeurt er niets en loopt uiteindelijk vast.

@ Rob

Ik heb Video de luxe versie 16.0.4.124 (UP D3) UG code 8427 KA4. De oude PC heb ik niet meer en de bestanden die jij noemt, dus ook niet. Mijn hoop is op jou gevestigd! :-)

Groet, Anton

mi-bo schreef op 18.03.2021 om 13:50 uur

@Ton-Theeuwen

Beste Anton.

Dank voor Uw Feedback.

Jammer dat mijn voorstel niet is gelukt.

Succes met het zoeken naar een oplossing.

M.vr.gr

Michael