Reacties

mi-bo schreef op 29.09.2022 om 15:42 uur

@j.g.gerbranda

Opgenomen bestanden met Apple ITUNES, kunt U niet importeren in MVDL, zover mijn kennis gaat..

Als U de cd in de driver doe, en aan geeft wat gekopieerd moet worden, eerst opslaan in een map, daarna kan het zonder problemen op de tijdlijn worden gezet.

Is het niet zo als MVDL wordt opgestart dit als administrator moet gebeuren, ivm met beveiliging door U aangebracht

Gr

Michael

j.g.gerbranda schreef op 29.09.2022 om 15:52 uur

Ik probeer niet een cd te importeren of een bestand te importeren via of van ITunes. Ik wil een cd track importeren met VDL de luxe en dat geeft dit probleem. Dat probleem komt ook voor bij het importeren van CD's in ITunes. Dit laatste schrijf ik erbij om aan te geven dat het vermoedelijk een instelling in de pc is, maar ja, Welke?

j.g.gerbranda schreef op 29.09.2022 om 15:57 uur

Ik heb jouw manier ook geprobeerd met hetzelfde resultaat. Slechts 5 seconden geluid en niet meer.

mi-bo schreef op 29.09.2022 om 16:44 uur

@j.g.gerbranda

Dank voor Uw feedback.

Als U een muziek cd in de dvd driver doe, kan U dan ook geen muziek horen als de dvd wordt afgespeeld, is dit een eigen gemaakte cd of een koop cd.

Niet geschreven dat cd moet worden geïmporteerd .

"Als U de cd in de driver doe, en aangeeft wat gekopieerd moet worden, eerst opslaan in een map, daarna kan het zonder problemen op de tijdlijn worden gezet."

Dan is het opgeslagen op de Pc, dit geschreven als U een track kopieer naar de tijdlijn, en de cd verwijderd, dan opslaan in/als in een map, bij opnieuw opstarten zal de track er niet meer instaan.

Dan wat betreft Apple ITunes, zal eerste geconverteerd moeten worden voordat het kan worden geïmporteerd in MVDL.

Sc6

Michael

mi-bo schreef op 29.09.2022 om 17:21 uur

@j.g.gerbranda

Nog een reactie,

Een muziek track opnemen via MVDL, klik op de rode knop onder preview scherm, vandaar uit heeft U verschillende opties een ervan is audio, probeer op deze manier een track te importeren.

Gr

Michael.

 

j.g.gerbranda schreef op 29.09.2022 om 17:30 uur

Beide antwoorden zijn mij bekend en geen van beide werkt.

 

mi-bo schreef op 29.09.2022 om 18:05 uur

@j.g.gerbranda

Dat is geen positieve reactie.

antivirus up to date.

grafische (video)kaart up to date.

Bestand, instellingen, instellingen terug zetten naar standaard waarde, zou een optie kunnen zijn.

Werkt U met computer systeem onder Windows 10 of Windows 11.

Alle updates van Windows geinstalleerd.

Heel vreemd, dat het niet mogelijk is een eenvoudige muziek track van een koop cd te importeren en op de tijdlijn te zetten.

Gr

Michael

Bol schreef op 29.09.2022 om 18:14 uur

@j.g.gerbranda

Hallo Joost,

Voordat ik u een zinnig antwoord kan geven, wil ik van u eerst antwoorden op het volgende? Kan het zijn, dat u VDL2022 plus geüpgraded naar VDL2023 plus? Als dat zo is, hebt u toen VDL2023 met de verkregen downloadlink geïnstalleerd en daarna VDL 2023 opnieuw geregistreerd (emailadres) en geactiveerd met het nieuw verkregen P3-serienummer.

Met vriendelijke groet,

Rob (forum moderator)

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Bol schreef op 29.09.2022 om 18:26 uur

@j.g.gerbranda

Hallo Joost,

Ik heb een Audio CD geplaatst in de PC Diskstation. VDL2023 opgestart en daarna een audio *.cda bestand op de tijdlijn van VDL2023 gezet. Alles werd bij mij goed geïmporteerd.

Met vriendelijke groet,

Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

j.g.gerbranda schreef op 29.09.2022 om 19:18 uur

Beste Rob, het verhaal over de update naar VDL 2023 premium weet ik niet meer zo uit mijn hoofd. Wel dat mijn machine onder windows 11 draait en alle drivers en programma's up to date zijn. Ook at ik altijd de premium versie heb gebruikt.

Nog vreemder is dat mijn cd speler (een externe versie) wel verschijnt in VDL als bron en ook de cd tracks laat zien. Aanklikken geeft na enige tijd geluid dat niet gestopt kan worden. Importeren via de rode button onder het preview scherm geeft als melding dat er geen cd speler is aangesloten.

Ik heb andere software (NCH) die cd's kan inlezen en wegschrijven in allerlei compressie mogelijkheden. Ik kom er wel uit maar het blijft vreemd dat dit niet werkt.

Bol schreef op 29.09.2022 om 19:30 uur

@j.g.gerbranda

Hallo Joost,

Wat gebeurd er als u niet op het *.cda bestand klikt, maar het *.cda rechtstreeks naar de tijdlijn sleept, net al een filmfragment?

Groet,

Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

j.g.gerbranda schreef op 29.09.2022 om 20:36 uur

ga ik proberen. Wordt wel morgen.

Dank alvast aan iedereen die mee wil denken.

Joost

Bol schreef op 29.09.2022 om 22:55 uur

@j.g.gerbranda

Hallo Joost,

Ik heb mijn portable BD Writer Samsung Model SE-506 via een USB poort aangesloten. Hiermee heb ik *.cda bestanden wederom succesvol kunnen importeren op de tijdlijn van VDL2023. Ik heb op twee manieren succesvol kunnen importeren; slepen en klikken op de pijl.


U moet wel geduld hebben, want het zeker ca. 8 secondes voordat er geïmporteerd gaat worden.

Wanneer u een foutmelding krijgt, leeg dan de map AudioTemp. Hierin worden de tracks als Disc_01A1A89C_Track_01.wav bestanden opgeslagen.

Met vriendelijke groet,

Rob

Gewijzigd i.v.m. aanvulling

Laatst gewijzigd door Bol op 30.09.2022, 00:05, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

sipke schreef op 02.10.2022 om 16:46 uur

Normaal importeer ik muziek vanuit de map waar ik mijn volledige collectie heb opgeslagen maar even een test gegaan en vanuit de CD rechtstreeks naar de map in VDL geplaatst. Vanaf de CD kan men kopieren en rechtstreeks naar de gewenste map plaatsen. Men kan ook (geen aanrader) vanaf de CD naar de tijdlijn slepen maar dan is opslaan waarschijnlijk geen mogelijkheid.

j.g.gerbranda schreef op 03.10.2022 om 10:11 uur

Het blijft een raadsel waarom het volledig importeren van een CD in VDL niet wil lukken. Ook vanaf de CD het nummer naar de montage trekken, werkt niet. Iets in de pc weerhoudt het systeem ervan om meer dan 5 seconden in te lezen.

mi-bo schreef op 03.10.2022 om 11:32 uur

@j.g.gerbranda

Het gaat nog steeds over ITunes( van Apple) bestanden die op een cd staan, deze zijn niet direct in te lezen door MVDL, eerst zal met een programma de ITunes bestanden moeten worden geconverteerd naar MP3 of WAV anders heeft U er niets aan

Gr

Michael

Bol schreef op 03.10.2022 om 11:48 uur

@j.g.gerbranda

Hallo Joost,

Voor zover ik het heb begrepen, hebt u het nog steeds over een gewone muziek CD, dit u wilt importeren via de Mediapool naar de tijdlijn van Video Deluxe? Heb u nog gedaan wat ik reeds eerder heb beschreven? Heb u al eens uw virusscanner tijdelijk uitgezet?

Groet,

Rob (forum moderator)

Laatst gewijzigd door Bol op 03.10.2022, 11:49, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Bol schreef op 03.10.2022 om 13:01 uur

@j.g.gerbranda

Hallo Joost,

...Ik probeer een track van een cd te importeren in Video Deluxe. Er wordt slechts 5 seconden ingelezen en dan stopt de opname. Ditzelfde probleem heb ik ook met ITunes.....

Als u een track vanaf een muziek CD wil importeren via zowel het Video Deluxe als via het ITunes programma, dan stopt het inlezen na ca. 5 sec. Voor zover ik het hiervandaan kan beoordelen is dit geen fout in Magix Video Deluxe. Waarschijnlijk een Microsoft Windows 10 |11 fout.

Succes,

Rob (forum moderator)

Laatst gewijzigd door Bol op 03.10.2022, 13:01, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

j.g.gerbranda schreef op 03.10.2022 om 16:39 uur

Beste Mi Bo, daar gaat het niet over. Beide programma's geven dezelfde fout. Ik heb al eerder gemeld dat ik geen muziek uit of via Itunes probeer te importeren naar VDL. Beide programma's geven dezelfde storing.

Beste Rob,

Ik heb twee PC's. Op beiden loopt dezelfde virusscanner (Kazperski en eerder Norton) De laptop heeft het probleem. De vaste PC niet. Vreemd blijft het.

 

Bol schreef op 03.10.2022 om 17:44 uur

@j.g.gerbranda

Hallo Joost,

Het probleem bij u doet zich voor op uw laptop. Uw vaste PC zal waarschijnlijk een ingebouwde DVD / Blu-ray diskettenstation, maar uw laptop een portable USB DVD / Blu-ray diskettenstation? Als dat zo is, zijn hiervan dan de drivers up-to-date?

Misschien is kan dit de oplossing zijn: Download en installeer eens deze Magix BurnRoutines_13.0.0.247. [Brandroutine].

Succes,

Rob (forum moderator)

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

j.g.gerbranda schreef op 03.10.2022 om 18:19 uur

Rob, Ik ga dat morgen proberen. Alle drivers zijn up to date. Het vreemde is dat enige maanden geleden alles gewoon goed werkte.

 

Joost

Bol schreef op 03.10.2022 om 18:28 uur

@j.g.gerbranda

Hallo Joost,

Werkt u met op uw laptop onder W11 en hebt u deze kortgeleden de grote update binnengehaald?

Groet,

Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

j.g.gerbranda schreef op 04.10.2022 om 13:57 uur

Windows 11 is up to date. Gisteren weer een update ontvangen en ga nu proberen wat het resultaat is. Alleen de vaste PC loopt ook onder de laatste versie van windows 11 zonder problemen.

Bol schreef op 04.10.2022 om 17:54 uur

Hallo Joost,

Ik heb gelezen toen in PC active Windows 11 22H2 Update nog niet te updaten, omdat er problemen mee zijn, Lees: Windows 11 22H2 Update niet updaten

Groet,

Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-