Camera-/zoombeweging foto

voyageur schreef op 02.05.2021 om 13:29 uur

Hallo,

Is er iemand die enig idee heeft hoe je een Camera-/zoombeweging foto naar links of rechts kan maken aan 100%. Als je in Photostory Deluxe een Camera-/zoombeweging wil maken dan wordt de grootte van de foto 125% met uiteraard beeldverlies. Ik heb dit al geprobeerd op te lossen met de functie "positie & grootte" die terug op 100% te zetten, maar dan verandert de panbeweging eerst naar het uitzoomen van de foto en vervolgens weer naar inzoomen. De panbeweging naar links of rechts is blijkbaar niet mogelijk aan 100%, of is er toch iemand die daarvoor een oplossing heeft.

Groeten en dank je wel voor uw reactie,

Voyageur

 

Reacties

Bol schreef op 02.05.2021 om 16:38 uur

@voyageur

Hallo Voyageur,

Als u de Camera-/zoombeweging op 100% zou kunnen zetten, dan raakt u de zoom van 25% kwijt. U houd dan alleen nog de beweging van links of naar rechts over. Als u alleen de beweging van links of naar rechts wilt met de foto op 100% gebruik dan Positie & grootte met Key-frames.

Groet, Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 02.05.2021, 16:46, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Bol schreef op 03.05.2021 om 23:54 uur

@voyageur

Hallo Voyageur,

Misschien is dit de oplossing van uw probleem, om een foto op 100% te zetten, haal bij de beeldgrootte/positie de vinkjes weg bij breedte en hoogte

Met vinkjes

Zonder vinkjes

Succes, Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 03.05.2021, 23:55, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

voyageur schreef op 04.05.2021 om 16:27 uur

Dank je wel Rob.

Dit is inderdaad een oplossing maar je zit dan met die vervelende zwarte randen. Waarschijnlijk hebben de programmeurs van Magix de zwarte randen willen wegwerken door in de toepassing Camera-/zoombeweging het beeld met 25% te vergroten. Ik heb ook nog wat uitgeprobeerd maar vind voorlopig geen oplossing. Mijn vrouw vindt je bloembak heel mooi en inspirerend. Ze vindt dan ook dat ik met die inspiratie aan het werk moet om er ook zo eentje te maken. Wat je toch allemaal meemaakt op dit forum, niet waar! Groetjes, Voyageur

 

Bol schreef op 05.05.2021 om 12:59 uur

@voyageur

Hallo Voyageur,

Inderdaad, blijft u nog aan weerskanten met de zwarte randen zitten. Vandaar de Zoombeweging van 25%, die door de programmeurs is toegevoegd. Hoe u dit alsnog kan oplossen, daar heb ik het antwoord (nog) niet op. Maar mocht ik te zijner tijd een oplossing weten, dan kom ik hier later bij u op terug. W.b.t. de bloembak (teil) wens ik u heel veel succes, maar vooral plezier met het samenstellen daarvan.

Groet, Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-