Camera('s) maken geen verbinding met Laptop

rene-m schreef op 08.11.2019 om 13:49 uur

Goedendag,

Ik heb Magix easy gekocht en geïnstalleerd op mijn laptop, alles gedaan volgens de instuctie, maar ik krijg de beelden van mijn HI8 camera niet op mijn laptop te zien, op de beelden van mijn mini DV camera komen niet binnen op de laptop.

iemand hier ervaring mee ?

vriendelijke groet,

René

Reacties

mi-bo schreef op 08.11.2019 om 14:17 uur

@rene-m

Beste Rene,

Welkom op MAGIX Multimedia Forum.

Sony Hi8 bandjes moeten gedigitaliseerd worden, hier heeft U een omzetter voor nodig die beelden Analoog omzetten naar Digitaal.

In het Totaal pakket van MAGIX Red Uw Video ( RUV 9 ) is dit mogelijk met MAGIX Video Easy.

met een USB omzetter van MAGIX los te koop is het mogelijk om de Analoge beelden te digitaliseren en met MAGIX Video Easy te bewerken en te branden op dvd of naar USB te exporteren.

Met vriendelijke groet,

Michael

rene-m schreef op 08.11.2019 om 14:21 uur

Hoi Michael,

Ik heb de USB omzetter al, die zat in het Magix Easy pakket wat ik gekocht heb.

Programma geïnstalleerd, kabels aangesloten, alles gedaan wat gevraagd en aangegeven word, maar beelden komen niet binnen ?

Vriendelijke groet,

René

mi-bo schreef op 08.11.2019 om 15:17 uur

@rene-m

Beste René,

Dank voor Uw Feedback,

misschien heeft U iets aan deze links,

https://www.magix.info/nl/tutorials/usb-omzetter-wordt-niet-herkend--1229758/

deze is geschreven door MAGIX Support.

en

https://www.magix.info/nl/tutorials/hoe-installeer-ik-ruv-9--1179849/

en

https://www.magix.info/nl/tutorials/hoe-te-werken-met-magix-ruv-9--1210503/

Sc6

Met vriendelijke groet,

Michael

Ps heeft U na het installeren van RUV 9 ook via hulp online actualiseren gedaan nu versie 6.0.2.31

Wijziging aangebracht zie PS.

 

rene-m schreef op 08.11.2019 om 15:46 uur

Beste Michael,

Dank voor je snelle reactie, helaas wat ik ook probeer, nog steeds geen beeld.

Had toch gehoopt dat ik mijn afgelopen twee dagen bezig zou zijn met het bewerken van mijn filmpjes, in plaats daarvan probeer ik al twee dagen om ook maar verbinding te krijgen met mijn camera.

mi-bo schreef op 08.11.2019 om 15:53 uur

@rene-m

Beste René,

Jammer dit bericht te lezen, al meer dan 1000 Hi8 bandjes gedigitaliseerd met RUV9.

kunt U wel via rood,geel, zwart verbinding maken met Uw tv,

en heeft U dan wel beeld en geluid.???

zit het probleem niet in de camera ???

met vriendelijke groet,

Michael

mi-bo schreef op 08.11.2019 om 16:04 uur

@rene-m

Beste René,

terug komend op Uw 2de vraag over mini DV bandjes,

hier heeft U een Fire-wire of I-link of IEEE 1394 kabel aansluiting voor nodig, gaat U het opnemen via RUV 9 dan worden U digitale beelden, via Analoog omgezet naar Digitaal heel veel kwaliteit verlies.

met vriendelijke groet,

Michael

 

rene-m schreef op 08.11.2019 om 16:09 uur

Hoi Michael,

de volgende melding verschijnt als ik een opname wil starten:

Deze opnamemap gecomprimeerde word niet aanbevolen voor opname! Wilt u toch doorgaan?

dan druk ik op JA en dan komt de volgende melding:

Het opnameapparaat ondersteunt het actuele opnameformaat niet.

Ga naar de uitgebreide weergave en kies daar onder opnamekwaliteit de instelling Gebruikergedefinieerd. Er wordt een dialoog geopend voor het instellen van het opnameformaat, Stel daar het formaat in.

Hier word ik niet veel wijzer van, omdat ik niet weet welk opnameformaat er ingesteld moet worden.

vriendelijke groet,

René

 

mi-bo schreef op 08.11.2019 om 16:18 uur

@rene-m

Beste René,

gaat het nu over Hi8 of mini Dv bandjes.

Met vriendelijke groet,

Michael

PS.

u mag mij ook mailen mi-bo@magix.info en als het probleem is opgelost kan de oplossing daarna op het Forum worden gezet door U.

 

rene-m schreef op 08.11.2019 om 16:25 uur

Michael,

Je hebt het in een eerder bericht van je over de HI8 heb je het over rood, geel en zwart om beelden af te spelen op de tv, maar ik heb rood, geel en wit ?

Ik heb idd geen Fire wire, dus ga dat zo halen.

René

mi-bo schreef op 08.11.2019 om 16:29 uur

@rene-m

Beste René,

bij de een is het rood, wit, geel, bij de ander rood, zwart, geel ( geel is altijd voor beeld )

Sc6

Met vriendelijke groet,

Michael

mi-bo schreef op 08.11.2019 om 16:50 uur

@rene-m

Beste René,

een aanvulling op Uw reactie ga een fire-wire halen, bij de camera zal vermoedelijk geen fire-wire kabel zitten, die zal dan apart moet worden gekocht, goed uitkijken of de aansluitingen goed zijn, er zijn verschillende maten.

Sc6
Michael

 

mi-bo schreef op 08.11.2019 om 16:56 uur

@rene-m

Beste René,

U schrijft over Hi8 bandjes, de camera die U heeft is dit ook geschikt voor Hi8 bandjes of alleen voor SONY H8 , als dit zo is zal U geen Hi8 bandjes kunnen digitaliseren, dat is het zelfde als een Analoge Videorecorder, VHS bandjes kunnen wel afgespeeld worden maar S- VHS bandjes niet.

Sc6

Michael