Reacties

mi-bo schreef op 04.04.2019 om 16:02 uur

@info167

Beste info167.

Vermoedelijk zal U dit probleem via Uw Webhosting kunnen oplossen.

Mvg

Michael

info167 schreef op 04.04.2019 om 16:14 uur

Dank voor de reactie, ik had contact gehad met de webhoster en die zei me browser caching ingesteld moet worden in de software, dus in dit geval Webdesigner

mi-bo schreef op 04.04.2019 om 18:15 uur

@info167

Beste Info167,

helaas moet ik U een correct antwoord schuldig blijven,alle opties voor U uitgeprobeerd weet niet hoe U dit zou moeten doen in MWD prem 16 ,

Mvg

Michael

BeRo schreef op 04.04.2019 om 19:22 uur

Sorry, als ik hier ongevraagd antwoord geef..... 😋

De cache van een browser kan worden beïnvloed door zogenaamde "meta tag" instellingen.

Als de HTML-Head van de website de volgende regels bevat, wordt de pagina-inhoud altijd direct van de webserver gehaald, niet uit het eigen cachegeheugen.

<meta http-equiv="cache-control" content="no-cache">
<meta http-equiv="pragma" content="no-cache">
<meta http-equiv="pragma" content="no-store">

Zo kan je de "Meta Tags" integreren in de website.

Veel succes 👍

Auf den Tag genau gehen heute, am 14.08.2021, 10 Jahre online Support für die Community zu Ende.
Ich freue mich auf eine neue, berufliche Herausforderung, die sich gerade ergeben hat. Leider bleibt dann keine Zeit mehr für die Community übrig, aber Ihr seid bei den aktiven Mitgliedern in besten Händen.
Sicher schaue ich auch ab und zu nochmal rein... 🤓

info167 schreef op 04.04.2019 om 20:04 uur

Beste BeRo, dank voor je reactie. Betekent dit dan dat de website door de gebruiker na de eerste keer bezoeken, sneller zal laden?

BeRo schreef op 04.04.2019 om 22:37 uur

[...] Betekent dit dan dat de website door de gebruiker na de eerste keer bezoeken, sneller zal laden? [...]

Nee, zo is het niet.
De laadtijd is altijd hetzelfde, omdat de browser cache niet wordt gebruikt.
Met cachegebruik wordt de laadtijd verkort vanaf de 2e download van de pagina. 😇

De browser cache is standaard actief in alle browsers. Je hoeft dus niets extra's in te stellen. 😎

Laatst gewijzigd door BeRo op 04.04.2019, 23:03, in totaal 1 keer gewijzigd.

Auf den Tag genau gehen heute, am 14.08.2021, 10 Jahre online Support für die Community zu Ende.
Ich freue mich auf eine neue, berufliche Herausforderung, die sich gerade ergeben hat. Leider bleibt dann keine Zeit mehr für die Community übrig, aber Ihr seid bei den aktiven Mitgliedern in besten Händen.
Sicher schaue ich auch ab und zu nochmal rein... 🤓

info167 schreef op 05.04.2019 om 08:43 uur

De webhoster vertelde me dat het verstandig zou zijn als ik in de software, browser caching actief maak. Hij zei dat dan de website vanaf de 2e keer bezoeken van de site, in het vervolg sneller zal laden. Maar ik begrijp dat dat niet helemaal juist is? Het was een tip van de webhoster om de site door de bezoeker sneller te laten ervaren. Klopt dit verhaal?

BeRo schreef op 05.04.2019 om 10:04 uur

Klopt dit verhaal?

Ja, dat is het.
Maar zoals ik al zei, is het een standaardinstelling van alle browsers dat de bezochte website in het cachegeheugen is geplaatst.
Dit betekent dat je niets anders hoeft te doen om er voordeel uit te halen.

Probeer het zelf. Als je de inhoud van je website wijzigt op de webserver, zal je browser de oude inhoud lange tijd weergeven omdat deze uit de cache wordt gehaald.

Dit is de reden voor de voorgestelde manipulatie. De "meta tag" instellingen zorgen ervoor dat de cache wordt omzeild. Dit zorgt ervoor dat de getoonde website altijd up to date is.
Het nadeel is dat het elke keer opnieuw moet worden geladen. Dit is langzamer dan het afspelen vanuit de cache.

Auf den Tag genau gehen heute, am 14.08.2021, 10 Jahre online Support für die Community zu Ende.
Ich freue mich auf eine neue, berufliche Herausforderung, die sich gerade ergeben hat. Leider bleibt dann keine Zeit mehr für die Community übrig, aber Ihr seid bei den aktiven Mitgliedern in besten Händen.
Sicher schaue ich auch ab und zu nochmal rein... 🤓

info167 schreef op 05.04.2019 om 11:07 uur

Helder, dan is het beter om het zo te laten, denk ik dan. Bedankt voor je info :)