brandprogramma voor dvd inlay

ludovk schreef op 09.04.2025 om 11:26 uur

in video de luxe premium 2023 staat in het brandprogramma een knop om de inlay te printen na het branden van de dvd.

het grote voordeel hiervan is, dat de inlayn het menu van de dvd overneemt en mooi geprint kan worden

ik heb video de luxe premium update 2025 gekocht; alles prima en werkt zeer goed, alleen de print knop ontbreekt!!

staat die ergens anders? hoe heet dit programma? waarom er niet meer bij, het is erg handig

Reacties

Bol schreef op 09.04.2025 om 15:34 uur

@ludovk

Hallo Ludo,

Vanaf Video Deluxe 2024 is deze printoptie niet meer aanwezig. Waarom Magix Duitsland deze printoptie uit het brandmenu hebt verwijderd, dat kan ik u niet zeggen. Waarschijnlijk omdat het reeds ca. 11 jaar oud is en daarbij nog 32bits programma.

Wat u zou kunnen doen is, om dit zelf vragen / voor te leggen aan Magix Support Duitsland. Stuur een onderbouwd mailtje naar: infoservice@magix.net

Maar als u nog Video Deluxe 2023 op uw computer hebt staan, ga dan naar: C:\Program Files\MAGIX\Video deluxe 2023 plus of Premium\coverlabel/ cdprinter.exe. Als u op Cdprinter.exe klikt, wordt Magix Xtreme Print Studio 10 standalone opgestart. Maar u moet nu wel handmatig het gewenste lay-out menu toevoegen.

Met vriendelijke groeten,

Rob (forum moderator)

PS. ik maak al sinds jaar en dag al geen inlay's meer mijn dvd doosjes. Wel maak ik gebruik wel printable dvd's schijven en doe daarna dan in een dvd-sleeve om zo ruimte te besparen.

Laatst gewijzigd door Bol op 09.04.2025, 16:23, in totaal 4 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

ludovk schreef op 10.04.2025 om 10:01 uur

de oplossing is terug naar video de luxe 2023, nadat alle filmen gemaakt zijn in 2025 en omgezet naar mpeg4

en daar het brandprogramma gebruiken, en de layout printen

Bedankt voor de gewaardeerde hulp

lvk

Bol schreef op 10.04.2025 om 11:04 uur

@ludovk

Hallo Ludo,

Fijn om van u te vernemen dat u een tussenoplossing hebt gevonden. Maar dit lijk mijn nogal erg omslachtig? Voor dat ik u een oplossing geeft, zou ik van u willen vernemen of VDL2023 en VDL2025 op een en dezelfde computer staat en dat deze afzonderlijk opgestart kan worden?

Met vriendelijke groeten,

Rob (forum moderator)

Laatst gewijzigd door Bol op 10.04.2025, 12:21, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Bol schreef op 11.04.2025 om 15:38 uur

@ludovk

Hallo Ludo,

Ik heb uw probleem voorgelegd aan Magix Support. Dit was het antwoord van Magix:

Beste Rob,
Bedankt dat u contact met ons opneemt. Helaas moeten wij u mededelen dat deze functie is stopgezet en daarom in toekomstige programma's niet meer beschikbaar zal zijn. Dit komt omdat we de functionaliteit niet hebben aangepast naar Windows 11 en dat er te weinig vraag naar is.

Hartelijke groeten
MAGIX Software GmbH

U zou het op uw manier kunnen doen of de Coverlabel map te vanuit VDL2023 te kopiëren en deze dan als standalone te gaan gebruiken.

Succes,

Rob (forum moderator)

PC -1-

PC -2-