branden op dvd

javada schreef op 20.10.2012 om 11:46 uur

Ik wil een videoband totaal op een DVD branden.
Ik heb deze als MPEG via Video de Luxe 2013 PREMIUM opgenomen en verder bewerkt.
Deze is 6560 MB groot en ik heb via de encoder instellingen de bitrate aangepast en dan wordt deze film, 2h:33min ingesteld op 3779.
Verder heb ik in de MPEG encoder-instellingen niets gewijzigd en afgesloten met OK.
Hierna heb ik de opdracht “branden” gekozen.
Hierna krijg ik de melding:het project heeft ca 6560MB vrije ruimte nodig.
Ik vind hiervoor geen oplossing in het boek en in de hulpfiles
Kunt u mij op weg helpen?

Bij voorbaat dank,
Jan

Reacties

Voormalige gebruiker schreef op 20.10.2012 om 12:00 uur

Hallo javada,

Klik op bitrate en daarna op Oke. De kwaliteit van je film gaat hiermee wel op achterachteruit.

Succes,

Rob

javada schreef op 20.10.2012 om 14:15 uur

bedankt Rob,

dat heb , zie mijn vraag, ook gedaan maar ik krijg steeds daarna de opmerking dat de DVD niet groot genoeg is!

Jan

Voormalige gebruiker schreef op 20.10.2012 om 15:28 uur

Hallo Jan,

Normaal kan je voor ca. 1h:30min branden  Waarom het nu niet gaat, kan ik hier vandaan niet zeggen. Het zou moeten werken, zoals ik reeds beschreven heb. Ik werk zelf nog met VDL MX  premium. Ik ga het vanmiddag uitproberen en kom hier nog op terug.

Een vraagje: "Waarom niet over  2 DVD's van elk ca. 1h:16min. van goede kwaliteit branden.

Groet,

Rob

Voormalige gebruiker schreef op 20.10.2012 om 15:43 uur

Hallo Jan,

Ik heb het uitgeprobeerd met ca. 2h:50min. Bij mij gaat het wel.  De eerste foto geeft situatie aan voor bitrate verlaging en de twee foto na bitrate verlaging.

Succes,

Rob

Cinecor schreef op 20.10.2012 om 17:31 uur

Eén film van meer dan twee uur? Er is geen kijker te vinden die dat vol houdt...

De aandacht van de kijker kan je 15 a 20 minuten vasthouden, daarna moet er bes;list een belangrijk omkeerpunt in de film zitten. Het boeiend houden van een film van 2,5 uur is alleen voor de allergrootste professionele filmmakers weggelegd. En zelfs die zullen er erg vel moeite mee hebben....

Beter dus het advies van Rob op te volgen en meerdere korte films met eigen onderwerpen maken van je footage.

Gaat het DVDbranden ook beter...

javada schreef op 21.10.2012 om 16:27 uur

Rob,

bedankt voor de hulp!

maar bij mij werkt het niet; jammer en ik vraag me af of er een fout in de software zit, maar het proghramma heb ik pas een maand geleden gekocht!

Natuurlijk kun je ook 2 DVD's hiervan maken met een goede kwaliteit maar ik ben een hele serie oude videobanden voor een vriend op dvd"s aan het zetten; de kwaliteit is dus toch niet optimaal!!

Jan

Voormalige gebruiker schreef op 21.10.2012 om 16:39 uur

Hallo Jan,

Ik ga er vanuit dat je geen proefversie heeft, maar dan zou je een herstelprocudure kunnen doen. Plaats de DVD met het programma VDL 2013. Wanneer herstelproceduren niet mogelijk is dan zou ik het nog eens installeren. Bij het installeren kan je het best je internetverbinding en je virusprogramma tijdelijk uitschakelen. Deze willen nog wel eens de installatie beinvloeden.

Vergeet na de installatie je internet en je virusprogramma weer aan te zetten!! 

Succes,

Rob

javada schreef op 21.10.2012 om 18:05 uur

Hallo Rob,

het is een neiuw gekocht programmaVDL 2013 Premium.

ik de herstelprocedure gedaan maar dat was niet de oplossing.

Toen heb ik vlg jouw voorstel het programma opnieuw geinstalleerd maar dit had ook geen resultaat, weer de opmerking dat de DVD niet geschikt was 6560MB.

Ik ben een nieuweling met MAGIX; kan ik nog ergens anders een fout gemaakt hebben?

Jan

Voormalige gebruiker schreef op 22.10.2012 om 11:57 uur

Hallo Rob,

het is een neiuw gekocht programmaVDL 2013 Premium.

ik de herstelprocedure gedaan maar dat was niet de oplossing.

Toen heb ik vlg jouw voorstel het programma opnieuw geinstalleerd maar dit had ook geen resultaat, weer de opmerking dat de DVD niet geschikt was 6560MB.

Ik ben een nieuweling met MAGIX; kan ik nog ergens anders een fout gemaakt hebben?

Jan

Hallo Jan,

Ik zou het op dit moment ook niet weten. Volgende week ga ik Magix VDL 2013 aanschaffen en dan ga ik het uitproberen. Je hoor nog van me.

Groet,

Rob

javada schreef op 22.10.2012 om 12:13 uur

Hallo Rob,

bedankt voor de hulp,

vriendelijke groet

Jan

javada schreef op 26.10.2012 om 18:50 uur

Hallo Rob,

ik heb de film, die ik op dvd wilde branden eerst geexporteerd en daarna gebrand, en dat lukte wel

de volgende film heb ik weer rechtstreeks (ook te groot) gebrand en dat lukte wonderwel ook; jammer is dat ik niet weet waarom.

groetjes

Jan