Hallo Marijke,
Als het een koop dvd is, en alles is geinstalleerd, dan registreren met serienummer, en daarna via hulp online actualiseren, dan krijgt u nog een download update van 53 mb en moet het gaan werken
gr
Michael
Hallo Marijke.
Als er een project wordt geladen van de camera's van tegenwoordig, is beeld en geluid aan elkaar gekoppeld, door op het project te klikken gaat er een scherm open met optie beeld en geluid op 2 sporen zetten. als je dit zelf heeft ontkoppeld en beeld verwijderd en geluid niet kom je in de problemen, dus altijd gekoppeld laten
gr
Michael
Ik heb me wezenloos lopen zoeken maar niet kunnen vinden.
Daar ga ik ook maar opnieuw induiken,pffft
Echt erg hoor heb al meerdere films gemaakt met vorig programma 32 bits en nu 64 bits en het lukt gewoon niet.
Voormalige gebruiker
schreef op 04.10.2016 om 22:32 uur
Hallo Marijke,
U heeft in meerdere VDL's programma's gewerkt. Veel wat u in de eerdere versie gebruikte is er nu ook nog.
Mi-Bo beschrijft dat beeld en geluid aan elkaar gekoppeld zit, dat is juist. Wanneer u een fragment op de tijdlijn van spoor 1 zet, dan staat het geluid ook op spoor 1. U kunt het geluid op twee manieren op spoor 2 krijgen.
1. activeer spoor 1 (geel)
2. druk op de sneltoetsen Ctrl+H en het fragment splits zich in beeld (spoor 1 en geluid op spoor 2)
3. druk op de sneltoetsen Ctrl+U en het fragment wordt weer samen gevoegd (beeld en geluid op spoor 1)
U kunt ook het beeld en geluid al gesplits op de tijdlijn zetten. Dit doet u zo:
1. start VDL en druk op de letter "Y"
2. Nu opent het menu programma-instellingen
3. klik op het tabblad Video/audio en haal het vinkje weg bij: "Video/Audio op een spoor"
4. sleep nu het filmfragment naar de tijdlijn en nu zal het geluid direct op het spoor onder het beeld komen te staan
Het lukt mij niet om een film op dvd te branden. Er staat gewoon niets op. Wat kan er verkeerd gaan of staan?
In het begin lukte dit wel en heb verschillenden DVD's gemaakt. Maar nu heb ik alles al geprobeerd, diverse DVD's verknald maar het lukt maar niet om het bewerkte op DVD te branden.