Branden diashow naar een image (iso) voor met formaat BlueRay (BD)

jajke schreef op 03.02.2020 om 10:09 uur

Ik heb sinds kort Photostory Deluxe 2020. Ik heb inmiddels een aantal diashows van vakanties als imgage naar harde schijf gebrand (keuze BD). Dit is een aantal keren goed gegaan maar sinds een paar dagen krijg ik na de keuze BD de melding "encoderen mislukt". Het branden naar een iso via de instelling AVCHD gaat wel goed. Waar ligt het probleem ? BD geeft in de regel een groter bestand. Ik zet de iso-bestanden op een harddisc/multimediaplayer en kan vervolgens de allerbeste kwaliteit bekijken op een HD-tv. Indien ik de diashows zou branden naar dvd dan gaat de kwaliteit heel erg achteruit. Dus vandaar de keuze voor branden naar iso.

Reacties

mi-bo schreef op 03.02.2020 om 11:41 uur

@jajke

Beste Jack.

Welkom op MAGIX Multimedia Forum

Wat er precies verkeerd is gegaan kan ik U van hieruit niet vertellen

Kijk eens in het project dat tijdens encoderen problemen heeft of er geen open stukken zijn.

En als dit misschien de bedoeling is dan via hulp, exporteren ,video als magix video (1920:1080)van maken dan wordt met extensie er een mxv van gemaakt zet dit weer op de tijdlijn en dan een image file (iso)er van maken

Sc6

Met vriendelijke groet,

Michael

Bol schreef op 03.02.2020 om 12:57 uur

Hallo Jajke,

Als u een BD voor een twee keer of meer keren gaat branden, krijg u altijd de vraag: Alles encoderen - encoderen - etc. Gebruikt dan altijd "Alles encoderen" Deze vraagstelling krijgt u altijd of u nu rechtstreeks op een Blue-Ray schijf brand of als een ISO bestand

Persoonlijk, vind ik om een project te exporteren als MXV bestand zeer omslachtig en overbodig.

Groet,

Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 03.02.2020, 12:59, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

jajke schreef op 03.02.2020 om 14:44 uur

Rob, die melding krijg ik niet. Als ik kies voor BD en vervolgens voor branden, hoef ik enkel een naam te geven voor het iso-bestand. Na een paar minuten verschijnt de melding "encoderen mislukt". Ik krijg die melding inderdaad wel als ik voor een 2e keer óf een dvd brand of een AVCHD-iso aanmaak. Ik kies dan inderdaad voor "alles encoderen". Vreemd dat e.e.a. vorige week tot een 4-tal keren is gelukt (overigens met andere diashows).

jajke schreef op 03.02.2020 om 14:46 uur

Michael, ik zal die tip van jou - hoewel omslachtig - toch eens proberen. Betekent dat na branden ik een .mkv-project moet openen waarna de diashow op de tijdlijn verschijnt ?

mi-bo schreef op 03.02.2020 om 14:57 uur

@jajke

Beste Jajke,

het is niet branden,

maar via bestand exporteren "video als magix video "wordt er een mixdown gemaakt waarin alle sg. bewuste fouten worden mee opgeslagen( bv open stukjes geen beelden, of geen geluid )dit kost veel reken tijd en als er eerst een MXV van wordt gemaakt staan alle fouten hierin en kan het daarna via bestand worden gebrand op een cd/dvd of op de harde schijf of ISO files.

mijn reactie was gebaseerd op  "maar sinds een paar dagen krijg ik na de keuze BD de melding "encoderen mislukt".

Sc6

Met vriendelijke groet.

Michael

Bol schreef op 03.02.2020 om 23:40 uur

Hallo Jajke,

Wat u zou kunnen uitproberen is het volgende:

  1. ga naar: C:\gebruikers\gebruikersnaam\Documenten\MAGIX-projecten\Video deluxe Premium\Disc Images
  2. maak de Disc Images map geheel leeg
  3. start VDL op met uw project en ga naar het brandmenu
  4. klik op bv. BluRay of AVCHD
  5. klik op encoder
  6. klik op reset en op OK
  7. Probeer nu nog eens te branden

Bij mij staat bij 1. "Brander" altijd op Image Recorder. Nu wordt er ISO bestand aangemaakt, die ik dan later met bv. AnyBurn op een schijf brand. Hiermee voorkomt u verspillen van BlueRay schijven.

Succes,

Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 03.02.2020, 23:41, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

jajke schreef op 05.02.2020 om 11:10 uur

Ik maak nu - conform tip en hoewel ietwat omslachtig - eerst een MXV-bestand aan via Alt-D/exporteren (via advanced zet ik de standaard-resolutie hoger). Het exporteren duurt niet zo heel erg lang. Daarna lees ik de mxv in op de tijdlijn en brand ik de diashow als image naar een map op de harde schijf en met de instelling BD. Bij "encoderen" kies ik voor "alles encoderen". E.e.a. werkt perfect. Ik zou echt niet weten waarom het in eerste instantie branden naar iso met instelling BD steeds de melding geeft "encoderen is mislukt" aangezien het branden naar een iso met AVCHD instelling wel meteen lukt.

mi-bo schreef op 05.02.2020 om 11:19 uur

@jajke

Beste Jajke.

Aannemend dat Uw reactie is op wat door mij is omschreven op 03.02.2020 om 11.41 uur en 14.57 uur

Daar het mogelijk is om met MAGIX op verschillende mogelijkheden tot het zelfde eind resultaat te komen was dit mijn voorstel MAGIX heeft ook zijn eigen brand programma en is niet afhankelijk van externe partijen.

Sc6

Met vriendelijke groet,

Michael

Bol schreef op 05.02.2020 om 11:32 uur

Hallo Jajke, fijn om te lezen, dat het nu wel lukt door eerst uw project te exporteren als een MXV bestand en dan als een BD ISO bestand weg te schrijven. Waarom het als AVCHD wel gelijk lukt en niet als BD ISO, daar heb ik geen juiste verklaring voor. Maar goed, hiermee is uiteindelijk uw probleem toch nog opgelost

Groet,

Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Bol schreef op 05.02.2020 om 17:00 uur

Hallo Jajke,

Ik brand mijn BD ISO nooit op Mpeg 2 (bitrate 29536) maar op H.264 (Bitrate18384) probeer het ook eens op deze manier. Wat is dan het resultaat. Daar ben ik zeer benieuwd naar.

Groet,

Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

jajke schreef op 05.02.2020 om 17:46 uur

Doe ik uiteraard ook. Staat ingesteld op H.264. Wat ik wijzig is de resolutie bij het aanmaken van de magix video file (.mxv).

Bol schreef op 05.02.2020 om 18:10 uur

Mag ik vragen in welke resolutie?

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

jajke schreef op 05.02.2020 om 20:28 uur

Bol: 1920 x 1080 Ik heb versie 2020, dus de keuze via geavanceerd ziet er bij mij iets anders uit.

Bol schreef op 05.02.2020 om 21:17 uur

Jajke,

Mijn voorbeeld komt uit VDL 2020 de laatste versie. Als u op reset klikt, dan wordt de resolutie op 1920 x 1080i Pal (Default) gezet. Dus gelijk aan die van u. Deze presetmenu is vanuit het Diskmenu niet het presetmenu vanuit het menu exporteren.

Groet,

Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

mi-bo schreef op 05.02.2020 om 22:40 uur

 

@jajke

Beste Jajke.

Nog even de discussie gevolgd,

als ik mij niet vergist heeft U het nog steeds over MAGIX PhotoStory 2020

en

niet over MAGIX vdl

vandaar dat U niet de aanwijzingen kunt vinden.

dit is van MAGIX PhotoStory 2020

met vriendelijke groet,

Michael

Bol schreef op 05.02.2020 om 23:06 uur

Hallo Jajke,

Helaas heb ik uw topic niet goed gelezen en ben op het verkeerde been gezet door Video MXV. Alles wat ik beschreven heb, gaat over VDL 2020 niet over Photostory 2020. Sorry daarvoor.

Groet,

Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 05.02.2020, 23:20, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Bol schreef op 05.02.2020 om 23:45 uur

Hallo Jajke,

Ik zie iets heel vreemds in het brandprogramma van Photstory 2020. Als ik klik op BD branden en "Encoder-instelling" dan zie ik, dat ik ook in het AVCHD video-export menu terecht komt en niet zoals VDL 2020 in Blu-Ray video-export. zie laaste afbeelding. Als ik op reset klikt dan wordt resolutie op "Blu-Ray 1920x1080p24" en niet op "Blu-Ray 1920x1080i Pal (Default)".

Klik op Preset en kies dan voor "Blu-Ray 1920x1080i Pal (Default)"

Probeer het nu nog eens.

Laat mij weten of het nu wel lukt

Succes,

Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

jajke schreef op 06.02.2020 om 13:01 uur

Dat ga ik zeker nakijken en proberen Rob

jajke schreef op 08.02.2020 om 18:17 uur

Rob, volgens mij was dat de oplossing. Ik brand nu gelijk in BD-formaat naar een image zonder foutmelding. Top. Bedankt voor de tip.

Bol schreef op 08.02.2020 om 18:32 uur

Hallo Jajke,

Het doet mij deugd om lezen, dat door te gaan naar Encoder-instelling / Presets en bij presets deze op "Blu-Ray 1920x1080i Pal (Default)" te zetten, uw probleem is opgelost.

Groet,

Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-