Blauw scherm / wel audio

Thom-B schreef op 24.06.2017 om 23:43 uur

Goedenavond,

Ik heb sinds kort Red Uw Video's! (Staat geen versienummer bij) maar het is met de USB-video omzetter. Ik heb Windows 7.

Als ik de scart kabel in de VHS Recorder stop en hem op in zet krijg ik zowel geen beeld als geluid, als ik hem op OUT zet dan krijg ik alleen audio, maar blijft het beeld blauw. Ik heb hem geïnstalleerd volgens de aanwijzingen.

Heeft iemand anders dit probleem ook of kan iemand mij helpen met het oplossen hiervan?

Alvast bedankt!

Gr. Thom

Reacties

mi-bo schreef op 25.06.2017 om 10:11 uur

Goedemorgen Thom,

Alle RUV Versie's hebben een nummer aanduiding.

Is de scartkabel 21 Pins, zo niet dan is dat het probleem

gr

Michael

Thom-B schreef op 25.06.2017 om 11:12 uur

Hallo Michael,

Op de verpakking staat absoluut geen versienummer. (Heb in about gekeken; Versie 9)

Ik heb de pins geteld. Dat zijn er 20, maar de input op de VHS Recorder heeft ook maar 20 pins. En het is de SCART kabel die is meegeleverd bij het RUV pakket. Die zou toch goed moeten zijn?

UPDATE: Net een plaatje opgezocht. Het is wel 21 pins. De 21e pin is de inkeping aan de zijkant begrijp ik. Ben niet zo thuis in de SCART Kabels.

Gr. Thom

mi-bo schreef op 25.06.2017 om 13:39 uur

Hallo Thom.

kijk eens naar deze link

https://www.magix.info/nl/tutorials/hoe-installeer-ik-ruv-9--1179849/

hier staat precies omschreven de juiste manier om het MAGIX product goed te laten werken

gr

Michael

Voormalige gebruiker schreef op 13.11.2017 om 10:31 uur

Het probleem dat Thom beschrijft is zeer herkenbaar, maar nu in combinatie met Windows 10. Ik bezat een oude versie van Red uw Video (versie 7) en heb - na heel veel gedoe en nimmer ook maar één beeld - besloten om de software te vervangen met de hoop op....... Recent Versie 9.0 aangeschaft en geinstalleerd maar helaas: weer hetzelfde probleem: wel geluid, geen beeld. Diverse keren de-installeren en opnieuw installeren levert geen resultaat op . Zodra je de videoband start wordt het (zwarte) schermpje waarop je het beeld zou moeten zien blauw.... .

Ga je naar programmacompatibiliteit van Windows 10 en voert de test m.b.t Magix uit dan is daar de uitkomst: programma niet compatibel.

De vraag: wat nu? Geld terug omdat een programma niet (goed) werkt? - ondanks de logo's op de verpakking......

Voormalige gebruiker schreef op 13.11.2017 om 21:47 uur

Naar aanleiding van hetgeen Thom hierboven meld en mijn eigen ervaring ben ik nog és verder in de materie gedoken en stel vast dat bij het installeren van het stuurprogramma vanaf de DVD een deel niet wordt meegenomen. Dit ondanks de melding dat beide "apparaten" met succes zijn ge-installeerd (Videoconverter 3 en Conexant Systems).......Dat is dus NIET het geval: Conexant staat in je Configuratiescherm (WINDOWS) wel in het programmaoverzicht maar zonder ook maar één bit geheugen......de Video converter 3 staat er wel in incl. de hoeveelheid geheugen die het programma inneemt. Probeer je Red uw video's te downloaden via de Magixsite dan gebeurd hetzelfde: ook dan blijft Conexant achterwege.......

Een ander probleem is dan - wanneer je iets wil melden - en Magix je computergegevens vraagt, je gebruik kunt maken van - ik citeer: een handige tool......die je kunt downloaden en daarna zal deze tool de computergegevens verzamelen en in een kader plaatsen.

Tool geprobeerd, helaas, werkt niet......het is te mooi om waar te zijn.....

 

Mijnheer Magix: mag ik mijn geld terug!

 

Groet,

Johan

 

 

 

 

 

 

 

 

 

mi-bo schreef op 13.11.2017 om 22:26 uur

Johan,

Ga naar configuratiescherm,verwijder Conexant , daarna, Red Uw Video versie 9. ( Video Easy RYVT ) installeren, en dan gaat het programma wel werken kijk maar eens naar deze link

https://www.magix.info/nl/tutorials/red-uw-video-ruv-9-is-ook-een-volledig-montage-pakket--1195062/

Groeten

Michael