Blanco clip maken om een begintitel te maken.

CNH-vanDijck schreef op 18.08.2022 om 14:11 uur

Ik ben een leek op het gebied van videobewerking. Heb alle clips geladen maar ik zou aan het begin een BLANCO clip willen maken om een begintitel voor onze vakantiefilm te maken.
Wie kan mij opweg helpen? In de bijgeleverde informatie zie ik nergens een onderwerp "Eigen titel maken"...

Reacties

mi-bo schreef op 18.08.2022 om 14:28 uur

@CNH-vanDijck

welkom CNH als MAGIX gebruiker op het MAGIX gebruikers Forum.

Als het project iets naar rechts wordt geschoven begint U zwart, dan kan er een fade-in gemaakt worden om te beginnen.

Hier staan wat Tips

http://mi-bo.magix.net/album/#albums-3318992

Ook kunt U de eerste clip verkleinen door een splitsing te maken, dit helemaal naar beneden trekken, dan heeft U geen beeld(zwart), daar kan een tekst ingezet worden en via fade-in komt het beeld rustig inzicht.

Gr

Michael

 

mi-bo schreef op 18.08.2022 om 15:09 uur

@CNH-vanDijck

Een kleine promo gemaakt,

na via knip programma een zwart beeld te hebben gemaakt en opgeslagen als JPG, en dit op de tijdlijn geïmporteerd en naar voren te hebben geschoven

is dit het resultaat

sc6

Michael

 

Bol schreef op 18.08.2022 om 18:32 uur

@CNH-vanDijck

.....In de bijgeleverde informatie zie ik nergens een onderwerp "Eigen titel maken"...,,,

Start het Video Easy op en drukt op de F1-toets en geef als zoek tekst: Titel

U kunt op elk gewenste plaats van uw project een titel maken / invoeren.

Succes,Rob (forum moderator)

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

CNH-vanDijck schreef op 21.08.2022 om 12:41 uur

Ben dus bezig om onze vakantie videoclips te monteren. Maar tussen de videoclips wil ik ook foto's "plakken ". Dit is op zich geen probleem maar er zijn foto's die , eenmaal op de tijdlijn gezet, opeens op hun zijkant of zelfs op hun kop liggen. Hoe kan ik deze foto's weer rechtop zetten?

Hoop op een reactie.

Groeten. Kunci.

Bol schreef op 21.08.2022 om 12:48 uur

@CNH-vanDijck

Hallo Kunci,

U kunt deze foto's roteren op de tijdlijn.

Dit doet u zo:

  • activeer de foto
  • klik op "Fx"  en daarna op het tabblad "Optimaliseren"
  • klik op roteren links of rechts

Succes,

Rob (forum moderator)

 

Laatst gewijzigd door Bol op 21.08.2022, 12:58, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

CNH-vanDijck schreef op 21.08.2022 om 20:53 uur

Diverse adviezen heb ik al opgevolgd en met succes bekroond. Daarvoor uiteraard mijn dank. Maar het is mij nog niet gelukt om een "blanco" clip te maken waar ik de inleiding van onze vakantie video in kwijt kan .

Voorbeeld:

In een ander videobewerking programma zag ik een mooie te gebruiken clip. Een gordijn welke open schoof en de weg vrij maakte voor een echte AANKONDIGING. Zoiets , of iets dergelijks zoek ik maar kan dat niet vinden.

Een ander ding is het volgende.

Als ik een rijtje clips die achterelkaar staan in één keer op een andere plaats in het project wil plaatsen lukt dat niet. Ik moet ze dan één voor één verplaatsen. Is hier een oplossing voor?

Wacht graag advies af

Met vriendelijke groeten.

Bol schreef op 21.08.2022 om 21:27 uur

@CNH-vanDijck

Kunci,

U bedoeld een in- en outro. Deze kunt u vinden onder Overgangen en onder het tabblad In & Uit. Alleen zit daar niet de gordijnen tussen, wel in Video Deluxe X

U sleep een intro naar de eerste clip en de outro naar de laatste clip.

Succes,

Rob (forum moderator)

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

CNH-vanDijck schreef op 24.09.2022 om 14:38 uur

Hallo Michael.
Ik heb vandaag de koopversie van Magix Video Easy aangeschaft en op de laptop geïnstalleerd.
Daarna mijn videoopnamen ingevoerd. Ging allemaal prima. Maar ik krijg weer geen geluid bij de clips , ondanks dat ik er zeker van ben dat het geluid er is. Ik kan ook geen geluidsspoor bij dit programma ontdekken . Bij aanklikken van het geluidsprogramma kom ik ook niet verder. Wat is hier aan de hand.
met groeten. Kunci.

Bol schreef op 24.09.2022 om 15:14 uur

@CNH-vanDijck

Hallo Kunci,

.....Ik heb vandaag de koopversie van Magix Video Easy aangeschaft en op de laptop geïnstalleerd.....

Hoe hebt u Magix Video Easy aangeschaft. Voor zover ik het zie op het internet, is deze uitverkocht (niet beschikbaar). Het kan zijn, dat u Magix Red uw Video's ad: 49,99 € hebt aangeschaft? Daar zit ook Magix Video Easy bij.

Met vriendelijke groet,

Rob (forum moderator)

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

mi-bo schreef op 24.09.2022 om 15:15 uur

@CNH-vanDijck

Dank voor Uw Feedback.

Jammer , U had beter MVDL2023 kunnen aan kopen, want met Magix Video Easy gaat U weer terug naar af, dit product zal U niet via MAGIX Shop hebben aangekocht en wordt niet meer ondersteund.

Reactie op de vraag op 24.09.2022 om 14.38 uur.

Komen deze bestanden toevallig uit een bewerking van MVDL 2014 ,dat is niet mogelijk gezien dit komt omdat het is opgebouwd via tijdlijnen.en dat bestaat niet in Magix Video Easy

Sc6

Michael

Wijziging aangebracht i.v.m meer info

Bol schreef op 24.09.2022 om 15:39 uur

@CNH-vanDijck

Hallo Kunci,

Met de aanschaf van VDL 2023 zal uw problemen waarschijnlijk ook niet zijn opgelost. Ik heb het vermoeden, dat u problemen veel en veel dieper zitten. Ik zou achter uw laptop moeten zitten om daar goede antwoorden op te kunnen geven.

Maar u kunt dit zelf uitproberen door de 30 dagen testversie van VDL 2023 te downloaden en te installeren. Alleen zitten hier wel beperkingen aan. Zoals, u kunt maar 3 min. exporteren c.q. branden. Zie: https://www.magix.com/nl/video/video-deluxe/

Nog even dit:

Een Magix product, dat u via de Magix Shop, Bol.com of Mediamarkt hebt aangekocht, dan krijgt u altijd een jaar ondersteuning van Magix Support. Want alle Magix programma's worden bij Mijn Account / Mijn producten geregistreerd.

Met vriendelijke groet,

Rob (forum moderator)

 

Laatst gewijzigd door Bol op 24.09.2022, 15:42, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-