Reacties

mi-bo schreef op 13.06.2022 om 16:04 uur

@Tien

 

Beste Tien.

 

Niet wetend met welke versie van MVDL er wordt gewerkt.

Misschien een optie:

Ga naar bestand, instellingen, instellingen terug zetten naar standaard waarde,

Al gekeken via hulp extra programma's of daar alles zonder vinkje staat.

Vriendelijke groet

Michael

Tien schreef op 13.06.2022 om 16:07 uur

Het is nog iets anders. Als ik de filmpjes overzet naar Video de Luxe is het geluid weg.

Tien schreef op 13.06.2022 om 16:10 uur

Misschien iets met Dolby Digital Stereo

Bol schreef op 13.06.2022 om 18:11 uur

Hallo @Tien,

Ik ben ervan uitgegaan, dat u werkt met VDL 2020 versie 21.0.2.138. Als dit niet juist is, wat is dan uw VDL versie. U kunt dit opvragen met de sneltoetsen Shif+Alt+F1

Ga naar:

  • programma-instellingen (sneltoets "Y")
  • tabblad Video/audio
  • staat er een vinkje bij: Video met geluid importeren,  zo niet vink deze aan
  • probeer het nu nog eens.

Succes,

Rob (forum moderator)

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

mi-bo schreef op 13.06.2022 om 18:17 uur

@Tien

Beste Tien,

en anders via Y toets

en dit had ik ook al ingedachten

Vriendelijke groet

Michael

Bol schreef op 13.06.2022 om 18:27 uur

Hallo @Tien,

Bij mij maakt het niet uit of ik WAV of DirectSound activeer. In beide gevallen heb ik audio. Maar hebt u wel de juiste uitvoerapparaat geselecteerd bij DirectSound?

Kijk ook eens rechtsonder of u wel de juist afpeelapparaat is geselecteerd.

Met vriendelijke groet,

Rob (forum moderator)

Laatst gewijzigd door Bol op 13.06.2022, 18:28, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

mi-bo schreef op 13.06.2022 om 18:44 uur

@Tien

Beste Tien,

Als U beeld en geluid onder elkaar op de tijdlijn heeft staan, ziet U dan wel een wavevorm van geluid of helemaal niets.

Vriendelijke groet

Michael

Bol schreef op 13.06.2022 om 19:23 uur

Hallo @Tien,

Even voor de goed orde, als bij Golfvorm import automatisch aanmaken niet aangevinkt staat, zal bij u ook geen Golf(wave)vorm te zien zijn. Als u op spoor 2 geen audio ziet staan, haal dan het vinkje weg bij Video/Audio op één spoor

Als u uw MP4 afspeelt op de tijdlijn, ziet u dan wel aan de linker de audio uitslag (groene lijn)

Met vriendelijke groet,

Rob

Ps. Bij mij staat er geen vinkje bij Golfvorm import automatisch aanmaken, omdat dit alleen maar vertragend werkt, omdat de golfvorm bij het invoeren van een MP4 bestand eerst moet worden aangemaakt.

Laatst gewijzigd door Bol op 13.06.2022, 19:52, in totaal 3 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

mi-bo schreef op 15.06.2022 om 17:35 uur

@Tien

Beste Tien.

Uw vraag was 13.06.3022"Bij overzetten van filmpjes van fotocamera naar MP4, is het geluid weg" daar is op geregeerd .

Nu zie ik tot mijn verbazing 2 dagen later dat U dit 3 uur geleden heeft veranderd. Met toevoeging

Ik heb een oud programma van 2013.

Jammer dat U niet opdeze vraag heeft gereageerd "Niet wetend met welke versie van MVDL er wordt gewerkt. Op 13.06.2022 om 16.04 uur.

Dan had U zeker een andere reactie gekregen

Dan zal U aan al de goedbedoelde antwoorden niets hebben, daar wij ervan uitgegaan zijn dat U werkt met MVDL 2022 werkte

Maak een nieuwe Tpoic aan met Uw vraag probleem dan blijft het Forum overzichtelijk.

Vriendelijke groet

Michael

 

 

Tien schreef op 15.06.2022 om 19:20 uur

Bedankt voor de info en sorry voor de late reactie. Kon niet vinden waar ik kon reageren. Ondertussen van alles nagekeken en kan niets verkeerds vinden. Weer wat uitgeprobeerd. Ik heb een oude versie, MVDL 2013. Overzetten van iPhone-filmpjes gaat goed en kan ik slepen naar balk met geluid en al. filmpjes van fotocamera zijn in MTS bestand. Als ik die wil slepen naar balk, dan krijg ik venster: om functie Dolby Digital Stereo aspelen te gebruiken moet deze worden geactiveerd. Online activeren wordt afgebroken en tel. klopt niet. Dan kan ie niet worden gelezen en moet contact opnemen met administrator. Hoe werkt dat dan weer? Ik denk maar iets nieuws te gaan kopen voor die filmpjes, want wij hebben toch geen video-camera meer. In ieder geval nogmaals bedankt voor de moeite.

mi-bo schreef op 15.06.2022 om 19:25 uur

@Tien

Beste Tien.

U schrijft over Iphone filmpjes, welke versie van Iphone heeft U.

Dan staat er QuickTime player op de Pc, dit heeft U nodig als U filmpjes importeer van de Iphone. (Dit kan het probleem van geen geluid zijn)

Vriendelijke groet

Michael

Tien schreef op 15.06.2022 om 19:27 uur

De iPhone filmpjes gaan juist goed. de fotocamerafilmpjes niet

mi-bo schreef op 15.06.2022 om 21:09 uur

@Tien

Beste Tien..

als het goed is zat bij de fotocamera een installatie cd/dvd'tje ,heeft U dat geïnstalleerd of via internet de drivers downloaden, misschien lukt het dan wel.

Of converteren met handbrake.fr.

Vriendelijke groet

Michael

sipke schreef op 16.06.2022 om 17:27 uur

Levert de fotocamera de filmpjes met MP4 of met MOV of iets dergelijks? Ik heb wel eens meegemaakt dat bestanden niet goed gelezen worden door de bewerkingssoftware. Misschien kun je ze online laten converteren.

https:/online-omzetten.nl

Bol schreef op 17.06.2022 om 00:33 uur

@Tien

Beste Tien,

...Filmpjes van fotocamera zijn MTS bestanden....

Hebt u soms toevallig uw oude versie MVDL 2013 uit 2012 pas weer opnieuw geïnstalleerd? Als dat zo is, dan hebt is dit uw probleem. Na het updaten in oktober 2020 van VDL2021 en Pro X hebt Magix het volgende gedaan:

  • verwijderd: "Uitgebreid audiopakket"
  • verwijderd: AC-3 import/export op Windows 7 en 5.1 Surround export op Windows 8/10)
  • verwijderd: Importeren/exporteren van bestanden via "MAGIX Intermediate codec"

U zou uw MTS moeten converteren naar MP4 bestanden met bv. Handbrake (freeware).

Met vriendelijke groet,

Rob (forum moderator)

 

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Tien schreef op 17.06.2022 om 03:19 uur

Ja, dat zou wel eens kunnen. Hartelijk bedankt. Ik ga dat proberen via Handbrake dan. U hoort nog of t gelukt is. Het kan wel volgende week worden.

Bol schreef op 17.06.2022 om 13:01 uur

Hallo @Tien,

Bedankt👍 voor uw terugkoppeling.

Zo installeert u Handbrake op de juiste manier:

  • download de laatste versie Handbrake (freeware)
  • ga naar Download .NET 6.0 Runtime en download de juiste app!!
  • als u een laptop hebt download en installeer dan:dotnet-runtime-6.0.6-win-x64.exe
  • als u een desktop hebt download en installeer dan: windowsdesktop-runtime-6.0.6-win-x64.exe

Succes,

Rob (forum moderator)

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-