Reacties

Bol schreef op 15.12.2020 om 11:51 uur

@Ludo-Beyers

Hallo Ludo,

U bent met een project bezig en u slaat dit project op onder de naam.mvp (Magix Video Project). Dit bestand bestaat alleen maar uit verwijzingen en kan niet afgespeeld worden in welk ander filmprogramma dan ook. U moet uw project altijd eerst exporteren als bv. een MP4 bestand.

Succes, Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Ludo-Beyers schreef op 15.12.2020 om 12:00 uur

Bedankt Rob maar hiermee kan ik niet echt verder ...Het is de eerste keer dat ik van dit forum gebruik maak en ben nog een beetje beginneling ...Het probleem is dat ik een gemaakt project met video Deluxe 2021 net geüpgraded, opsla in een aparte map op mijn pc ...als ik dan in die map het project terug wil openen terug wil openen gaat die automatisch naar Premium wat ik niet kan openen wegens geen serienr.... voor de upgrade was dat geen probleem ... Hopelijk is deze uitleg duidelijker ...

mi-bo schreef op 15.12.2020 om 12:38 uur

@Ludo-Beyers

Beste Ludo.

Uw oproep gelezen.

Heeft U misschien in het verleden een testversie van MAGIX vdl Prem gedownload.

Gezien U schrijft dat het automatisch in een map onder MAGIX vdl Prem is opgeslagen.

Het is dan mogelijk dat een gemaakte project hierin is opgeslagen en de test versie voorbij is,dan wordt het automatisch afgesloten en is dan niet meer te benaderen.

Misschien is dit Uw probleem .

Sc6

M.vr.gr

Michael / Forum Moderator.

Ludo-Beyers schreef op 15.12.2020 om 13:40 uur

Dank Michael ...

Ik vermoed dat het daar iets mee te maken heeft ...

Op mijn pc staat idd sinds 8/12 het programma van premium ... Ik durf dit echter niet te verwijderen daar ik dan misschien mijn projecten kwijt ben die ik tenslotte in video deluxe heb gemaakt of kan dit geen kwaad !?

Het blijft wel raar dat hij gemaakte projecten in video deluxe 2021 opslaat in bestandstype premium !?

Groeten

Ludo

mi-bo schreef op 15.12.2020 om 14:33 uur

@Ludo-Beyers

Beste Ludo.

Dank voor Uw feedback.

Daar ik nooit met een test/trial versie heb gewerkt, moet ik U een goed antwoord schuldig blijven.

Blijf gezond.

M.vr.Gr

Michael

Ludo-Beyers schreef op 15.12.2020 om 14:46 uur

Ik zoek verder ..bedankt Michael

Bol schreef op 15.12.2020 om 15:07 uur

@Ludo-Beyers

Hallo Ludo,

Dit is voor u uw reeds de tweede keer, dat u een vraag stelt op dit forum. Volgens mij had u toen al een upgrade gedaan van VDL 2020 naar VDL 2021. Zie https://www.magix.info/nl/forum/heb-zojuist-update-gedaan-en-heb-bij-invoegen-video-enkel-klank-en-gee--1252330/.

U schrijft nu, dat u weer een upgrade verlenging hebt aangekocht. U hebt toch niet, toevallig een geheel nieuw pakket van VDL 2021 aangekocht, met een geheel nieuw serienummer?

Bij een updateservice verlenging (updategarantie) hoeft u niets opnieuw te installeren.

Groet, Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 15.12.2020, 15:10, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Ludo-Beyers schreef op 15.12.2020 om 15:27 uur

Neen serienr. was nog hetzelfde maar zoals gezegd is er blijkbaar ook een programma Premium gedownload maar niet bruikbaar zonder serienr. Elk project dat ik nu opsla komt in bestandstype Premium en kan dus enkel daarmee geopend worden ...kan ik die Premium verwijderen zodat mijn projecten bewaard blijven in videodeluxe ?

Bol schreef op 15.12.2020 om 15:40 uur

Hallo Ludo,

• Als u VDL opstart, wordt er dan om een serienummer / emailadres gevraagd?
  • Wat is het VDL versienummer ; u kunt dit opvragen met Alt+Shift+F1

Groet, Rob

PC -1-

PC -2-

Ludo-Beyers schreef op 15.12.2020 om 16:25 uur

Bij opstart vdl wordt niets gevraagd...dat werkt perfect ... wanneer ik echter op de pc via het opgeslagen project wil openen dan schakelt hij automatisch naar Premium en vraagt daar een serienr. Wat ik uiteraard niet heb ...Het probleem is dat bij het opslaan van een project op mijn pc dit blijkbaar gebeurt onder bestandstype van Premium ...

Ludo-Beyers schreef op 15.12.2020 om 16:35 uur

versienr 20.0.1.73 (UDP3)

mi-bo schreef op 15.12.2020 om 16:57 uur

@Ludo-Beyers

Beste Ludo,

hier is weinig aan te zien aan de versie nummer,

De Classic, Plus, Prem versie van 2021 hebben allemaal de zelfde update versie nummer 20.0.1.73

Maar u schrijft over in een map, hoe heeft U opgeslagen, als "opslaan" of "opslaan in".

als het via "opslaan"is gegaan dan kan het zijn dat het in de Prem map terecht is gekomen.

"Opslaan in" dat wordt het in een map gezet die U zelf heeft aangemaakt

Sc6

Michael

Ludo-Beyers schreef op 15.12.2020 om 17:10 uur

zal ik eens proberen

mi-bo schreef op 15.12.2020 om 17:15 uur

@Ludo-Beyers

Beste Ludo,

Misschien heeft U iets aan deze link, evt voor in de toekomst,

https://www.magix.info/nl/tutorials/overzicht-hoe-te-monteren-in-vdl-2020-2021--1259050/

Sc6

Michael

Ludo-Beyers schreef op 15.12.2020 om 17:17 uur

juist geprobeerd en lukt ook niet ... bestandstype blijft premium en dat kan ik niet openen ... zolang ik in video deluxe werk gaat het maar ik durf die projectmappen niet deleten ... misschien dat programma van premium verwijderen ?

mi-bo schreef op 15.12.2020 om 17:30 uur

@Ludo-Beyers

Beste Ludo,

kunt U wel MAGIX vdl 2021 Prem openen via Bureaublad, of staat alleen maar MAGIX vdl 2021 Plus op Uw bureaublad

heeft U belangrijke dingen in de map MAGIX vdl 2021 prem staan, heeft U de originele beelden ( bestanden ) nog op een camera of data drager staan, zo ja.

Dan kunt U zonder problemen MAGIX vdl 2021 Prem verwijderen.( evt via configuratiescherm, mijn programma's en daar verwijderen)

Sc6

Michael

Bol schreef op 15.12.2020 om 17:41 uur

@Ludo-Beyers

Hallo Ludo,

Het mag niet uitmaken of het project is aangemaakt in VDL premium of in Plus. Beide programma's zijn in beginsel gelijk.

zie https://www.magix.com/nl/video/video-deluxe/versievergelijking/#c1199545

Dit is vind ik onverklaarbaar:

...Het probleem is dat bij het opslaan van een project op mijn pc dit blijkbaar gebeurt onder bestandstype van Premium ...

Wat bedoeld u nu precies met Bestandstype van Premium?

Groet, Rob

PC -1-

PC -2-

Ludo-Beyers schreef op 15.12.2020 om 17:46 uur

als ik naar de eigenschappen van die opgeslagen projectmap ga dan geeft die als bestandstype video deluxe Premium. Als ik dan dat bewaarde project wil openen dan ga ik automatisch naar het openingsscherm van Premium maar dat kan ik niet gebruiken ...het zit wel in mijn programma's maar ik heb daar geen serienr. voor en ook nooit gevraagd ... ik denk dat er ergens een fout gebeurd is bij de aanvraag van gratis test van Premium !?

Ludo-Beyers schreef op 15.12.2020 om 17:48 uur

niet op bureaublad maar programma staat wel in configuratiescherm

mi-bo schreef op 15.12.2020 om 17:59 uur

@Ludo-Beyers

Beste Ludo.

Staan er belangrijke projecten in MAGIX vdl 20 21 Prem,en heeft U de ruwe beelden nog ergens opgeslagen staan.

Zo,ja dan kunt U(zonder van de tijd)

MAGIX vdl 2021 Prem het beste verwijderen.

En opnieuw beginnen met importeren en bewerken in MAGIX vdl 20 21 Plus

Sc6

M.vr.gr

Michael

Bol schreef op 15.12.2020 om 17:59 uur

Hallo Ludo,

Het wordt nu wel erg verwarrend. Het klopt wel, als u VDL premium versie 20.0.1.73 op uw PC hebt staan dat goed opstart en werkt, ook een VDL projectbestand met VDL premium opstart.

Even wat anders. Wat gebeurd er als u VDL premium opstart en daar een geheel nieuw project in aanmaakt en deze opslaat en daarna datzelfde projectbestand weer opent. Gaat dat dan wel goed?

Groet, Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 15.12.2020, 18:04, in totaal 2 keer gewijzigd.

PC -1-

PC -2-

Ludo-Beyers schreef op 15.12.2020 om 18:33 uur

Sorry was even weg ... Ik kan in Premium geen project starten aangezien ik geen serienr. daarvoor heb ...

Ludo-Beyers schreef op 15.12.2020 om 18:37 uur

Ik ga na bewaring van een aantal dingen Premium verwijderen en zie dan later verder ... inderdaad zonde van de tijd Maar je bent zeker bedankt voor de steun Rob ...Zolang ik niets verwijderd heb kan ik met videodeluxe 2021 werken maar het blijft raar dat ik de opgeslagen projecten enkel daarlangs kan openen en niet via de in aparte map bewaarde projecten ...dan schakelt hij steeds naar Premium waar ik niet mee kan werken aangezien daarvoor geen correct serienr. bezit ...

Bol schreef op 15.12.2020 om 18:51 uur

Hallo Ludo,

Het is inderdaad wijs om alles eens grondig te verwijderen. Zie: https://www.magix.info/nl/support/artikel/video-deluxe-opnieuw-installeren-standaard-plus-premium--667/

Succes, Rob

PC -1-

PC -2-