Bij montage halverwege schiet de cursus steeds weer naar het begin. Wat moet ik veranderen?

richimage schreef op 01.08.2011 om 12:50 uur

Ben nieuw en nog veel lerende dit montagepakket te doorgronden. Een basishandeling gaat al steeds verkeerd. Hoe zorg ik ervoor dat de cursos bij montagen niet steeds weer naar het beginpunt gaat.

Als ik de pijl afspelen vanaf frame gebruikt, stopt het beeld na een paar seconden.

Alvast bedankt voor deze tip voor een basis handeling.

Reacties

mi-bo schreef op 01.08.2011 om 12:57 uur

Uw verhaal gelezen,
heeft U een vdl pakket of een ProX pakket.
Dit is een bijna vreemd verhaal, want als u een project op de tijdlijn heeft staan en u druk de spatie toets in, dan stopt de tijdlijn curser op die plek.
maar een ezel bruggetje want ik weet niet of U de Duitse of Engelse versie heeft.
de toetsen JKL zijn net zo als bij Adobe actief.
J voor achteruit.
K voor stoppen.
L voor vooruit
Nog even te aanvulling,als U de Y toets indrukt, gaat er een scherm open, u gaatnaar playback, Autoscroll during playback vink daar Space bar behavior aan( space bar stops at current playback position ), en U vraag is helemaal beantwoord.
voor een snelle reactie in de toekomst mi-bo@magix.info.
veel succes met het mooie Magix Pakket.

 

Een beetje nieuwsgierig geworden waar wordt deze cursus gegeven van Pro X

Ik hoop dat wij het verkeerd gelezen hebben, het is namelijk € 29,95 en is geen Pro X cursus.

 

richimage schreef op 01.08.2011 om 13:05 uur

Uw verhaal gelezen,

heeft U een vdl pakket of een ProX pakket.


 

Een ProX pakket. Met pinnacle sleep je de cursor naar de frame en dan blijt ie netjes staan en begint

daar met afspelen. als je gaat monteren.

 Maar hier is dit blijkbaar anders geregeld. Nogmaals pakket is net nieuw en ik moet er nog helemaal in. Dat gaat wel snel lukken, maar alleen deze basishandeling krijg ik nog niet voor elkaar.

 

Bedankt alvast voor je moeite.

richimage schreef op 01.08.2011 om 13:22 uur

Bedankt tot zover. Ik heb de Engelse versie. Ik ben zeer enthousiast over dit pakket. Leuk ook dit forum en de snelle reacties die je krijgt. In september is er een dag cursus via Magix. Dit lijkt mij wel wat, maar wellicht ben ik zelf dan al een beetje op niveau. Effecten, Fades, muziek toevoegen, teksten, branden had ik wel snel door..

De leercurve ligt wat hoger dan bij Pinnacle maar de mogelijkheden lijken mij veel uitgebreider.

gr. DR

richimage schreef op 01.08.2011 om 14:04 uur

Een beetje nieuwsgierig geworden waar wordt deze cursus gegeven van Pro X

Ik zag het zojuist op deze site. IHet is in UIthuizermeeden op 10 september.  Er waren al 3 mensen die zich hadden opgegeven en de kosten zijn circa euro 150.--. Wel krijg je een gratis boek montage dat normaal e 129 kost.

gr. DR