Reacties

Bol schreef op 19.09.2023 om 18:00 uur

@Bert-Heijstek

Hallo Bert,

Welkom op het forum voor en door Magix gebruikers. 
Op dit forum proberen forumleden elkaar te helpen, maar het staat los van Magix Support.

Kunt u antwoorden geven op de volgende vragen:

  • met welke Video Deluxe versie werkt u
  • wat zijn de exportinstellingen
  • Als u de geëxporteerde film afspeelt, speelt u deze dan ook af op dezelfde monitor waarmee u uw film hebt samengesteld?

Als u het afspeelt op een andere TV / Monitor, dan kan het contrast weldegelijk verschillen. U moet uw contrastprobleem dan zoeken aan de instellingen van de gebruikte afspeelapparatuur.

Met vriendelijke groet,

Rob (forum moderator)

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Bert-Heijstek schreef op 19.09.2023 om 21:32 uur

Hallo Rob,

Hier gebruik Magix Videodeluxe 2023 Premium. Standaard renderer. Speel op dezelfde monitor de video af. Het speelt zich al zolang ik het gebruik. Zeg maar donkere voorwerpen of kleding is bij het bewerken normaal zoals het opgenomen is. Na export is zwart geen zwart meer maar donker grijs. Ik zal een voorbeeldje meesturen. O dat gaat niet zie ik.

Als ik het goed heb hebben wij elkaar gesproken in Houten bij een HCC dag.

Hartelijke groet, Bert

 

Bol schreef op 19.09.2023 om 23:07 uur

@Bert-Heijstek

Hallo Bert,

Het zo best kunnen zijn dat wij elkaar gesproken hebben in Houten. De naam Bert Heijstek zegt mij wel iets.

U kunt filmpjes en / of afbeeldingen uploaden naar het forum door op het pijltje de klikken op de werkbalk. Maar als het zeer privé is, mag / kan u het mij ook mailen via Wetransfer naar: dehelplijn@kpnmail.nl Ik kan 1:1 bekijken wat er bij u aan de hand is en of ik uw probleem kan reproduceren.

Met vriendelijke groet,

Rob (forum moderator)

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Bert-Heijstek schreef op 27.09.2023 om 23:11 uur

Hallo Rob,

Bij het exporteren naar een Mp4 bestand en vervolgens afspeelt met een media speler is het zwart niveau lichter maar verschild per speler en vervolgens zijn de instellingen van een mediaspeler dan weer relevant. Naar mijn mening is het opgelost Rob. Bedankt voor het meekijken (denken). Tot kijk op één van de HCC dagen.

Met vriendelijke groet, Bert (Magix VideoDeluxe gebruiker)

Bol schreef op 28.09.2023 om 10:50 uur

@Bert-Heijstek

Hallo Bert,

Bedankt👍 voor uw terugkoppeling. Ik heb u met alle genoegen terzijde gestaan 😉.

Zoals u zelf al opmerkt, hangt het zwart/grijs niveau sterk af door de gebruikte instellingen van uw afspeelapparatuur. Wanneer u de mogelijkheid heeft, experimenteer dan eens met de helderheid/contrast instellingen.

Met vriendelijke groet,

Rob (forum moderator)

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-