Bij de export is een fout opgetreden

H-Oudenaarden schreef op 19.12.2022 om 23:19 uur

Sinds kort ben ik met 4K beeldmateriaal aan de slag gegaan.

Echter bij het uitvoeren naar MPEG4, H.264; 3840x2160p; 50 fps krijg ik steeds deze foutmelding:

Het lijkt er op dat de grafische kaart niet geschikt is om zware bestanden te renderen. Als ik Hardware-encoding uitschakelt loopt het proces wel door maar duurt het heel erg lang. Heeft het zin om te upgraden naar een snellere videokaart?

Video deluxe 2023 plus (22.0.3.167)

Systeem: Win10, ASRock B550 Extreme4, AMD Ryzen 7 3800X, 16GB DDR4, MSI GTX 1060 Armor OCV1 3GB.

Reacties

Bol schreef op 19.12.2022 om 23:51 uur

@H-Oudenaarden

Beste Oudenaarden,

Hebt u al gekeken of u voor uw MSI GTX 1060 Armor OCV1 3GB videokaart de laatste drivers zijn geïnstalleerd? Zie: GeForce® Drivers

U kunt ook eens de programma-instellingen terugzetten op de standaardwaarden. Dit doet u zo. Ga naar Bestand / instellingen / programma-instellingen terugzetten op de standaardwaarden.

Met vriendelijke groet,

Rob (forum moderator)

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

H-Oudenaarden schreef op 21.12.2022 om 00:03 uur

Dank voor reactie Rob,

De nieuwste studio driver is geïnstalleerd, de hele pc is up to date, onlangs een schone installatie uitgevoerd van de nieuwste Video Deluxe. Aan de software kan het m.i. nauwelijks liggen. Met alle plezier doe ik een upgrade naar bv de RTX3050, maar dan moet het wel zin hebben.

Mvg. Erik

Bol schreef op 21.12.2022 om 13:24 uur

@H-Oudenaarden

Hallo Erik,

Uit ervaring weet ik dat de Nvidia Studio drivers binnen Video Deluxe nogal eens problemen oplevert. U kunt het beste de Nvidia Game Ready Drivers downloaden en installeren.

Probeer het nu nog eens.

Met vriendelijke groet,

Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 21.12.2022, 13:27, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Bol schreef op 21.12.2022 om 13:49 uur

@H-Oudenaarden

Hallo Erik,

Hiervandaan is het zeer moeilijk om te bepalen waar het bij u verkeerd gaat. Maar probeer eens de drie volgende opties.

Optie -1-

Klik eerst eens op Reset voordat u gaat exporteren.

Optie -2-

Verwijder eens de cache map, deze wordt na verwijdering weer automatisch aangemaakt.

Optie -3-

Kijk ook eens of u Visual C++ Redistributable voor Visual Studio 2015-2022 moet update!! Download en installeer alleen vc_redist.X86.exe en vc_redist.X64.exe versie vanaf: Visual Studio 2015, 2017, 2019, and 2022


 

Succes,

Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-