Bij alle software heb ik geluid, maar niet bij Samplitude (via de HDMI)

mike-mike schreef op 04.06.2016 om 17:57 uur

Hallo,

Ik heb gisteren Samplitude Music Studio geïnstalleerd, maar bij dit programma krijg ik geen geluid uit de speakers van mijn monitor (via de HDMI 2.0 kabel). Alle andere software die op de PC staat, doet het wel (bijvoorbeeld ook Magix Video deluxe (is van dezelfde maker)). Wel heb ik geluid van Samplitude als ik de kabel van de geluidskaart aansluit en het input signaal op mijn monitor op die bron zet. Nu kan ik elke keer omschakelen van bron, maar ik denk dat ik ergens in de Samplitude software een instelling moet doen, om ook dit geluid via de HDMI ingang te kunnen beluisteren. Mijn PC draait op Windows-10 64-Bit. Ik heb een Nvidia GeForce GTX 950 videokaart, een on-board Realtek High Definition Audio kaart en Philips BDM4350-4 monitor.

Kan iemand mij misschien aangeven hoe ik deze geluidsweergave op mijn manier kan verkrijgen?

Alvast bedankt, Mike

 

Reacties

mi-bo schreef op 05.06.2016 om 20:52 uur

Hallo Mike,

 is het een download versie is alles via hulp volledig geinstalleerd en via actualiseren de laatste download update geinstalleerd

gr

Michael

mike-mike schreef op 06.06.2016 om 00:57 uur

Hallo Michael,

 

Bedankt voor het reageren, maar ik heb net gevonden wat ik anders moest instellen. Bij "System Options" kon ik bij de "Audio Setup"een andere Driver instellen (stond op "Magix lo latency 216"). Nu doet ook Samplitude het via de HDMI. Toch nog bedankt!

 

Groet, Mike

mi-bo schreef op 06.06.2016 om 10:07 uur

Hallo Mike,

 fijn dat het probleem is opgelost,

 en dat dit even op het Forum heb gezet.

 succes met het mooie MAGIX product

Michael