bij aangesloten vcr toch groen scherm

rolmeer schreef op 01.02.2012 om 12:11 uur

Ik wil mijn vhs banden digitaliseren met red uw videos voor de mac. De software is geinstalleerd op de een mac met OS 10.7 en NVIDIA GeForce 9400M 256 MB videokaart. De software lijkt te functioneren. Ik kies de magix als digitiser en de vcr staat op afspelen. Echter ik krijg continu een groen scherm. Dat zou betekenen dat er geen vcr is aangesloten. Ik heb echter mijn Samsung vcr mbv de scart kabel wel aangesloten en op afspelen staan. Als de vcr op dezelfde manier op tv wordt aangesloten heb ik wel beeld.

Wat doe ik verkeerd?

Reacties

Cinecor schreef op 01.02.2012 om 12:23 uur

De beste overdracht wordt nog altijd verkregen door aan te sluiten met S-video voor het beeld en met RCA voor de audio.

 

rolmeer schreef op 01.02.2012 om 13:24 uur

Volgens mij is dat niet het probleem, ik heb nl geen slecht beeld, maar GEEN beeld. Terwijl aansluiten mbv scart vlgs de gebruiksaanwijzing toch zou moeten kunnen...

bobbiaan schreef op 01.02.2012 om 13:55 uur

Beste rolmeer,

Eerste vraag is, is het programma geschikt voor de MAC PC.

Een tweede opmerking betreft het aaansluiten van het videosignaal vanaf de VCR. In het geval van een Super VHS recorder kunt u de vijfpolige connector gebruiken en in de software na opstarten van het programma kiezen voor de S VHS ingang. Voor een standaard VHS recorder sluit u de gele stekker aan en kiest u in het programma voor composiet.

 

Succes

Bobbiaan