Bewerken van een Disc menu in Video Pro X6

Voormalige gebruiker schreef op 07.04.2014 om 16:29 uur

Beste forumleden,

Wie kan mij vertellen welk programma er gekoppeld kan / moet worden, om een PSD disc menu te kunnen bewerken. 

Als ik op bewerken  in externe editor aanklik dan krijg ik volgende tekst.

zie ook:

Alvast bedankt voor uw antwoord.

Met vriendelijke groet,

Rob

Reacties

RiViS schreef op 07.04.2014 om 21:24 uur

Hallo Rob ,

Ik heb even gekeken in VdL2014, daar krijg je exact hetzelfde menu te zien onder Diskopties. Als je daar de muis zet op "in een externe editor" (bij Pagina (of Knop) vormgeven) dan krijg je te zien: Opent Magix Photodesigner ....etc.  (bij aanklikken wordt het inderdaad geopend). Dit programma (versie 7) wordt bij VdL2014 meegeleverd. Bij Video Pro X is dat kennelijk niet het geval. Misschien als extra te downloaden? (ik heb Video Pro X niet)

groeten,

Rijk

Voormalige gebruiker schreef op 07.04.2014 om 22:06 uur

Hallo Rijk,

In VDL2014 is deze optie gelinkt aan Photo Designer 7.  De afbeelding wordt opgeslagen in C: / Gebruikersnaam / Video deluxe 2014 Premium /  Disc Images en krijg dan de extentie BMP. Echter in Video Pro X6 is de extentie PSD. Deze extentie wordt gebruikt in Photo Shop. Volgens mij is dit niet gelinkt met een programma die deze extentie kan bewerken. Ik denk, dat ik deze vraag maar rechtstreeks bij Magix moet neerleggen.

Gr.

Rob

Voormalige gebruiker schreef op 07.04.2014 om 22:46 uur

Hallo Rijk,

Ik schreef dat PSD een extentie van Adobe Photoshop is. Ik had nog een versie Adobe Photoshop liggen en in een TRY&Decide van Acronis True Image Home omgeving geinstalleerd. Ik heb toen deze in Video Pro X6 gelinkt naar dit programma en zowaar het werkt. Ik ga morgen dit programma defintief installeren. Dan kan ik ook de menus bewerken in Photoshop.

Rijk bedankt dat je mij op dit spoor zetten. Daarmee is voor mij het probleem opgelost.

Gr.

Rob