Betreft Photo Manager MX Deluxe. Na het maken van een fotoshow kan deze via een USB stick niet op de TV worden gepresenteerd. Wel op de pc via de USB.

ronaldmargacouwenbergh schreef op 14.01.2015 om 16:51 uur

Bij het maken vd fotoshow werkt de preview goed. Ook vanuit de harde schijf (E) kan de fotoshow worden gepresenteerd. Kopieeren naar USB, geen probleem, afspelen vanuit de USB op de pc geen probleem. Maar niet op de TV te presenteren.

In plaats van foto's krijg ik een zwart scherm, de muziek komt wel. De TV geeft alle bestandsnamen die op de USB staan weer, echter geen beeld. Op dezelfde USB stick heb ik een fotoshow van enige tijd geleden gekopieerd. Deze wordt wel weergegeven op de TV. ! 

De hardware is een E schijf met voldoende capaciteit en geen problemen. In de pc zit Windows 7.

Photo Manager MX Deluxe

Graag uw advies

mvg Ronald Couwenbergh

Reacties

Voormalige gebruiker schreef op 14.01.2015 om 21:19 uur

Beste,

Dat uw TV wel de bestandsnamen en de muziek afspeelt is omdat deze wel worden herkend en ondersteunt. Dat het op uw computer afspeelt, wil nog niet zeggen dat dit ook uw TV zou moeten kunnen. Het lig aan de Codec. Kijk in de handleiding van uw TV welke formaten er kan worden afgespeeld. Dat de eerdere wel afspeelt en die van nu niet kan zijn dat de andere een andere format was.  bv. mpeg-2 en nu mpeg-4

succes,

Rob

ronaldmargacouwenbergh schreef op 15.01.2015 om 10:21 uur

Beste Rob,

Bedankt voor je antwoord. Bij mij staat presenteren nog in de kinderschoenen. Maanden geleden heb ik een paar presentaties gemaakt en hoewel ik de uitleg over hoe je een fotoshow kan maken niet zo duidelijk vond is het toen gelukt. Nu pak ik het weer op en krijg ik dit probleem. Heel veel proefpresentaties gemaakt, maar elke keer het zelfde resultaat.

De TV geeft aan dat USB weergave wordt ondersteund voor: MPEG1 (bestanden met extensie " .mpg" ) en MPEG2 (bestanden met extensie " .mpg").  Voor de volledigheid: tevens WMV, DivX, MP4, AVCHD. En ook JPEG, RAW, MPO.

Zelf heb ik het idee dat ik iets fout doe in het foto programma Magix. Als je een idee hebt houd ik me aanbevolen.

groeten Ronald Couwenbergh

Voormalige gebruiker schreef op 25.01.2015 om 13:14 uur

Beste Ronald,

Omdat ik het Photo Manager MX Deluxe niet op mijn computer heb staan, kan ik je ook geen advies opmaat geven. Ik hoop dat er andere forumleden je een goed antwoord kan geven

gr.

Rob

mi-bo schreef op 25.01.2015 om 13:52 uur

Beste Ronald,
vraag en antwoord van Robvroe1 gelezen, ik heb wel het programma op mijn PC staan.
het antwoord wordt gegeven, als U op EXPORT klik en dan video icoon, hier wordt precies uitgelegd hoe U dient te werken, zelfs met veel mogelijkheden.
succes
Michael

ronaldmargacouwenbergh schreef op 28.01.2015 om 11:27 uur

Beste Michael,

Bedankt voor je bijdrage en de tijd die je hierin steekt. Deze werkwijze was mij , via "Opdrachten" - fotoshow maken, bekend en op deze wijze maak ik fotoshows, die ik op de pc kan presenteren. Echter er gaat iets fout bij het maken vd fotoshow waardoor ik deze niet meer op de TV kan presenteren. Ik ben o.a. bezig geweest met "Best"- opties - Bestandsformaten- videobestanden- en aangevinkt naast MXV ook MPEG, echter geen goed resultaat. Ook alle andere aangevinkt, geen goed resultaat. Mocht je een idee hebben dan graag.

met vriendelijke groet,

Ronald

ronaldmargacouwenbergh schreef op 28.01.2015 om 11:29 uur

Beste Rob,

Bedankt voor je antwoord van 25 januari. Misschien weet Michael de oplosssing voor dit probleem.

groeten Ronald