betreft geheugen opslag

demiro12 schreef op 09.05.2012 om 19:33 uur

Mijn videocamera heeft intern 32 gb en tevens een SD kaart ingang met 32GB.

Echter dit is niet genoeg in mijn vakantie, nu wil ik niet mijn laptop (18.4) meenemen op vakantie en in het vliegtuig om mijn gegevens van mijn camera over te zetten naar de PC.

Is er een apparaat beschikbaar die of de camera (middels mini usb) of de SD kaart kan lezen en overzetten naar b.v. een portable harddisk. Ik heb een portable harddick van 500GB.

Ik kan natuurlijk een  13.2 laptop kopen maar dan praat ik over een (dure) oplossing, graag zou ik iets zien onder de € 100.

Is er iemand die mij een idee aan de hand kan doen?

Bij voorbaat vriendelijk dank,

Rini van Brakel Purmerend

0299427226

Reacties

FransS schreef op 09.05.2012 om 22:31 uur

Hoi Rini,

Kijk hoeveel film je op een 32 GB kunt weg schrijven,dat kan best vele uurtjes zijn,het ligt er aan wat voor extentie de opname worden weg geschreven, b.v.MOV , AVCHD , Mts2 , AVI .

Eventueel een aanschaf van nog een 64 GB SD kaart

kijk eens in je handleiding van je camera.

Suc6 FransS

demiro12 schreef op 10.05.2012 om 10:53 uur

Beste Frans,

Op de voorhand, vast vriendelijk dank dat je de moeite hebt genomen om mij te beantwoorden.

Ik schrijf mijn videobestanden weg met AVCHD, en je hebt gelijk, je kan aardig wat wegschrijven.

Maar wij gaan een rondreis maken door Turkije en zoals je waarschijlijk weet bij thuiskomst ga je video gegevens bewerken en gaat een gedeelte in de vuilnisbak. Maar toch ben ik bang dat ik opslag te kort kom. Waarschijnlijk zal het ook wel op een 64GB SDd kaart uitkomen, maar ik hoopte dat er een andere (goekkoper) oplossing zou zijn.

Gr. Rini van Brakel

FransS schreef op 10.05.2012 om 16:27 uur

Hoi Rini,

ik heb zelf een rondreis door turky gemaakt en heb daar in 1 maand maar 2 tape's van 1 uur vol gemaakt je kan wel blijven fimen maar meestal is het veel het zelfde.

Wat ik ook meestal doe is foto's er bij maken van stille objecten en van gebouwen ,vergezichten.

Iets heel belngrijk althas dat vind ik is een polaricatiefilter circulair omdat je daar nogal scherplicht tegen kan komen vooral in kamappola zoutgebergte.

En vooral niet in het wildeweg filmen  je hebt dan meer werk met monteren.

verder kan ik nog een fijne vakantie toe wensen.

Grt.FransS 

Laatst gewijzigd door FransS op 10.05.2012, 16:31, in totaal 2 keer gewijzigd.

Reden: .

NTSC stands for “Never The Same Colour”,
SECAM stands for “Something Else Came Along Momentarily”
PAL stands for “Peace At Last”

harm_tersteeg schreef op 29.05.2012 om 21:20 uur

Rini,

ik heb een netbook (10") gekocht; is wel duurder dan €100 maar Saturn heeft nu weer een BTW-actie (dus BCC ook...) Heeft een SD-kaart lezer, hier kan ik alle films en foto's back-uppen, resiverslagen typen en een mailtje sturen...

weegt relatief weinig, handig voor onderweg en kan 10 uur op de battery werken.

Harm