bestanden in tijdlijnmodus niet meer zichtbaar

Johan-Blaazer schreef op 10.09.2021 om 16:21 uur

Beste Medegebruiker, sinds gisteren de update naar de Luxe 22. Ik heb waarschijnlijk onbewust iets ingeschakeld. Op dit moment kan ik wel mijn beelden zien en bewerken in de Storyboard modus en in het sceneoverzicht. Bij het tijdlijnoverzicht geen beelden meer te zien. Wel zie ik: waar het beeld zou moeten staan: grootte/positie/rotatie (in geel gekleurde vlakken) Waar de teksten zouden moeten staan: title, randen weglaten, opvullen. (in paars gekleurde vlakken). Heel graag een tip hoe ik dit zou kunnen oplossen. Veel dank van Johàn

Reacties

mi-bo schreef op 10.09.2021 om 16:26 uur

@Johan-Blaazer

Beste Johan

.kijk eens naar deze mededeling..

https://www.magix.info/nl/forum/geen-beeld-wel-geluid-in-video-deluxe-2022--1282487/

Sc6

M.vr.gr

Michael

Johan-Blaazer schreef op 10.09.2021 om 16:46 uur

Beste Michael, dank voor je snelle reactie. Ik heb de instellingen aangepast zoals je aanraadt, geen effect.

Ik heb het probleem ook pas gekregen toen ik aan een project aan het werk was. Na de update werkten eerst de tijdlijnmodus, het sceneoverzicht en de storyboard modus heel normaal. Vermoedelijk heb ik iets aangeklikt waardoor nu de tijdlijnmodus geen beeld en tekst meer weergeeft. Maar wat heb ik aangeklikt? Weer dank voor je meedenken.

mi-bo schreef op 10.09.2021 om 16:53 uur

@Johan-Blaazer

Beste Johan.

Dank voor Uw uitgebreide Feedback.

Dan een optie,bestand,instellingen, instellingen terug zetten naar standaard waarde.

Dan wordt alles weer terug gezet zoals het is geïnstalleerd, wel daarna kijken via help extra programma's installeren, of alles is geinstalleerd.

Sc6

M.vr.gr

Michael

Johan-Blaazer schreef op 10.09.2021 om 17:10 uur

Beste Michael, ook dit geprobeerd. Helaas geen effect. Er moet iets gebeurd zijn tijdens het bewerken daarnet. Temeer omdat alles tot vandaag (ook na de update) prima werkte. Ik kon ook gewoon in de tijdlijnmodus werkte tot vanmiddag. En het gekke is dat nu alleen de tijdlijnmodus een andere weergave heeft (Nummer foto bestand wel te zien, maar niet het beeld.). En waar teksten normaal staanstaat nu: 'title, weggelaten randen opvullen. Als je nog een advies of ander idee hebt voor me, heel graag. Met veel dank weer, Johan

mi-bo schreef op 10.09.2021 om 17:47 uur

@Johan-Blaazer

Beste Johan,

aan de rechterzijde heeft U deze 3 icoontjes

net daar onder ziet U een schuifbalk daar ziet U aan de linkerzijde ook de sporen, het kan zijn dat per ongeluk het beeld naar beneden is geschoven en het niet meer te zien is, normaal zijn spoor 1,2,3 bezet, bij voorbeeld bewust op spoor 5 gezet, dan is het niet te zien

ook kunt U zien waar wel op een spoor film staat toets Shift+ A

zie voorbeeld hoe het te vinden is

Sc6

Blijf gezond

M.vr.gr

Michael

Wijziging aangebracht i.v.m meer info

Johan-Blaazer schreef op 10.09.2021 om 19:46 uur

Beste Michael, dank je wel weer. Zeer gewaardeerd dat je zo meedenkt en snel reageert!! Het 'lek' is nog niet boven water. Ik weet al wel waar het probleem zit. Het heeft te maken met iets wat ingeschakeld is bij 'effecten'. Boven de menubalk en onder de effecten staat nu een tijdsaanduiding met daarachter 'eenheid' en dan de seconden. Daaronder naast een vierkantje: grootte/positie/rotatie en daar weer onder: x scale en y scale. Dat krijg ik maar niet weg. NB Als de rode cursor over de storyboard modus loopt gaat er onder een rode lijn meelopen. Ook nooit geweest en dat heeft ook met dit probleem te maken. Het probleem zit 'm specifiek in dit project, dus de software update is goed gegaan.

mi-bo schreef op 10.09.2021 om 22:18 uur

@Johan-Blaazer

Beste Johan,

allemaal vreemde dingen, kijk eens naar deze link.

https://www.magix.info/nl/forum/videobestand-mp4-kan-niet-meer-worden-gelezen--1267947/

hier is o.a. ook aangegeven hoe U een videodeluxe.ini bestand kunt verwijderen. En dan het projectje opnieuw maken

Sc6

Blijf gezond

M.vr.gr

Michael

Bol schreef op 11.09.2021 om 00:03 uur

@Johan-Blaazer

Hallo Johan,

....Ik heb het probleem ook pas gekregen toen ik aan een project aan het werk was. Na de update werkten eerst de tijdlijnmodus, het scèneoverzicht en de storyboard modus heel normaal. Vermoedelijk heb ik iets aangeklikt waardoor nu de tijdlijnmodus geen beeld en tekst meer weergeeft.....

Als ik het goed heb begrepen, was u met een project bezig in VDL 2021. U hebt toen VDL 2021 afgesloten en u bent VDL2021 gaan upgraden naar VDL2022. Na het upgraden hebt u VDL2022 opgestart en uw gemaakte MVP projectbestand (VDL2021) op de tijdlijn van VDL2022 gezet. Ergens heb ik gelezen, dat VDL2021 en VDL2022 niet echt compatibel zijn met elkaar en dat er fouten kunnen optreden.

Als u in VDL2022 een geheel nieuw MVP project aanmaakt, hebt u dan ook het probleem, dat u geen beeld en tekst weergave hebt in de tijdlijnmodus.

Wanneer u wel beeld en tekst weergave hebt, dan kan / mag u aannemen dat uw MVP projectbestand (VDL2021) niet compatibel is met VDL2022.

Een MVP projectbestand bestaat alleen maar uit verwijzingen en bevat geen fysieke film- en / of audiobestanden, alleen maar de verwijzing naar de map waarin ze liggen opgeslagen.

Groet, Rob
Forum Moderator en Magix gebruiker vanaf 2005

Laatst gewijzigd door Bol op 11.09.2021, 00:06, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Johan-Blaazer schreef op 21.09.2021 om 15:00 uur

Beste Rob, veel dank voor je meedenken! Door drukke werkzaamheden ligt het werken met Magix even stil. Zodra ik tijd heb ga ik zeker met je tips aan de slag, groet van Johan

Bol schreef op 21.09.2021 om 18:06 uur

@Johan-Blaazer

Hallo John,

Neem de tijd. Laat het ter zijner tijd mij weten, wat uw bevindingen zijn.

Groet, Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-