bestanden importeren in Magix Video de Luxe Premium

Teerg schreef op 06.06.2012 om 14:17 uur

Binnenkort krijg een een opdracht van mijn schoonzoon om een korte film te gaan maken op DVD.(ong. 7 tot 10 min.)

Het is voor zijn examen en moet snel klaar zijn, dus is het heel belangrijk dat het goed gaat.. 

Daarom loop ik vast op de zaken vooruit.

Het bronmateriaal komt van een DV videocamera met vaste schijf, daarna heeft hij de bestanden opgeslagen op usb-stick.

Mijn vraag : usb-stick wordt aangeleverd, Is het mogelijk dit bestand in Magix Video de luxe Premium 16 te bewerken?  en hoeveel uur kan ik maxiaal  opslaan? er is mogelijk 3 uur materiaal.

Reacties

mi-bo schreef op 06.06.2012 om 15:25 uur

Bestanden kunnen vanaf een usb stick ingeladen worden, als u een filmpje gaat maken zal U wel geen 3 uur film materiaal hebben, veel succes.

leo1980 schreef op 06.06.2012 om 16:59 uur

Kopieer eerst de video van de usb stick lokaal op de computer. Dit gaat een stuk sneller qua monteren en kan problemen voorkomen.

Importeer dan de videobestanden van lokale schijf naar u videodeluxe.

Succes !

Cinecor schreef op 06.06.2012 om 17:30 uur

U spreekt over "dit bestand" op een USB stick. Naar ik hoop heeft u toch nog alle shots van de footage als aparte bestanden? Die bestanden kunt u met de Windows verkenner van de USB stick kopiëren naar de data schijf van uw pc. Ik neem tenminste aan dat uw pc twee harde schijven heeft.

In Magix kunt u in de mediapool de bestanden op de harde schijf opzoeken (tabblad import) en ze in de gewenste volgorde op de tijdlijn plaatsen om te gaan monteren. Van "importeren" in Magix is dus geen sprake. Magix "leest" gewoon de bestanden die in de Windows Verkenner staan.

Hoeveel materiaal u kunt opslaan is afhankelijk van de grootte van de vaste schijf. Maar als ze op een USB stick (4 Gb of meer?) staan zullen ze ongetwijfeld ook op de vaste schijf passen.

lucky_me schreef op 07.06.2012 om 21:42 uur

Beste

Heeft uw schoonzoon dan niet goed opgelet in de les? gelukkig heeft hij een brave schoonpapa. Zou hij weten dat het zondag vaderkensdag is?

Ik heb ook niet goed opgelet merk ik, weinig vaders met zo een roze jurkje

Luc