Reacties

mi-bo schreef op 18.12.2020 om 14:55 uur

@wim1707

Beste Wim.

Welkom op MAGIX Multimedia Forum.

Als U het project op de tijdlijn modus zet ,en het stukje project activeer,zal het zeker lukken.

Sc6

M.vr.gr

Michael

Bol schreef op 18.12.2020 om 20:26 uur

@wim1707

Hallo Wim,

....hoe kan ik de beeldstabilisatie activeren? Via 'effecten menu' in de storyboard-modus (volgens de handleiding) is de mogelijkheid voor beeldstabilisatie niet.....

U kunt proDaD Mercalli V2, V4 en V5 (beeldstabilisatie) wel toepassen als u op storyboard-modus staat, maar dit is ook mogelijk op de tijdlijn en scèneoverzicht. Zie het filmpje hoe!!

Succes, Rob

Keep It Safe

Laatst gewijzigd door Bol op 18.12.2020, 20:30, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

wim1707 schreef op 18.12.2020 om 23:13 uur

@mi-bo. Bedankt voor uw reactie. Kunt u uitleggen waarméé ik het stukje project activeer?
Bedoelt u met het stukje project 'het object'?

mi-bo schreef op 19.12.2020 om 07:48 uur

@wim1707​​​​​​

Beste Wim.

Ik zal aannemen dat niet het hele project moet worden gestabiliseerd,

Maak met de T toets of hulpmiddel schaartje een splitsing (voor begin en achterkant einde ) activeer het gedeelte ,en dan het stukje stabiliseren.

Is dit gedaan kunt U het beste het project " opslaan in" (opslaan in de daarvoor aangemaakte map als U met mappen werkt) is dit gedaan, MAGIX vdl 2021Prem weer opstarten en dan evt een ander stukje.enz, enz .

Als dit niet wordt gedaan is de mogelijkheid dat als er in een ander stukje project weer iets moet worden gestabiliseerd dat bij wat eerder is gedaan het weer ongedaan wordt gemaakt.(editen,/monteren)

Is het een project zonder onderbrekingen van start & stop kan het in één keer in z'n geheel worden gestabiliseerd .

Sc6

M.vr.gr

Michael

wim1707 schreef op 19.12.2020 om 08:56 uur

Beste Michael,

Al in de eerste regel kan ik uw, op het oog, heldere instructie niet opvolgen. Want de button/knop 'stabiliseren' ontbreekt. Volgens de handleiding zou die er wel moeten zijn onder 'effectenmenu'.
Het is toch apart, want ik begrijp uit uw verhaal dat er wel degelijk een knop 'beeldstabilisatie' is.

Ik begrijp uw verklaring, want "dat snijdt hout".

met vriendelijke groet,
Wim

mi-bo schreef op 19.12.2020 om 09:40 uur

@wim1707

Beste Wim,

in de eerste regel is dit de uitleg

Button staat onder effecten, video Effecten

in het 2de verhaal een stukje

Sc6

Michael

Wijziging aangebracht waar button staat

mi-bo schreef op 19.12.2020 om 09:56 uur

@wim1707

Beste Wim

Er is ook een mogelijkheid om het onder effecten ProDaD te zoeken.

Sc6

Michael

Bol schreef op 19.12.2020 om 11:33 uur

@wim1707

Hallo Wim,

....Hoe kan ik de beeldstabilisatie activeren?....

Tot VDL 2016 was de button/knop Beeldstabilisatie nog wel aanwezig en werd proDaD Mercalli V2 als een plugin meegeleverd, omdat de meeste forumleden de beeldstabilisatie van Magix zelf onvoldoende vonden.

Voor zover ik mij kan herinneren, hebt Magix vanaf VDL 2017 proDaD Mercalli V2 standaard onder Effecten / Video-effecten geïntegreerd en hun eigen beeldstabilisatie programma verwijderd. Volgens mij, is er vanaf VDL 2020 en later ook de VEGAS Video Stabilization aan toegevoegd.

Dus het klopt, dat u de gezochte Beeldstabilisatie button/knop niet meer kan vinden.

Succes, Rob

Keep It Safe

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Bol schreef op 19.12.2020 om 12:42 uur

@wim1707

Hallo Wim,

Hier twee filmpjes, waarin ik het verschil tussen de verschillende beeldstabilisatie programma's laat zien.

1. Origineel (zonder stabilisatie) - Mercalli V2 - Stabilisatie Magix - Mercalli V4

2. Vega Video Stabilization - Mercalli V2 - Mercalli V4 - geen beeldstabilisatie

Groet, Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 19.12.2020, 12:55, in totaal 1 keer gewijzigd.

PC -1-

PC -2-

wim1707 schreef op 19.12.2020 om 17:03 uur

Beste Michael, beste Rob,

Dank voor jullie reacties. Ik begrijp nu dat ik de beeldstabilisatie-button niet zal vinden en dat de methode is geëvolueerd naar een hoger plan (Mercali).
De handleiding heeft mij op een verkeerd been gezet. Op zich niet erg, want de methode Mercali werkt naar tevredenheid, En is makkelijk toe te passen. Zeker aan de hand van de illustratieve filmpjes.
Nogmaals, hartelijk dank voor jullie uitleg.

Met vriendelijke groet,
Wim

mi-bo schreef op 19.12.2020 om 17:22 uur

@wim1707

Beste Wim..

Dit is een positief bericht.

Veel montage plezier met het mooie MAGIX product

Fijne feestdagen en een rustige jaarwisseling 2021.

En blijf gezond

M.vr.gr

Michael

wim1707 schreef op 20.12.2020 om 00:32 uur

Dank je wel Michael,

De 2021 versie is een stuk verbeterd ten opzichte van mijn laatst gebruikte versie van Video de Luxe.
Is er eigenlijk een manier om Mercalli V4 te downloaden/activeren?

Ik wens jou ook een gezond en veilig 2021. De jaarwisseling zal naar verwachting sowieso rustig verlopen, gezien de huidige maatregelen. Dus gelukkig weinig ongelukken te verwachten (..).

Met vriendelijke groet,

Wim

mi-bo schreef op 20.12.2020 om 07:09 uur

@wim1707

Beste Wim.

Dank voor Uw Feedback.

ProDaD Mercelli 4 is los te koop.

In het MAGIX programma is het via partnerschap verkregen alleen voor dat ene programma .

Voor U alles wat wenselijk is in de toekomst.

Met vriendelijke groet

Michael

Bol schreef op 20.12.2020 om 10:06 uur

@wim1707

Hallo Wim,

Fijn om te lezen, dat wij uw probleem hebben kunnen verklaren.

U kunt Mercalli V4 aankopen bij ProDaD https://www.prodad.com/Video-Stabilization-for-Professionals-30419,l-us.html

Als u van Video deluxe 2021 de updategarantie nu zou verlengen, dan wordt er op dit moment tot 27 december 2020 Mercalli V5 suite meegeleverd. De opvolger van Mercalli V4. Zelf heb ik deze (nog) niet, omdat Mercalli V4 voor mij volstaat.

Ook ik wens u hele fijne feestdagen en een rustige jaarwisseling toe. Of het met de huidige maatregelen ook de jaarwisseling rustig zou verlopen is nog maar de vraag. Ik hoop het van wel.

Groet, Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 20.12.2020, 10:22, in totaal 1 keer gewijzigd.

PC -1-

PC -2-

Bol schreef op 20.12.2020 om 11:19 uur

@wim1707

Hallo Wim,

Ik heb de proef / demoversie mercalli-50-sal64bit.exe gedownload en geïnstalleerd. Mercalli V5 suite is de opvolger van Mercalli V4, die zo te zien gebruik maakt van de Mercalli V4 stabilisator.

Zie het filmpje

Groet, Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 20.12.2020, 11:20, in totaal 1 keer gewijzigd.

PC -1-

PC -2-

mi-bo schreef op 20.12.2020 om 11:31 uur

@wim1707

Beste Wim.

Even terug komend op voorstel upgrade tot 27 December waar nu gratis ProDaD Mercelli 5 inzit (gezien U graag versie 4 zou willen hebben) als dit via Update service wordt gedaan wordt automatisch de 365 dagen verlengt over de tijd die nu nog open staat.

En als er een Patch komt of een nieuwe versie (2022)kunt U deze altijd installeren gezien Uw Update service dan nog niet is verlopen (aan U de keus gezien U versie 4 niet heeft)

Een Suggestie:

Leuk kado voor onder de Kerstboom.

Sc6

M.vr.gr

Michael

Bol schreef op 20.12.2020 om 11:54 uur

@wim1707

Hallo Wim,

Voor zover ik het nu kan beoordelen is Mercalli V4 niet meer te koop bij ProDaD. Ik kan mijn Mercalli V4 upgrade naar Mercalli V5 suite tegen een upgradeprijs. Zie afbeelding.

Groet, Rob

Aanvulling op: 20-12-2020 om 12:43uur

Voor zover ik het weet, worden alle plugins, zoals ProDaD Mercalli V5 suite en NewBlue Filters 5 Ultimate, alleen meegeleverd als de updateservice (v/h updategarantie) wordt verlengd. Dus, dit soort plugins worden nooit via een patch of updates aangeboden.

zie: https://www.magix.com/nl/video/video-deluxe/updateverloop/#c1199547

Laatst gewijzigd door Bol op 20.12.2020, 12:51, in totaal 3 keer gewijzigd.

PC -1-

PC -2-

wim1707 schreef op 20.12.2020 om 18:39 uur

Beste Michael, beste Rob,

Andermaal dank voor jullie welkome afzonderlijke aanvullingen. Ik merk dat de afgelopen jaren Magix flinke stappen heeft gezet. Ik weet wat mij te doen staat; MercalliV5 is de investering wel waard, denk ik op grond van de voorbeeldfilm.

Rest mij u andermaal fijne feestdagen te wensen.

Met vriendelijke groet,
Wim

Bol schreef op 20.12.2020 om 18:47 uur

@wim1707

Hallo Wim,

Heel veel succes met de aanschaf van Mercalli V5. U zult hiervan zeker geen spijt krijgen.

Groet, Rob

Keep It Safe

PC -1-

PC -2-

mi-bo schreef op 20.12.2020 om 19:10 uur

@wim1707

Beste Wim.

Dank voor Uw Feedback.

Moet ik hieruit opmaken dat U originele versie van ProDaD Mercelli 5 gaat aankopen of de upgrade van MAGIX vdl 2021 Prem.

Sc6

M.vr.gr

Michael.

wim1707 schreef op 21.12.2020 om 18:48 uur

Beste Michael, Beste Rob,

Fijn te horen, dat het programma zo enthousiast wordt ervaren. Dat maakt het voor mij een stuk makkelijker de stap van aankoop te wagen.

Mijn voorkeur gaat uit naar de upgrade, want dat is prijstechnisch aantrekkelijker. Maar als mij dat niet lukt (..), dan ga ik voor de originele versie.

M.vr.gr.,
Wim

Bol schreef op 21.12.2020 om 19:08 uur

@wim1707

Hallo Wim,

Zelf ga ik mijn Mercalli V4 upgrade naar Mercelli V5 suite via ProDaD. Hier zit n.l. ook de stand-allone versie bij en het is voor life-time, terwijl volgens mij die bij Magix geleverd wordt een licentie van 2 jaar is? Maar goed de keuze is aan u.

Groet, Rob

PC -1-

PC -2-

mi-bo schreef op 21.12.2020 om 19:26 uur

@wim1707

Beste Wim..Dank voor Uw feedback.

Als U naar magix.com gaat ,dan video

Vdl Prem en U kunt voor €69.99 een upgrade doen zoals door mij op 22.12.2020 om 11.31 uur is omschreven.

Sc6

M.vr.gr

Michael