Betreft VDL_2021 premium: Hoe kan ik de beeldstabilisatie activeren? Via 'effecten menu' in de storyboard-modus (volgens de handleiding) is de mogelijkheid voor beeldstabilisatie niet.
....hoe kan ik de beeldstabilisatie activeren? Via 'effecten menu' in de storyboard-modus (volgens de handleiding) is de mogelijkheid voor beeldstabilisatie niet.....
U kunt proDaD Mercalli V2, V4 en V5 (beeldstabilisatie) wel toepassen als u op storyboard-modus staat, maar dit is ook mogelijk op de tijdlijn en scèneoverzicht. Zie het filmpje hoe!!
Ik zal aannemen dat niet het hele project moet worden gestabiliseerd,
Maak met de T toets of hulpmiddel schaartje een splitsing (voor begin en achterkant einde ) activeer het gedeelte ,en dan het stukje stabiliseren.
Is dit gedaan kunt U het beste het project " opslaan in" (opslaan in de daarvoor aangemaakte map als U met mappen werkt) is dit gedaan, MAGIX vdl 2021Prem weer opstarten en dan evt een ander stukje.enz, enz .
Als dit niet wordt gedaan is de mogelijkheid dat als er in een ander stukje project weer iets moet worden gestabiliseerd dat bij wat eerder is gedaan het weer ongedaan wordt gemaakt.(editen,/monteren)
Is het een project zonder onderbrekingen van start & stop kan het in één keer in z'n geheel worden gestabiliseerd .
Al in de eerste regel kan ik uw, op het oog, heldere instructie niet opvolgen. Want de button/knop 'stabiliseren' ontbreekt. Volgens de handleiding zou die er wel moeten zijn onder 'effectenmenu'. Het is toch apart, want ik begrijp uit uw verhaal dat er wel degelijk een knop 'beeldstabilisatie' is.
....Hoe kan ik de beeldstabilisatie activeren?....
Tot VDL 2016 was de button/knop Beeldstabilisatie nog wel aanwezig en werd proDaD Mercalli V2 als een plugin meegeleverd, omdat de meeste forumleden de beeldstabilisatie van Magix zelf onvoldoende vonden.
Voor zover ik mij kan herinneren, hebt Magix vanaf VDL 2017 proDaD Mercalli V2 standaard onder Effecten / Video-effecten geïntegreerd en hun eigen beeldstabilisatie programma verwijderd. Volgens mij, is er vanaf VDL 2020 en later ook de VEGAS Video Stabilization aan toegevoegd.
Dus het klopt, dat u de gezochte Beeldstabilisatie button/knop niet meer kan vinden.
Dank voor jullie reacties. Ik begrijp nu dat ik de beeldstabilisatie-button niet zal vinden en dat de methode is geëvolueerd naar een hoger plan (Mercali). De handleiding heeft mij op een verkeerd been gezet. Op zich niet erg, want de methode Mercali werkt naar tevredenheid, En is makkelijk toe te passen. Zeker aan de hand van de illustratieve filmpjes. Nogmaals, hartelijk dank voor jullie uitleg.
De 2021 versie is een stuk verbeterd ten opzichte van mijn laatst gebruikte versie van Video de Luxe. Is er eigenlijk een manier om Mercalli V4 te downloaden/activeren?
Ik wens jou ook een gezond en veilig 2021. De jaarwisseling zal naar verwachting sowieso rustig verlopen, gezien de huidige maatregelen. Dus gelukkig weinig ongelukken te verwachten (..).
Als u van Video deluxe 2021 de updategarantie nu zou verlengen, dan wordt er op dit moment tot 27 december 2020 Mercalli V5 suite meegeleverd. De opvolger van Mercalli V4. Zelf heb ik deze (nog) niet, omdat Mercalli V4 voor mij volstaat.
Ook ik wens u hele fijne feestdagen en een rustige jaarwisseling toe. Of het met de huidige maatregelen ook de jaarwisseling rustig zou verlopen is nog maar de vraag. Ik hoop het van wel.
Ik heb de proef / demoversie mercalli-50-sal64bit.exe gedownload en geïnstalleerd. Mercalli V5 suite is de opvolger van Mercalli V4, die zo te zien gebruik maakt van de Mercalli V4 stabilisator.
Even terug komend op voorstel upgrade tot 27 December waar nu gratis ProDaD Mercelli 5 inzit (gezien U graag versie 4 zou willen hebben) als dit via Update service wordt gedaan wordt automatisch de 365 dagen verlengt over de tijd die nu nog open staat.
En als er een Patch komt of een nieuwe versie (2022)kunt U deze altijd installeren gezien Uw Update service dan nog niet is verlopen (aan U de keus gezien U versie 4 niet heeft)
Voor zover ik het nu kan beoordelen is Mercalli V4 niet meer te koop bij ProDaD. Ik kan mijn Mercalli V4 upgrade naar Mercalli V5 suite tegen een upgradeprijs. Zie afbeelding.
Groet, Rob
Aanvulling op: 20-12-2020 om 12:43uur
Voor zover ik het weet, worden alle plugins, zoals ProDaD Mercalli V5 suite en NewBlue Filters 5 Ultimate, alleen meegeleverd als de updateservice (v/h updategarantie) wordt verlengd. Dus, dit soort plugins worden nooit via een patch of updates aangeboden.
Andermaal dank voor jullie welkome afzonderlijke aanvullingen. Ik merk dat de afgelopen jaren Magix flinke stappen heeft gezet. Ik weet wat mij te doen staat; MercalliV5 is de investering wel waard, denk ik op grond van de voorbeeldfilm.
Fijn te horen, dat het programma zo enthousiast wordt ervaren. Dat maakt het voor mij een stuk makkelijker de stap van aankoop te wagen.
Mijn voorkeur gaat uit naar de upgrade, want dat is prijstechnisch aantrekkelijker. Maar als mij dat niet lukt (..), dan ga ik voor de originele versie.
Zelf ga ik mijn Mercalli V4 upgrade naar Mercelli V5 suite via ProDaD. Hier zit n.l. ook de stand-allone versie bij en het is voor life-time, terwijl volgens mij die bij Magix geleverd wordt een licentie van 2 jaar is? Maar goed de keuze is aan u.