beeldschermopname

Videomeisje schreef op 22.12.2023 om 13:30 uur

Beste Rob,

Mag ik een vraag stellen over het maken van beeldschermopnamen. Ik gebruik de rode startknop en dan start de opname. Maar ik wil een opname maken van iets wat ik in Magix VdL 2024 doe. Zodra ik echter op de rode knop heb gedrukt verdwijnt Magix en krijg ik mijn bureaublad. Als ik dan Magix probeer te openen zegt het dialoogvenster dat het programma al open is. Dat klopt, maar waar is het dan? Zodra ik de opname beeindig krijg ik het beeldscherm met Magix weer terug.

Weet je raad?

Ilse

Reacties

Bol schreef op 22.12.2023 om 16:31 uur

@Videomeisje

Hallo Ilse,

Natuurlijk mag u een vraag stellen over het maken van beeldschermopnamen, alleen dat vergt nogal wat kennis..

.....Maar ik wil een opname maken van iets wat ik in Magix VdL 2024 doe. Zodra ik echter op de rode knop heb gedrukt verdwijnt Magix en krijg ik mijn bureaublad.....

Het klopt, zodra u op de rode knop druk Magix verdwijnt op naar achtergrond. U kunt u wel opnames maken van alles wat er op het scherm gebeurd. Zie filmpje.

Ik maak schermopnames met GeForce Experience

Met vriendelijke groet,

Rob
forum moderator

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Videomeisje schreef op 23.12.2023 om 10:59 uur

Hallo Rob,

Dank voor je antwoord.

Ik begrijp er uit dat als ik een voorbeeld filmpje wil maken over iets wat ik in Magix doe, ik dat altijd met een ander programma moet opnemen. Als ik een voorbeeldfilmpje zou willen maken van bijvoorbeeld iets in Word, dan kan ik dat wel via de rode knop/beeldscherm opnemen. Heb ik het zo goed begrepen?

Met groet van Ilse

Bol schreef op 23.12.2023 om 11:33 uur

@Videomeisje

Hallo Ilse,

Het klopt helemaal hoe u het hebt omschreven. Er zijn zeker Screenrecorders (freeware) van het internet te downloaden.

Fijn feestdagen

Rob
forum moderator

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-