Beeld roteert in previewscherm

Dick-Wardenaar schreef op 23.10.2020 om 16:44 uur

VideoDeLuxe Premium 2021

Halverwege het monteren van een film, roteerde ineens het beeld in het preview scherm 90 graden bij het afspelen hiervan.
Dit gebeurt ook als ik het fragment laad in de film die ik aan het monteren ben.

Het verschijnsel treedt nog steeds op. Deze fragmenten zijn niet met een telefoon opgenomen, maar gewoon met mijn videocamera, net als alle andere fragmenten die ik tot dan toe had gebruikt.

Ik heb dit jaar al zeker 2 films gemonteerd, zonder dat dit verschijnsel zich voordeed.

Hopelijk heeft iemand hier een oplossing voor!

Reacties

mi-bo schreef op 23.10.2020 om 16:51 uur

@Dick-Wardenaar

Beste Dick,

Welkom op MAGIX Multimedia Forum.

Laat ik een discussie opstarten !!!

Misschien een vreemde vraag heeft U( of iemand anders ) niet per ongeluk tijdens het filmen met de camera deze verdraaid , dan zal ook plotseling het beeld een andere weergave hebben

Sc6

M.vr.gr.

Michael/ Forum Moderator

Dick-Wardenaar schreef op 23.10.2020 om 17:15 uur

Dank voor de reactie, maar ik kan u verzekeren dat dit echt niet gebeurd is. Ook eerder gebruikte fragmenten draaien nu ineens.

mi-bo schreef op 23.10.2020 om 17:25 uur

@Dick-Wardenaar

Beste Dick.

.Dank voor Uw feedback.

Persoonlijk heb ik dit nooit meegemaakt zolang ik MAGIX vdl gebruikt.

Is Uw Pc niet besmet met een Virus.

Het is maar een vraag.

Sc6

Michael

Dick-Wardenaar schreef op 23.10.2020 om 17:29 uur

We hebben een goede virusscan. Het lijkt me niet dat dit de oorzaak is.

Bol schreef op 23.10.2020 om 17:54 uur

Hallo Dick,

Uw probleem komt mij bekend voor. Deze werd mij op 12 oktober 2020 ook als een vraag voorgelegd via een persoonlijk bericht. Wij hebben hiervoor geen directe oorzaak kunnen vinden. Op mijn advies heeft hij toen alle oude en nieuwe Video Deluxe programma's verwijderd en daarna alleen VDL 2021 geïnstalleerd. Voor zover ik het heb begrepen was / is zijn probleem ten aanzien van roterende filmfragmenten weggebleven.

Conclusie: verwijder eens alle Video Deluxe programma's en installeer dan VDJ 2021 opnieuw.

zie deze link https://www.magix.info/nl/support/artikel/video-deluxe-opnieuw-installeren-standaard-plus-premium--667/

Succes,
Rob
Moderator / Forumlid

PS. dit heb zeker niets met spam / virussen te maken

Laatst gewijzigd door Bol op 23.10.2020, 17:54, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Dick-Wardenaar schreef op 23.10.2020 om 18:22 uur

Hartelijk dank. We gaan dit dan maar proberen. Ik was er al n beetje bang voor 😃

Bol schreef op 23.10.2020 om 23:37 uur

Hallo Dick,

Ik wens u heel veel succes 👍👍👍 met het opnieuw installeren van VDL 2020. Laat het forum weten of uw probleem ten aanzien van roterende filmfragmenten is opgelost.

Groet, Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Dick-Wardenaar schreef op 25.10.2020 om 11:31 uur

Beste Rob
We hebben alle oude versies en bestanden verwijderd en VDLPremium 2020 opnieuw geïnstalleerd + de update 2021. Helaas is het probleem niet verholpen. Fragmenten roteren nog steeds spontaan.We hebben dit probleem ook aan Magix gemeld. Hopelijk komt daar een oplossing uit.

Bol schreef op 25.10.2020 om 11:41 uur

Hallo Dick,

Het is jammer te moeten lezen, dat her-installeren van VDL 2012 niet het gewenste resultaat hebt opgeleverd. Het is goed, dat u in dit stadium Magix Support via een ticket om raad hebt gevraagd. Bedankt voor deze terugkoppeling. Laat ons weten wat Magix Support als antwoord geeft.

Succes,
Rob
Moderator / Forumlid

PC -1-

PC -2-

Dick-Wardenaar schreef op 25.10.2020 om 11:50 uur

Beste Rob, toch nog even verder zitten puzzelen en hoogstwaarschijnlijk hebben we nu toch de oorzaak ontdekt!

In de film waar ik nu mee bezig ben, had ik een fragment geïmporteerd dat met een mobiele telefoon rechtop was gefilmd. Het lijkt erop dat vanaf dat moment de met mijn videocamera opgenomen fragmenten spontaan roteerden. Wat denk je, zou dat de oorzaak kunnen zijn?

Ik begin nu maar even helemaal opnieuw met deze film (gelukkig was ik nog niet erg ver) en gebruik de mobiele-telefoon-opnamen niet meer.

mi-bo schreef op 25.10.2020 om 14:08 uur

@Dick-Wardenaar

Beste Dick.

Goed bericht voor MAGIX vdl dat Uw probleem geen bug of iets is.

Spijtig voor U dat U 100% zeker wist dat alleen beelden van Uw camera in het project zaten.

Wens U veel succes met het oplossen van Uw probleem.

M.vr.gr

Michael / Forum Moderator

Wijziging aan gebracht i.v.m verbetering woord product in project

Bol schreef op 25.10.2020 om 14:41 uur

Hallo Dick,

Het zou best kunnen zijn, dat uw telefoonopnames ten grondslag ligt / lag aan uw roteerprobleem. U gaat nu een geheel nieuw project aanmaken zonder deze telefoonopnames, ik ben zeer benieuw of uw probleem nu ook daadwerkelijk wegblijft. Laat het mij weten. In het onderstaande stukje kunt u lezen, wat het probleem was bij een ander forumlid.

Om privacy redenen heb ik de naam van het forumlid onleesbaar gemaakt.

Nadat het forumlid XX op mijn advies Video Deluxe grondig had verwijderd en opnieuw had geïnstalleerd was zijn roteerprobleem hiermee opgelost.

U hebt VDL reeds opnieuw geïnstalleerd, dan zou ik persoonlijk een test doen met een nieuw aangemaakt project, inclusief uw telefoonbestanden. Ik heb zo'n vermoeden, dat uw probleem is opgelost. Bij uw oude MVP-projectbestand worden altijd hulpbestanden mee aangemaakt (HDP en / of H0), die bepaalde instellingen vasthouden. Maar goed, uitproberen is de beste leermeester. Mijn slogan is altijd: Niet geschoten is altijd mis.

Groet, Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 25.10.2020, 14:56, in totaal 2 keer gewijzigd.

PC -1-

PC -2-

Kees-Haremaker schreef op 29.10.2020 om 10:44 uur

Hallo Dick, je zou ook kunnen proberen de scene van de telefoonopname te selecteren en dan de film terug draaien zie plaatje

Mvg Kees

Dick-Wardenaar schreef op 10.11.2020 om 20:20 uur

Beste Kees,

Allereerst excuus voor mijn late reactie. Dank voor je suggestie, maar het kantelen van de scene helpt niet, want de verhouding klopt dan niet meer en je krijgt dan een uitgerekt beeld. Evengoed nogmaals dank. Groet Dick

Dick-Wardenaar schreef op 10.11.2020 om 20:22 uur

Inmiddels heb ik het roteer probleem opgelost, simpel door geen verticaal gefilmde mp4 bestanden meer te gebruiken. En dan bedoel ik dus opnamen die gemaakt zijn met een telefoon.

mi-bo schreef op 10.11.2020 om 20:26 uur

@Dick-Wardenaar

Beste Dick.

Dit is een goed besluit, en voorkomt problemen.

Veel montage plezier met het mooie MAGIX product

M.vr.gr

Michael