Beeld in Preview monitor hapert

zwarteraaf schreef op 29.03.2021 om 11:51 uur

Enkele dagen geleden heb ik een upgrade gedaan van Magix Video deluxe plus 2014 naar plus 2021. Deze installatie verliep prima. Maar ik heb problemen met de previewmonitor. Het beeld schokt zo nu en dan en blijft soms stilstaan terwijl het geluid wel doorloopt. Het uitzetten van Resolutie of framerate reduceren heeft geen positief effect. In Eigenschappen heb ik bij Compatibiliteit Gedrag van hoge DPI-schaalbaarheid negeren aangevinkt, maar ook dat geeft geen verbetering. Wie kan me vertellen hoe dit probleem is op te lossen en de weergave zonder schokken verloopt? In de versie Video deluxe 2014 heb ik daar geen last van.

Reacties

mi-bo schreef op 29.03.2021 om 12:29 uur

@zwarteraaf

Beste.

MVDL 2021 is een veel krachtiger programma dan MVDL 2014.

Het is best mogelijk dat Uw grafische (video)kaart niet krachtig genoeg is voor MFS 2021.

Heeft U al gekeken wat het resultaat is na een klein stukje te exporteren (de kracht van MAGIX is namelijk als het project is berekend (mixdown) dat het eind resultaat wel goed is.

Blijf gezond

M.vr.gr

Michael

Wijziging aangebracht i.v.m MFS moet MVDL zijn

 

Bol schreef op 29.03.2021 om 13:02 uur

@zwarteraaf

Hallo Zwarteraaf,

Wat u zou kunnen proberen, is om het videodeluxe.ini bestand te verwijderen. Het zou best eens kunnen zijn, dat hierin iets niet meer goed staat. Als u het INI bestand verwijdert, dan wordt deze weer automatisch aangemaakt, als u VDL 2021 opnieuw opstart. Hiermee reset u het VDL 2021 naar de standaardprogramma-instellingen incl. al uw persoonlijke instellingen.

Succes, Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

zwarteraaf schreef op 29.03.2021 om 19:51 uur

Bedankt voor jullie suggesties. Na het verwijderen van de INI blijft het euvel zich voordoen. Misschien betreft het toch de grafische kaart.
Nu heb ik bij Programma-instellingen/Weergaveopties de Videomodus ingesteld op Compatibiliteitsmodus (VideoForWindows) en de driver omgezet naar Microsoft Render Driver. De preview loopt nu zonder haperen!

Bol schreef op 29.03.2021 om 20:03 uur

@zwarteraaf

Hallo Zwarteraaf,

  • Wat is uw type videokaart?
  • Welke processor hebt u?

Groet, Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 29.03.2021, 20:19, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

zwarteraaf schreef op 29.03.2021 om 20:38 uur

AMD Radeon R7 grafische kaart
AMD A10 12 Compute Cores 4C + 8G 3,60 GHz

Bol schreef op 29.03.2021 om 22:40 uur

@zwarteraaf

Hallo Zwarteraaf,

Helaas heb ik geen ervaringen met AMD processors, maar voor zover ik het kan beoordelen is deze in 2014 op de markt gekomen.

Zijn uw drivers wel up-to-date? https://www.amd.com/en/support/apu/amd-series-processors/amd-a10-series-apu-for-desktops/a10-7890k-radeon-r7-graphics

U zou u probleem ook kunnen voorleggen aan Magix Support. Hoe neem ik contact op met de technische support?

Succes, Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

zwarteraaf schreef op 30.03.2021 om 19:53 uur

Beste Rob,

Bedankt voor de link naar de AMD drivers. Ik heb een update gedaan van mijn driver en dit heeft het beoogde succes. Het beeld is nu helemaal goed!

Fijn dat je mij hiermee hebt geholpen.

Bol schreef op 30.03.2021 om 23:05 uur

@zwarteraaf

Hallo Zwarteraaf,

Bedankt👍voor uw terugkoppeling.

Succes, Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 30.03.2021, 23:05, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-