Beeld-in-beeld effecten: vertonen artefacten, bij preview OK

zifnabbe schreef op 16.10.2016 om 22:07 uur

Hoi,

Een paar beeld-in-beeld effecten vertonen artefacten: zwarte balkjes, foto's die te snel verdwijnen, kortom het komt niet overeen met wat je in de preview ziet. 

Waar kan dit aan liggen? Hardware accelerartie staat uit.

Photostory Deluxe 2016.

Dank!

Reacties

Voormalige gebruiker schreef op 16.10.2016 om 23:31 uur

Beste,

Ik heb de volgende vragen:

1. Over welke beeld-in-beeld praten we?

2. Wanneer zie dit...bij het exporteren?

3. Hoe en naar welk format exporteer je?

Groet,

Rob

zifnabbe schreef op 17.10.2016 om 00:23 uur

Hoi Rob,

1. Het gaat om verschillende effecten: Ik kan wel niet terugvinden welke het juist zijn. Na toepassing van het beeld-in-beeld effect op verschillende foto's kan je blijkbaar niet zien welke er werd toegepast). Of toch. Het gaat om verschillende effecten: bv "[>] 5 Obj. 04", maar ook de [>] 5 Obj. 09 etc

2. Komt voor tijdens afspelen van een export. Bij preview (montage in photostory), werkt het perfect

3. WMV (DVD format), MPEG2 (DVD format), MPEG4 (HD720).

Bij "[>] 5 Obj. 09" komt soms het eerst een ingezoomd stukje 90° gedraaid tevoorschijn.

Bij "[>] 5 Obj. 04" loopt het alverweg mis. Een foto komt slechts heel kort in beeld, daarna loopt het ook mis.

Bij een ander effect heb je dan weer dat er een foto niet volledig inschuift.

WMV en MPEG2 tonen dezelfde storingen, In MPEG4 werkt het voor bepaalde effecten beter (bv daar schuift het beeld wel volledig in), maar daar hapert dan soms het afspelen.

Voormalige gebruiker schreef op 17.10.2016 om 09:27 uur

Hallo,

Zoals ik hiervandaan kan beoordelen zijn jouw problemen niet zo eenvoudig op te lossen. Je geeft in je vorige vraag aan, dat ca. een maand geleden Fotostory 2017 via het internet heeft aangeschaft. Mijn advies is daarom, neem contact op met Magix Support en leg je probleem aan hun voor. Zie: http://www.magix.com/nl/support/technische-ondersteuning/#c71158

Succes,

Rob

mi-bo schreef op 17.10.2016 om 10:01 uur

Hallo zifnabbe,
is de grafischekaart up to date, misschien de moeite om dit na te kijken,
De overgangen die gebruikt zijn, vereisen veel rekenkracht, en moet ook rekening gehouden worden met aantal foto's die in dit effect zitten.
als er een project moet worden opgeslagen bv. naar de harde schijf, via exporteren, dan zijn de instellingen,
Formaat :
Mpeg-2 of Mpeg-4
Kwaliteit :
hier instellen wat van toepassing is, mpeg-2 beelden is dvd kwaliteit. 720 : 576.
HD kwaliteit is 1920 : 1080 maar niet elke Pc kan dit afspelen. succes met het mooie nieuwe MAGIX product, en veel montage plezier
gr
Michael

zifnabbe schreef op 17.10.2016 om 21:27 uur

Bedankt. Ik heb contact opgenomen met MAGIX Support. Van zodra ik feedback krijg, post ik het hier