Reacties

Bol schreef op 04.08.2022 om 16:55 uur

@H-Aarts

Hallo Henk,

Zie eens deze afbeelding

Succes,

Rob (forum moderator)

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

H-Aarts schreef op 04.08.2022 om 17:22 uur

Dank je wel Rob. Heb al een tijd niets gedaan met filmen. Hoop dat je het niet lastig vind met deze beginners vragen. Ik heb ergens gezien dat je wanneer je het beeld gedraaid hebt de zwarte balken die ernaast ontstaan kan vullen met een vaag beeld van hetzelfde filmpje. Weet jij hoe dit moet?

Of weet je misschien al een melding hiervan te vinden?

Alvast bedankt

Henk

mi-bo schreef op 04.08.2022 om 17:29 uur

@H-Aarts

Beste Henk

Misschien heeft U iets aan deze uitleg,

http://www.magix-photos.com/mpo20/30/807/80800780F66711EAAADB6A4F3E83933D.mp4

Vriendelijke groet

Michael (sinds 2008 Forum Moderator )

Bol schreef op 04.08.2022 om 17:39 uur

@H-Aarts

Hallo Henk,

Als u een filmpjes verticale gefilmd hebt met uw telefoon en draait deze 90 graden, dan krijgt u altijd links en recht een zwarte balk. De zwarte balken zijn op verschillende manier op te vullen.

Groet,

Rob (forum moderator)

Laatst gewijzigd door Bol op 04.08.2022, 17:44, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Bol schreef op 04.08.2022 om 23:07 uur

@H-Aarts

Hallo Henk,

Bij het bekijken van het filmpje (zonder geluid), viel mij direct op, dat dit filmpje is samengesteld met VDL2016 en VDL2020 of hoger? In VDL 2016 zijn de tabbladen Sjablonen, Audio en Store nog niet aanwezig. Ik kan in VDL 2016 ook bij de Design-elementen niet het beoogde EdgeEffets vinden. Wel achtergronden, die u eventueel als achtergrond kan gebruiken.

.

Met vriendelijk groet,

Rob (forum moderator)

Laatst gewijzigd door Bol op 05.08.2022, 00:18, in totaal 2 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

H-Aarts schreef op 05.08.2022 om 12:33 uur

Hallo Rob,

Je hebt gelijk. In VDL 2016 zijn de genoemde tabbladen niet aanwezig. Ik heb nu de achtergronden gebruikt.
Laat het zo iets beter zien. Wat ik dus gezien heb dat het originele filmpje als vage achtergrond zichtbaar is kan niet met VDL2016. Als dit project achter de rug is zal ik gauw een keer updaten.

Groetjes en bedankt alle.

Henk

 

Bol schreef op 05.08.2022 om 13:26 uur

@H-Aarts

Hallo Henk,

Bedankt👍 voor uw terugkoppeling.

Het is binnen VDL 2016 ook mogelijk om van uw eigen filmbestandje als achtergrond te gebruiken. Zet twee dezelfde filmpjes onder elkaar.

  • Verwijder het geluid van het eerste filmpje
  • activeer het eerste filmpje
  • ga naar: effecten / Weergave / Animatie / Positie-grootte
  • Trek het naar links en rechts, zodat het een 16:9 formaat krijgt.
  • trek in het midden de lijn naar beneden naar de gewenste doorzichtigheid

Mocht u nog vragen hebben, laat het mij weten.

Groet,

Rob (forum moderator)

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

H-Aarts schreef op 05.08.2022 om 14:33 uur

Bedankt Rob,

Het si gelukt. Super!!!

Bol schreef op 05.08.2022 om 14:38 uur

@H-Aarts,

Hallo Henk,

Het doet mij deugd om te lezen en te vernemen, dat het gelukt is om uw beide problemen op te lossen.

Fijn weekend,

Rob (forum moderator)

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

mi-bo schreef op 05.08.2022 om 15:40 uur

@H-Aarts

Beste Henk,

nergens op het Forum een filmpje van U gezien, of heb ik ergens iets gemist.

heeft U via hulp. extra inhoud installeren gedaan overal een vinkje wordt gezet, kan alles worden gedownload worden en geinstalleerd

dan bij effecten, design-elementen, collages iets verder op de tijdlijn

vriendelijke groet

Michael ( sinds 2008 Forum Moderator )

H-Aarts schreef op 08.08.2022 om 12:24 uur

@ mi-bo,

Ik heb geen filmpje geplaatst. Via extra inhoud installeren krijg ik niets te zien, op 2 na MPEG2 en MPEG4 .
vriendelijke groet,

 

Henk

mi-bo schreef op 08.08.2022 om 13:03 uur

@H-Aarts

Beste Henk

op 04.08.2022 om 23.07 uur

Bij het bekijken van het filmpje (zonder geluid), viel mij direct op, dat dit filmpje is samengesteld met VDL2016 en VDL2020 of hoger?

Daarop heb ik naar U toe gereageerd.

Dan:

 Via extra inhoud installeren krijg ik niets te zien

Ga naar hulp, extra inhoud installeren, dan gaat dit scherm open,( klik op wat Blauw is ) als het niet is geinstalleerd kunt U alles aanvinken en dan is het geinstalleerd kunt U zien aan datum

Maar volgens 05.08.2022 om 13.26 uur is het probleem opgelost door aan vinken van oplossing.

Veel montage plezier met het mooie MAGIX product MVDL 2016

Vriendelijke groet

Michael ( sinds 2008 Forum Moderator )

Bol schreef op 08.08.2022 om 13:28 uur

@H-Aarts

Hallo Henk,

Ik heb het vermoeden, dat hier een klein misverstand is ontstaan. In een van mijn antwoorden had ik het filmpje bekeken. Omdat ik het geluid niet aan had staan, zag ik dat deze met twee verschillende Video Deluxe programma's is / was samengesteld. Toen ik het filmpje met geluid bekeek zag ik pas wat er bedoeld werd. Maar aangezien u met VDL 2016 werkt, was deze oplossing, hoe goed bedoeld ook, niet voor u van toepassing. Vandaar dat ik u mijn oplossing heb gegeven. Sorry voor dit ongemak.

Met vriendelijk groet,

Rob (forum moderator)

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

H-Aarts schreef op 08.08.2022 om 13:38 uur

Geen probleem. Ben blij met alle hulp.
Met vriendelijke groeten,

 

Henk

mi-bo schreef op 08.08.2022 om 14:18 uur

@H-Aarts

Beste Henk,

Fijn te vernemen als Moderator dat U blij bent met alle hulp,

Veel montage plezier met het mooie MAGIX product MVDL 2016

Sc6

Vriendelijke groet

Michael (sinds 2008 Forum Moderator )

Bol schreef op 08.08.2022 om 14:30 uur

@H-Aarts

Hallo Henk,

bedankt👍voor uw terug koppeling. Mocht u nog andere vragen hebben over VDL 2016, dan vernemen wij dat wel van u. Succes met het samenstellen van uw films.

Fijne dag🌞.

Rob (forum moderator)

 

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-