Beeld bij het inlezen is schokkerig of streperig.

Jan-Mensink schreef op 22.12.2020 om 16:49 uur

Het beeld van de video naar de TV is perfect. Maar als ik het inlees in mij laptop dan zie ik mijn om de 20 seconden strepen. Waar kan dit aan liggen? Volgens mij heb ik alle mogelijke instellingen en oplossingen bekeken.

Ik heb zelfs een nieuwe doos - Red uw Video's - gekocht

Nieuwste versie 2020 gekocht. Omdat de eerste uit 2017 niet meer functioneerde dacht ik dat het daar aan zou liggen. Maar het probleem is er nog steeds.

Wie kan mij helpen

Reacties

mi-bo schreef op 22.12.2020 om 17:13 uur

@Jan-Mensink

Beste Jan.

Welkom op MAGIX Multimedia Forum.

Enkele suggesties :

Heeft U een analoge videorecorder met een tracking mogelijkheid.

Dan is het iets bij te stellen ???

De videoband al een paar keer heen en terug gespoeld .????

Is dit ook bij andere banden het probleem???

M.vr.gr

Michael

Jan-Mensink schreef op 22.12.2020 om 17:27 uur

Ja een analoge videorecorder. Waar kan ik dat dan bijstellen? Ik zie wel een plus en min teken staan, maar daar reageert het beeld niet op. Kan het een probleem in de laptop zijn? Alle USB poorten al geprobeerd. Andere grabber geprobeerd. De erste 12 banden gingen perfect. Daarna problemen. Maar alleen van de video naar de pc. En van de video naar de tv is er niets aan de hand

mi-bo schreef op 22.12.2020 om 17:56 uur

@Jan-Mensink

Beste Jan.

Dank voor Uw feedback.

Met de + en - teken wordt de stand van de koppen iets veranderd.

Maar ja,als de eerste 12 goed is gegaan en daarna niet meer,kan het toch geen MAGIX RUV 9 zijn.

Wens U veel succes met het zoeken naar de juiste oplossing.

Fijne feestdagen en een rustige jaarwisseling en blijf gezond in 2021.

M.vr.gr

Michael

 

Bol schreef op 22.12.2020 om 18:29 uur

@Jan-Mensink

Hallo Jan,

Wat u nog zou kunnen proberen, is om het VideoEasy.ini bestand te verwijderen. Het kan zijn, dat hier problemen mee zijn. Als u dit bestand verwijdert, dan worden alle programma-instellingen op de standaardwaarde terug gezet, incl. uw persoonlijke instellingen. Wanneer u Video Easy weer op start, wordt dit INI bestand automatisch weer aangemaakt.

Succes en prettige feestdagen en een beter gezond 2021. Groet, Rob

Keep It Safe.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

mi-bo schreef op 22.12.2020 om 20:14 uur

@Jan-Mensink

Beste Jan.

Is het nog gelukt om ini bestand te verwijderen zoals Bol heeft omschreven .

Sc6

M.vr.gr

Michael

Jan-Mensink schreef op 23.12.2020 om 14:20 uur

Hallo Michael,

Wel gelukt om te verwijderen, maar helaas niet met het gewenste resultaat.

Ik heb ook geen idee wat het nog meer zou kunnen zijn.

Zou het een hardware probleem in de pc kunnen zijn?

mi-bo schreef op 23.12.2020 om 14:48 uur

@Jan-Mensink

Beste Jan,

Dank voor Uw Feedback,

Dit betekend dat U een Ini bestand heeft kunnen verwijderen gezien het nog op de videoband staat ????

Maar zit het probleem niet in het bandje, of heeft U een analoge videorecorder en de bandjes zijn S-VHS dan kunt U het namelijk niet digitaliseren, wel als U een S-VHS videorecorder heeft, dan kunnen VHS en S- VHS bandjes worden gedigitaliseerd.

Sc6

M.vr.gr

Michael

Bol schreef op 23.12.2020 om 15:38 uur

@Jan-Mensink

Hallo Jan,

.....Als u dit bestand verwijdert, dan worden alle programma-instellingen op de standaardwaarde terug gezet, incl. uw persoonlijke instellingen....

Het is jammer te moeten lezen, dat door het verwijderen van het INI bestand uw probleem niet is opgelost. Overigens het INI bestand staat niet op de videoband, maar gewoon op de harde schijf van een PC / Laptop.

Helaas, kan ik u hiervandaan niet zeggen waar uw probleem dan aan zouden kunnen liggen. Het zou best wel eens een hardware probleem kunnen zijn, maar ook eventueel aan de VHS banden.

Hebt u het als eens geprobeerd zonder dat de vinkjes bij de hardwarversnelling geactiveerd zijn?

Succes, Rob

Keep It Safe

Laatst gewijzigd door Bol op 23.12.2020, 15:39, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

mi-bo schreef op 24.12.2020 om 12:53 uur

@Jan-Mensink

Beste Jan,

advies wat hierboven omschreven staat, zal zoeken in een hooiberg zijn,

gezien deze instelling niet in MAGIX RUV9 zit .

wel dit

daar is het enige wat te veranderen is Video Modus.

Rustige Feestdagen.

Sc6

M.vr.gr

Michael

Jan-Mensink schreef op 24.12.2020 om 14:04 uur

Hallo Michael,

Ik kon dit scherm inderdaad niet vinden.

Deze heb ik wel. Ook geprobeerd deze aan te passen. Maar ook nu helaas geen resultaat.

Ik zit te denken aan je eerdere opmerking over de VHS bandjes.

Maar zit het probleem niet in het bandje, of heeft U een analoge videorecorder en de bandjes zijn S-VHS dan kunt U het namelijk niet digitaliseren, wel als U een S-VHS videorecorder heeft, dan kunnen VHS en S- VHS bandjes worden gedigitaliseerd.

Ik ben heb in 2002 een nieuwe Sony video camera gekocht. CCD-TR840E - video HI8 XR

En die gebruikte waarschijnlijk een ander opname bandje dan de Sony camera die ik gebruikte van 1991 tot 2002.

Kan het type opnamebandje dan de reden zijn dat er constant blokstrepen in het beeld verschijnen. Want op een tv terug kijken geeft geen enkel probleem. Maar zodra ik het beeld op de Laptop laat lopen komen deze problemen tevoorschijn. Ook heb ik inmiddels een andere videorecorder JVC HR505 uitgeprobeerd. Hetzelfde resultaat. Dus de videorecorder kan het eigenlijk ook niet zijn.

Zou er dan nog een andere oplossing mogelijk zijn om de bandjes te digitaliseren?

Bol schreef op 24.12.2020 om 14:09 uur

@Jan-Mensink

Hallo Jan,

U schrijf in uw topic: "ik heb de nieuwste versie 2020 gekocht. Omdat de eerste uit 2017 niet meer functioneerde". Daarom ben ik er vanuit gegaan, dat u VDL 2017 / 2020 bedoelt. Maar goed, als het niet zo is, dan verneem ik dat wel van u en anders beschouw mijn antwoord als niet geschreven.

Groet, Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 24.12.2020, 14:12, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

mi-bo schreef op 24.12.2020 om 14:25 uur

@Jan-Mensink

Beste Jan.

Dank voor Uw feedback.

Neen dat maakt niet uit .

Wat opgenomen is met een 8 camera kan wel afgespeeld worden in een Hi8 camera worden afgespeeld.

Wat in de Hi8 camera is opgenomen kan niet in een 8 camera worden afgespeeld.

Het zelfde (resultaat)als cassette bandjes gewoon is opgenomen en Chrome bandjes kan nirt in een eenvoudige cassette deck worden afgespeeld.

Sc6

M.vr.gr

Michael

Bol schreef op 24.12.2020 om 14:36 uur

@Jan-Mensink

Hallo Jan,

Onze antwoorden hebben elkaar gekruist. Ik weet niet of u de Sony camera uit 2002 nog bezit, maar dan zou u deze toch rechtstreeks kunnen aansluiten via de S-video aansluitsnoer of zie ik dat verkeert? Zelf heb ik al mijn DV bandjes vanaf mijn Canon camera via een FireWire verbinding overgezet. Maar voor zover ik weet hebt uw Sony camera geen i-link / FireWire aansluiting. Als het wel zo is dan zou u kunnen overwegen om een FireWire kaart in uw PC te prikken.

Groet, Rob

Aanvulling op 24-12-2020 om 14:40uur

Zo te zien hebt uw camera geen i-Link / FireWire

 

Laatst gewijzigd door Bol op 24.12.2020, 14:40, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

mi-bo schreef op 24.12.2020 om 16:06 uur

@Jan-Mensink

Beste Jan,

toch even terug komend op Uw verhaal,

22.12.2020 om 17.27 uur schrijft U over een analoge videorecorder.

24.12.2020 om 14.04 uur schrijft U "Ik ben heb in 2002 een nieuwe Sony video camera gekocht. CCD-TR840E - video HI8 XR "

U schrijft over 2 verschillende producten.

Betekend dit dat de 12 bandjes VHS geen problemen hebben opgeleverd, en nu de Sony 8./Hi8 bandjes moeten worden gedigitaliseerd U wel problemen heeft.

Ook de Sony bandjes een paar keer heen en weer gespoeld, waar hebben de bandjes gelegen, en in het verleden ook heen en terug gespoeld( bij mij liggen ze in een oude koelkast, lekker droog , geen zonlicht en geen temperatuur schommelingen)

Zelf ben ik in bezit van een CCD-TR94 E en een EV-S9000E montage machine, en kan Sony 8 /Hi8 bandjes zonder problemen digitaliseren, en kan helaas niet Uw probleem reproduceren.

Succes met het zoeken naar de juiste oplossing, ik kan U helaas niet verder helpen.

Wens ik U een fijne Kerst met Uw dierbaren en een voorspoedig en gezond 2021.

Met vriendelijke groet.

Michael