bd gebrand maar de bluray speler leest het schijfje niet in.

fritsvanknippenberg schreef op 05.02.2019 om 14:21 uur

Ik ben over gestapt van easy 5 naar easy 6.

Hallo Ik ben nieuw op dit forum,mijn naam is Frits

Ik heb nu al 3 films gebrand in HD kwaliteit op een blu-ray schijf via Magix video easy HD 6

Mijn pc is geupdated met windows 10 en een sterke sdd schijf

Als ik de schijf gebrand hebt krijg ik de mededeling branden succesvol afgerond.

Vervolgens als ik hem wil afspelen in mijn blurayspeler krijg ik de mededeling kan de disc niet inlezen.

Met magix easy5 HD had ik deze problemen nooit heb heel veel gebrand HD en AVCHD ging alemaal perfect.

Wat doe ik nu fout?

Bedankt alvast voor de ondersteuning.

Reacties

mi-bo schreef op 05.02.2019 om 21:22 uur

@fritsvanknippenberg

Beste Frits,

Welkom op het MAGIX.INFO.Forum.

Als het goed is, is de Blu-ray niet beschreven.

Als U de optie SD heeft gebruikt wordt het op een Sd kaart of in een aangegeven map neergezet, en niet op de Blu-ray gebrand

Als U de optie Blu-ray branden aangeeft ,zijn er 2 mogelijkheden waar U rekening mee dient te houden, als U .H264 aanvinkt dan worden alleen M2TS bestanden gebrand gebruikt U de optie Mpeg2 dan wordt alles op de Blu-ray gebrand.

Mvg

Michael

 

fritsvanknippenberg schreef op 05.02.2019 om 22:09 uur

Halo Michael bedankt voor de snelle reactie.

Ik heb alle drie de films die ik tot nu gebrand heb in de optie blu-ray en optie Mpeg2 gekozen.

Ik gebruik Philips BD-R schijfjes en na het branden krijg ik ook de mededeling,branden succesvol afgerond.

Gekochte Blu-ray films leest mijn player wel in,en de films die ik heb gemaakt met Magix video easy 5 HD in AVCHD is ook geen probleem

Ik snap er niets meer van.

Mogelijk heb je nog meer tips.

B.V.D.

Met vriendelijke groet.

Frits van Knippenberg

 

 

 

 

 

 

 

 

Bol schreef op 05.02.2019 om 22:09 uur

Hallo Frits,

Zoals Mi-Bo al schrijft heb je maar 2 mogelijkheden branden als Mpeg-2 of H.264. Ik weet niet waar je AVCHD vandaan haalt. Maar deze mogelijk zit niet in Video Easy 6. Je schrijft: "Als ik de schijf gebrand hebt krijg ik de mededeling branden succesvol afgerond en als ik hem wil afspelen in mijn bluray speler krijg ik de mededeling kan de disc niet inlezen". Hiervandaan kan ik je niet vertellen wat er fout is gegaan.

Kijk eens in de map C:\gebruikers\naam gebruiker\Documenten\MAGIX-projecten\Video easy\Disc Images. Bij het brandproces wordt In de map Disk Images altijd eerst een image gebrand voordat het op een schijf wordt gebrand.

Groet,

Rob.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

mi-bo schreef op 06.02.2019 om 09:42 uur

@fritsvanknippenberg

Beste Frits.

Speel de gebrande Blu-ray wel af op Uw Pc.

Heeft U al gekeken of dit probleem ook bij een andere blu- ray speler is.

(Deze vraag een dure speler speelt niet alles af, en een goedkope speler speelt wel alles af).

Kan ook een firmware probleem zijn.(misschien is er een update mogelijk)

Mvg

Michael

mi-bo schreef op 06.02.2019 om 09:58 uur

@fritsvanknippenberg

Beste Frits.

Nog een toevoeging

Waar komen de bestanden vandaan die U op de Blu- ray wilt zetten.

Als dit speelfilms zijn is het mogelijk dat ze gecodeerd zijn.

En wordt het wel gebrand maar kan het niet worden afgespeeld.

Mvg

Michael

Bol schreef op 06.02.2019 om 18:24 uur

Hallo Frits,

Kan het toch niet zijn dat de Blu-ray schijf als H.264 en niet als Mpeg-2 is gebrand. Er zijn Blu-ray spelers, die niet overweg kunnen met H.264. Je kan zelf nagaan of je blu-ray schijf op h.264 of Mpeg-2 is gebrand. ga naar: C:\gebruikers\gebruikersnaam\Documenten\MAGIX-projecten\Video easy\Disc Images

Hier staat een map met jouw drie films. Als deze de naam heeft BD H264 image Videoproject_... dan is deze gebrand op H.264, maar staat hier BD Image Videoproject_.. dan is deze op gebrand Mpeg-2.

Ik raad je ten sterkste af om een firmware update te doen, aangezien de gekochte en zelf gemaakte Blu-ray schijven met Video Easy 5 het wel doen.

Groet,

Rob

Aanvulling: 06-02-2019 om 18:40 uur

Om een Blu-Ray schijf op een PC te kunnen afspelen moet er wel een Blu-Ray brander station in de PC zijn gemonteerd.

Laatst gewijzigd door Bol op 06.02.2019, 18:44, in totaal 3 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

fritsvanknippenberg schreef op 07.02.2019 om 08:32 uur

Hallo Michae] en Rob.

AVCHD heb ik gebrand met video easy HD 5 wat ik voor HD6 had.

Ik heb video hd 6 ook pas sinds vorige week.

Ga vandaag bij een vriend die ook een blu-ray player heeft proberen of ze het daar wel doen.

Ik ben namelijk op p.c.gebied geen kei.

Ik hou jullie op de hoogte.

M.V.G.

Frits van Knippenberg.

fritsvanknippenberg schreef op 07.02.2019 om 19:32 uur

Hallo Michael en Rob.

Ik heb een Panasonic dmp-bd-80 blu-ray speler.

Nou vertelde iemand mij dat deze speler misschien Mpeg2 niet ondersteund.

Ik kan er op het internet niets over vinden,zou dit de oorzaak kunnen zijn dat hij de blu-ray schijfjes niet inleest.

M.V.G.

Frits van Knippenberg

 

 

 

 

mi-bo schreef op 07.02.2019 om 20:03 uur

@fritsvanknippenberg

Beste Frits.

Dit zou best het probleem kunnen zijn.

Dit probleem jaren geleden ook mee gemaakt.had ik een muziek mp3 dvd gemaakt en speelde niet af met Panasonic dvd speler.

Daarna bij de Blokker een goedkope versie gekocht en speelde alles af .

Een voorstel : kijk eens naar een blu-ray speler van een Chinese merk.en het probleem zal opgelost zijn.(dit weet ik uit betrouwbare bronnen).

M2TS zal geen probleem zijn maar daar heeft U niets aan.

Succes met het zoeken naar de juiste Blu-ray speler.

Mvg

Michael

Wijziging aangebracht i.v.m.meer info

Bol schreef op 07.02.2019 om 20:23 uur

Hallo Frits,

Volgens mij zijn alle blu-ray spelers gebasseerd op m2ts (mpeg-2) bestanden. Ik zal vanavond mij eens verder verdiepen in deze materie. Ik heb een LG bluray speler. Ik laat het je weten.

Groet,

Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

fritsvanknippenberg schreef op 07.02.2019 om 21:20 uur

Bedankt voor de snelle reactie.

Ik ben nu maar alvast aan een nieuwe film begonnen in Magix video easy 6.

Maar nu wil ik beginnen met een intro,maar als ik het met ingedrukte muisknop naar de plaats op de balk sleep sprint hij telkens weer terug.

Een preview laat hij mij ook niet zien.

Waar zou dat aan kunnen liggen?

Nogmaals bedankt voor jullie snelle reactie.

Met vriendelijke groet Frits van Knippenberg.

 

 

.

mi-bo schreef op 07.02.2019 om 22:12 uur

@fritsvanknippenberg

Beste Frits,

hier een kleine impressie, hoe het kan, project staat op de tijdlijn, intro wordt opgezocht, met optie Clip toevoegen wordt hij achter de film gezet. en daarna er overheen gesleept naar links.

Mvg

Michael

 

mi-bo schreef op 08.02.2019 om 09:44 uur

@fritsvanknippenberg

Goedemorgen Frits.

Misschien een vreemde reatie tot meedenken.

Ga naar een zaak waar dvd en blu-ray spelers worden verkocht.

Vertel je verhaal , ook voor de detalist een uitdaging en kijk met welk apparaat je blu-ray afspeel.

En zie het resultaat en antwoord wel op het Forum

Mvg

Michael

Bol schreef op 08.02.2019 om 11:46 uur

Hallo Frits,

Ik heb wat gegoogeld en zag dat uw Panasonic dmp-bd-80 blu-ray speler op 17 juli 2009 op de markt is gekomen. Ik heb ook een handleiding gevonden, helaas in het Duits. Misschien heb je er wat aan: https://www.gebruikershandleiding.com/Panasonic-dmp-bd-80-eg-k/preview-handleiding-207746.html

De Blu-ray schijf heeft de volgende specificaties als deze gebrand zijn op:

  1. H.264 - Video: MPEG4 Video (H264) 1920x1080 25fps
  2. MPEG-2 - Video: MPEG2 Video 1920x1080 25fps
  3. AVHCD - Video: MPEG4 Video (H264) 1920x1080 25fps

Je schrijft: "Met magix easy5 HD had ik deze problemen nooit heb heel veel gebrand HD en AVCHD ging alemaal perfect."

Mijn advies: brand de Blu-ray schijf eens als H.264. Volgens de specificatie is deze gelijk aan AVHCD

Succes,

Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 08.02.2019, 11:47, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

mi-bo schreef op 08.02.2019 om 12:49 uur

@fritsvanknippenberg

Beste Frans,

voordat U 1 Blu-ray of verschillende verknald,

als U een mix heeft van verschillende codex's en U gaat H.264 branden wordt alleen maar M2TS die aanwezig

op de Blu-ray gezet,

Neemt U de optie Mpeg2 dan wordt alles op de Blu-ray gezet.

zie voorbeelden zie het verschil in opslag

Ik heb deze twee opties op 2 verschillende Blu-ray gezet.

Mpeg2 wordt alles gebrand en speelt uiteraard ook alles af.

Bij H.264 wordt alleen maar M2TS gebrand en die bestanden alleen maar afgespeeld.

Doe hiermee Uw voordeel.

Mvg

Michael.

 

Bol schreef op 08.02.2019 om 13:48 uur

Hallo frits,

Als u een bluray brand op H.264, Mpeg-2 of AVCHD dan word het als MTS files weggeschreven. U kunt aan de MTS bestanden zelf niet zien welke codecs er gebruiken zijn / worden. Alleen de mappen geven aan of je op H.264, Mpeg-2 of AVCHD gebrand heeft. Met een speciaal programma kan je de codecs uitlezen.

Succes,

Rob

Ps. Mijn voorbeelden komen uit Video Deluxe premium; de rede hiervoor is omdat je in Video deluxe premium ook AVCHD kan branden. Lees voor Video deluxe premium "Videoeasy"

AVCHD

H.264

MPEG-2

In het antwoord van Mi-Bo staat: "Bij H.264 wordt alleen maar M2TS gebrand en die bestanden alleen maar afgespeeld." Dit onjuist!! er worden net als bij MPEG-2 en AVCHD weldegelijk meerdere bestanden aangemaakt. zie afbeelding

Aanvulling 08-02-2018 om 17:00

Het onderstaande heb ik uit het handboek.pdf blz. 67

Laatst gewijzigd door Bol op 08.02.2019, 16:55, in totaal 5 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

mi-bo schreef op 08.02.2019 om 13:58 uur

@Bol

Beste.

Heeft dit uit ervaring na het branden van 1 of meerder Blu-ray's met MAGIX video Easy.

Mvg

Michael

Bol schreef op 08.02.2019 om 14:47 uur

@Bol

Beste.

Heeft dit uit ervaring na het branden van 1 of meerder Blu-ray's met MAGIX video Easy.

Mvg

Michael

@mi-bo

Helaas deel ik uw mening niet. Als u een AVCHD of een H.264 disc brand, wordt er altijd een mappenstructuur gebrand. Als u naar een SD kaart exporteert, wordt er geen mappenstructuur aangemaakt, maar wordt u project als een MTS bestand weggeschreven. Dit is een geheel ander verhaal, wat hier niet aan de orde is.

Groet,

Rob

 

 

Laatst gewijzigd door Bol op 08.02.2019, 14:49, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

fritsvanknippenberg schreef op 08.02.2019 om 17:24 uur

Beste allemaal.

Hartelijk dank voor jullie bijdrage,maar het probleem is opgelost.

Het lag inderdaad aan mijn blu-ray speler.

Ik had hier nog een Sony mini formaat blu-ray speler staan.

Deze heb ik aan gesloten en hij deed het meteen.

Hij leest alles in AVCHD en Mpeg2,en ook nog met een geweldig mooi beeld(snap niet waarom ik toen een ander ander heb aangeschaft)

En Michael met de intro,s en outtro,s lukt me nu ook.

Dus nogmaals allemaal hartelijk dank,jullie hebben me geweldig goed geholpen.

Met vriendelijke groet.

Frits van Knippenberg.

 

 

 

 

 

 

Bol schreef op 08.02.2019 om 17:28 uur

Hallo Frits,

Fijn om te lezen, dat je probleem is opgelost, door een Sony mini Blu-Ray speler te gaan gebruiken. Heel veel kijk plezier.

Groet,

Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 08.02.2019, 17:29, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

mi-bo schreef op 08.02.2019 om 18:25 uur

@fritsvanknippenberg

Beste Frits.

Een goed bericht, en te lezen dat ook probleem intro-outtro is opgelost.

Veel montage plezier met het mooie MAGIX Video Easy 6 Hd pakket.

Mvg

Michael

fritsvanknippenberg schreef op 11.02.2019 om 18:31 uur

Hallo Michael.

Dacht dat ik het invoeren van een intro nu onder de knie heb,maar dat is niet zo.(jammer)

Als ik de intro naar het begin sleep speelt hij op een gegeven moment af tussen de eerste clip.

Als ik hem naar het begin sleep met ingedrukte muis,zie ik hem ook niet op de tijdlijn.

Wat doe ik weer fout?

B.V.D. voor een antwoord.

Met vriendelijke groet

Frits van Knippenberg.

 

mi-bo schreef op 11.02.2019 om 21:09 uur

@fritsvanknippenberg

Beste Frits.

De intro haalt U eerst binnen via toevoegen,als het op de tijdlijn staat,dan kan het pas naar links worden geschoven,(over de Binnetjes heen )als het dan op de eerst Bin (plaatje)wordt losgelaten zal het als eerste Bin(plaatje )er staan.

Mvg

Michael

fritsvanknippenberg schreef op 12.02.2019 om 09:47 uur

Hallo Michael.

Bedankt voor het antwoord,ik ga het proberen.

M.V.G.

Frits van Knippenberg.