Bass komt niet door

Davy-Claes schreef op 12.04.2020 om 15:29 uur

Ik kocht onlangs MMM 2020 Premium versie en gebruik die op Windows 10.
Om het even welk nummer ik importeer, of om het even welk soundsample ik toevoeg, MMM 2020 laat de bass horen alsof er geen bass luidspreker geïnstalleerd is... het is, stomweg gezegd, een vage tok-tok dat ik te horen krijg... terwijl ik wel een heel degelijke geluidsinstallati heb, en terwijl dezelfde sounds in mijn MMM 2014 een perfecte volle bass geven.
Als ik het nummer exporteer naar WAV vanuit 2020, krijg ik wel een volle bass... maar ik wil die ook graag horen tijdens het bewerken... kan iemand me vertellen hoe ik dat voor elkaar krijg.
Ik kan al meegeven dat het niet met een equaliser instelling te maken heeft voor zover ik weet, ten eerste omdat ik daar niets aan gewijzigd heb, en ten tweede omdat die ook gewoon flat staat. Meer bass geven helpt niets.

THX!

Reacties

Davy-Claes schreef op 12.04.2020 om 16:59 uur

ik ben er dan bij uit gekomen dat de geluidsinstelling op Low Latency stonden. Van zodra ik Direct Sound selecteerde, was alles terug in orde.

Bol schreef op 12.04.2020 om 17:11 uur

Hallo Davy,

Welkom op het forum voor en door Magix gebruikers.

Het is een goed bericht, dat uzelf de oplossing hebt gevonden en dit voor ander Magix gebruikers op het forum hebt gezet. Dank daarvoor.

Succes,

Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-