AV1 Codec versus h .264

Erose schreef op 02.05.2024 om 20:48 uur

Ik zou graag mijn Video Pro X14 updaten naar de 16 versie maar ik vrees dat mijn Blu Ray speler mijn nieuwe filmen niet zal kunnen afspelen omdat deze de AV1 Codec niet ondersteunt. Enkel de videoformaten: 3gp, avi, h.264, h.265, mkv, Mpeg 2, Mpeg 4, vp8, vp9 worden wel uitgelezen. Moet ik dan ook een nieuwe Blu-Ray-speler aankopen?

Mvg,

Eric

Reacties

Bol schreef op 03.05.2024 om 10:43 uur

@Erose

Hallo Eric,

Wat is de rede waarom u uw filmprojecten wil exporteren met de AV1 codec? Zelf exporteer ik mijn films nog met Mpeg-4 (H.264) of HEVC (H.265).

Zie afbeelding.

Met vriendelijke groet,

Rob
forum moderator

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Erose schreef op 03.05.2024 om 11:18 uur

Dag Rob,

Aangezien het nieuwe video programma nu de AV1 codec gebruikt ging ik er van uit dat ik mijn filmen in de toekomst niet meer met H.264 zou kunnen exporteren op een blu-ray disk, zoals ik altijd heb gedaan, of oude projecten niet meer zou kunnen bewerken in de nieuwe versies van VPX.

Groetjes,

Eric

Bol schreef op 03.05.2024 om 15:08 uur

@Erose

Hallo Eric,

....Aangezien het nieuwe video programma nu de AV1 codec gebruikt ging ik er van uit dat ik mijn filmen in de toekomst niet meer met H.264 zou kunnen exporteren... 

Het videoprogramma gebruik op zichzelf geen AV1 codec!! U kunt nu vanaf Video Deluxe 2024 en Pro X15 |16 een filmproject ook exporteren als een MP4 bestand gebruikmakend van de AV1 codec.

Met vriendelijke groet,

Rob
forum moderator

Laatst gewijzigd door Bol op 03.05.2024, 15:46, in totaal 2 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-