automatische volumedemping

rikske schreef op 13.01.2010 om 15:47 uur
Tiens, mijn vraag is waarschijnlijk verloren gelopen, breng het probleem dus nu terug ter sprake: Kortgeleden ben ik van Foto's op CD en DVD deluxe 8 overgestapt op Video deluxe 16, de reden hiervoor was dat er in deze laatste in de tijdmodus meer sporen ter beschikking staan zodat je ook een nauwkeurige controle over de verschillende onderdelen kan uitoefenen. Ik ondervind nu echter problemen met de voice over of gesproken commentaar bij te voegen, in Foto's op CD.... kon ik een automatische "ducking" uitvoeren, t.t.z. ik kon het volume op andere sporen reduceren in stappen van 6 tot 12dB, in Video 16 vindt ik deze feature echter niet meer terug, zodat ik nu mijn gesproken commentaar niet meer boven (of nauwelijks) de muziek uit krijg. Kun je me aub even uitleggen waar ik deze zeer nuttige instelling kan terugvinden of wat moet (kan) ik doen om hetzelfde effect te bereiken? 
Bedankt voor je zeer welkome hulp in deze.
Groetjes.
Rikske 

Reacties

RiViS schreef op 13.01.2010 om 17:03 uur
Hallo Rokske,

Ga naar het scherm Opnemen, klik op Opname, vervolgens op Audio en dan op Geavanceerd. Ducking kun je dan aanvinken onder 2. Onder 3 kies je daarna de gewenste spoordemping.

groet,
Rijk
RiViS schreef op 13.01.2010 om 19:09 uur

Bij mij staat onder 2-c: ducking. Zie screenshot.


In de Helpfunctie staat ook niet dat het specifiek bij een bepaalde versie hoort (Standaard, deLuxe of Premium). Ik kan me ook niet voorstellen dat de download versie dit niet zou hebben.
Ik stel voor dat je de vraag even richt tot Magix Support en zeg er dan precies bij welke versie je hebt.

groet,
Rijk