Automatische aanpassing contrast, kleurtoon, witbalans

Marc1964 schreef op 26.10.2015 om 14:37 uur

Hallo,  ik ben op zoek naar een plugin (of andere manier?) voor Video Magix Pro die in staat is het contrast, kleurtoon en witbalans van een clip automatisch aan te passen op basis van de voorafgaande clip.  Plugin Re-Match (van Vision Effects) is zo'n plugin, alleen is deze helaas niet compatible met Magix Video Pro.  Kan iemand mij helpen?  Alvast bedankt. 

Reacties

mi-bo schreef op 26.10.2015 om 21:00 uur

Beste,

 welke versie van MAGIX video Pro X gebruikt U

gr

Michael

Marc1964 schreef op 26.10.2015 om 21:47 uur

X7, Update .144  

mi-bo schreef op 27.10.2015 om 10:13 uur

Beste,

 activeer een stukje project via new Blue Filters wordt kleur geregeld klik op het beeld Alt + Shift + S, ga dan op de rest van het project staan, dan video effecten invoegen, en de vraag is beantwoord,

gr

Michael

Marc1964 schreef op 27.10.2015 om 12:03 uur

Beste Micheal, bedankt voor je antwoord. Maar ik begrijp het niet precies;

- Je bedoelt de NewBlue Film Color plugin?

- Maar daar moet ik het eea toch zelf instellen?  De plugin doet dat toch niet automatisch op basis van de vooraf gaande clip?  

- Als ik Alt+Shift+S in toets gebeurt er ook niets

Zou je het aub nog een keer (uitvoeriger) kunnen uitleggen? Alvast bedankt.

Gr. Marc

Marc1964 schreef op 28.10.2015 om 14:16 uur

Beste Micheal, wil je het nog een keer uitvoering uitleggen? Want ik krijg het niet voor elkaar om -zoals in mijn vraag gesteld- het contrast/kleurtoon etc automatisch aan te (laten) passen op een voorafgaande clip. Ben dus heel erg benieuwd hoe jij dat wel voor elkaar krijgt met NewBlue.

mi-bo schreef op 28.10.2015 om 14:27 uur

Hallo Marc,
wat ik heb gedaan is een project op de tijdlijn gezet, waar de kleur verandering moest plaats vinden, met New Blue filters dit aangepast, dan dit opgeslagen en kan een naam gegeven worden, de rest van het project activeren, en video effecten invoeren, en dan is het gehele project zoals het eerste stukje wat aangepast is.
gr
Michael

Marc1964 schreef op 28.10.2015 om 14:35 uur

Hoi Michael, maar dat is niet wat ik bedoel.  Want op die manier worden de clips allemaal op dezelfde manier gewijzigd (contrast, kleurtoon etc) tov van hun huidige instellingen. Maar daardoor komen ze onderling nog niet met elkaar overeen. Kijk maar eens hoe Re-match (van Vision Effects) dit doet. Dat is wat ik bedoel. Maar helaas is deze plugin niet beschikbaar voor Magix.

mi-bo schreef op 28.10.2015 om 14:56 uur

Hallo Marc,
Ja Vision Effects is een extra koop programma  is jammer genoeg niet compatible  met MAGIX.
In de new Blue FX programma extra te koop is dit ook aanwezig.
In de Pro X versie is het toch mogelijk om eigen instelling op te slaan en deze in andere projecten te gebruiken.
Ik heb me hierin jammer genoeg nog niet verdiept gezien ik dit nooit nodig heb gehad
gr
Michael