Audiosynchronisatie oude video

SevenHills schreef op 30.05.2024 om 09:38 uur

Ik heb oude opnamen van super 8 destijds gedigitaliseerd, met wat audio erbij gedubt is het toch leuk om opnames van 50 jaar en ouder te bekijken. So far so good. Achter deze S8 opnamen heb ik ook een stukje S-VHS opname gedigitaliseerd. Beeld en geluid lopen bij deze opname perfect synchroon. Wanneer ik dit stukje importeer in Magix de luxe 2023 om het te bewerken loopt het geluid niet meer synchroon. Eigenlijk is het nog dramatischer. Wanneer ik een gedeelte weer synchroon heb lopen is de synchroniteit na enkele minuten verder weer het zelfde. Het lijkt er dus op dat het geluid van deze oude S-VHS video steeds verder achter loopt naar mate de afspeeltijd verstrijkt. Moet ik mogelijk bij het importeren van het bestand aanpassingen doen bij de audioinstellingen?

Iemand die hiervoor een oplossing heeft misschien?

Dank voor je reactie.

Peter

Reacties

Bol schreef op 30.05.2024 om 14:17 uur

@SevenHills

Hallo Peter,

...Wanneer ik dit stukje importeer in Magix de luxe 2023 om het te bewerken loopt het geluid niet meer synchroon...

Als u alleen de oude super 8 opnames op de tijdlijn zet, blijft het geluid dan wel synchroon lopen? Wat is hiervan de Audiosamplesnelheid? Is dit dan 44100 of 48000?

Wanneer u het stukje S-VHS opname op de tijdlijn zet, dan gaat het mis? Wat is hiervan de Audiosamplesnelheid?

Met vriendelijke groet,

Rob
forum moderator

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

SevenHills schreef op 30.05.2024 om 23:43 uur

Hoi Rob,

Dank voor je reactie. Wat ik vergeet om erbij te vermelden is het feit dat ik deze gezamenlijke bestanden (S8 + S-VHS) ooit al een keer heb geëxporteerd naar een MPG bestand. In deze MPG blijft het geluid wel synchroon lopen. Bij de S8 opnamen zit geen geluid en heb ik een dubgeluid onder geplaatst. Omdat ik het geheel nog wat wilde inkorten heb ik dit MPG bestand in z`n geheel opnieuw in een nieuw project ingeladen. Het oorspronkelijke gedigitaliseerde bestand heb ik helaas niet meer. Zoals je ziet is de audio samplesnelheid 48000. Ik heb tevens ter controle nog enkele andere S-VHS opnamen in een project geplaatst hetgeen geen probleem geeft.

 

Bol schreef op 31.05.2024 om 11:16 uur

@SevenHills

Hallo Peter,

Hiervandaan is het moeilijk te bepalen waar het bij u fout is gegaan, zeker omdat enkele andere S-VHS opnamen geen problemen oplevert. Wat u zou kunnen proberen is om via Handbrake (freeware) deze opnieuw te converteren.

Succes,

Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

SevenHills schreef op 31.05.2024 om 12:42 uur

Bedankt voor je info Rob. Het is ook niet verstandig geweest van mij om destjds deze 2 verschillende bestandstypes naar 1 MPG te exporteren. De S8 filmpjes waren ten tijde van export al MPG extensie. De S-VHS opname was van een ander bestandstype die iik even niet meer weet. Ik heb in het S-VHS bestand enkele passages geknipt en schuif wat heen en weer met geluid. Geen hels karwei voor een stukje van 20 min. maar was eigenlijk wel benieuwd hoe dit tot stand was gekomen.

Dank voor je reactie.

Peter