Audiospoor ontbreekt

Joop-Keus schreef op 26.05.2021 om 16:54 uur

Hallo.

Ik gebruik Magix Video de Luxe 2016 Plus. Na het importeren van mijn filmbestanden naar het bovenste spoor in Magix volgt het bericht dat ik om de audiofunctie te gebruiken een uitbreidingspakket moet downloaden. Dat gedaan! Echter er verschijnt geen audiospoor onder de beelden. Ook het degroeperen helpt niet. Op mijn Sonycamera zit het geluid WEL. Het probleem zit dus in Magix.

Reacties

mi-bo schreef op 26.05.2021 om 17:12 uur

@Joop-Keus

Beste Joop,

Welkom op MAGIX Multimedia Forum,

laat ik de discussie opstarten.

Staat MAGIX vdl 2016 al vanaf het begin op de Pc, of heeft U het er pas weer opgezet.

Blijf gezond

M.vr.gr

Michael

Bol schreef op 26.05.2021 om 18:02 uur

@Joop-Keus

Hallo Joop,

Hoort u na het importeren van uw filmbestanden bij het afspelen wel audio? Als audio hoorbaar is, klik dan eens met rechtermuisknop op spoor 1 (beeld) en ga dan naar Audiofuncties / Audio/video op aparte sporen.

Wanneer u helemaal geen audio hoort en u hebt VDL 2016 opnieuw op uw PC geïnstalleerd, dan hebt u een probleem. Dit komt, omdat tijdens het updaten van VDL 2021 in oktober 2020 Magix de volgende verandering hebt toepast:

  • Verwijderd: "Uitgebreid audiopakket"
  • Verwijderd AC-3 import/export op Windows 7 en 5.1 Surround export op Windows 8/10
  • Verwijderd: Importeren/exporteren van bestanden via "MAGIX Intermediate codec"

Succes, Rob

Diverse malen gewijzigd i.v.m. correcties.

Laatst gewijzigd door Bol op 26.05.2021, 19:06, in totaal 2 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Bol schreef op 27.05.2021 om 11:51 uur

@Joop-Keus

Hallo Joop,

Hier een aanvulling op mijn bovenstaand antwoord.

Wanneer u wel audio (geluid) hebt bij het plaatsen van uw filmfragmenten, maar steeds het bericht krijgt, dat u om de audiofunctie te gebruiken een uitbreidingspakket moet downloaden, dan is daar wel een oplossing voor. Ik verneem wel van u,

Groet, Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 27.05.2021, 11:53, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-