Reacties

mi-bo schreef op 05.08.2022 om 12:53 uur

@philip-l64

Beste Philip.

Ontkoppeld beeld en geluid, (door beeld en geluid te activeren daarna op schakel op grijze balk klikken, wordt beeld en geluid gescheiden)daarna kunt U een fade- in of fade-out maken, en dan werkt het wel.

Geluid wordt dan uit ge fade en beeld blijft gewoon door spelen.

een kleine promo

 

Sc6

Vriendelijke groet

Michael (sinds 2008 Forum Moderator)

Wijziging aangebracht . kleine promo

philip-l64 schreef op 05.08.2022 om 16:23 uur

Dank-je Michael.

Het betreft echter een zuiver audio-spoor waarop ik mijn achtergrondmuziek plaats, op een ontkoppeld spoor. Ik kan wel de fade-markeerder verschuiven, doch bij afspelen blijft de muziek op het oorspronkelijk niveau..

Groet, Philip.

mi-bo schreef op 05.08.2022 om 16:40 uur

@philip-l64

Beste Philip

Dank voor Uw feedback.

Is dit de bedoeling

Hier zijn nog 2 opties

en om geluid harder zachter te zetten en te bewerken

En via Ctrl+ Shift+ V is de tijdlijn te bewerken

Sc6

Vriendelijke groet

Michael ( sinds 2008 Forum Moderator )

2 xWijziging aangebracht i.v.m meer info

Bol schreef op 05.08.2022 om 16:54 uur

@philip-l64

Hallo Philip,

Ik heb dit probleem reeds ook ondervonden. Wanneer het fragment (beeld en geluid) op een spoor staat en dan in- en /of out fade, dat wordt alleen het beeldmateriaal in- en out gefaded. U moet het beeld op spoor 1 en geluid op spoort 2 zetten. U kunt nu het geluidspoor apart in- en uitfaden.

Succes,

Rob (forum moderator)

Laatst gewijzigd door Bol op 05.08.2022, 16:56, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

philip-l64 schreef op 05.08.2022 om 16:57 uur

Beste Michael,

Ik werk inderdaad volgens de gedemonstreerde procedure. Ik verschuif de uit-faderknop zoals jij het doet op een bepaalde positie, maar tegen alle verwachtingen in gaat de klank niet stiller eens de uit-fade plaats wordt bereikt. Mijn instructie wordt dus genegeerd..

Groet, Philip.

mi-bo schreef op 05.08.2022 om 17:02 uur

@philip-l64

Beste Philip.

Hier nog een kleine promo

Sc6

Vriendelijk groet

Michael ( sinds 2008 Forum Moderator)

philip-l64 schreef op 05.08.2022 om 18:26 uur

Hee, dit is de oplossing!! Dat lijntje van de volumecurve stond constant helemaal bovenaan en overschreef blijkbaar het commando dat ik met de fade-knoppen ingaf. Zeer hartelijk dank, Philip.

Bol schreef op 05.08.2022 om 20:03 uur

@philip-l64

Hallo Philip en andere forumleden,

Ik wil toch even reageren op het ontkoppelen van beeld en geluid. Persoonlijk raad ik dit sterk af, want bij het weer samenvoegen van beeld en geluid is de kans groot, dat beeld en geluid niet meer synchroon loopt. U kunt dit altijd weer ongedaan maken door het originele geluid weer terugzetten.

Wanneer het groene lijntje (volumecurve) geheel boven in de audiospoor staat, dan overruled het in- en out fade het groenenlijntje.

Dan nog even dit, u kunt beeld of audio afzonderlijk in- of out faden.

Dit doet u zo:

  • zorg dat het beeld op spoor 1 en audio op spoor 2 staat
  • druk op de ALT toets
  • sleep nu het witte balletje van beeld of audio op de gewenste in- of out fade.

Met vriendelijk groet,

Rob (forum moderator)

Laatst gewijzigd door Bol op 05.08.2022, 20:12, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

mi-bo schreef op 05.08.2022 om 21:03 uur

@philip-l64

Beste Philip.

Positief bericht , dat Ctrl+Shift+V de oplossing is

Veel montage plezier met het mooie MAGIX product MVDL

Vriendelijke groet

Michael (sinds 2008 Forum Moderator)

philip-l64 schreef op 26.09.2022 om 11:05 uur

Het probleem is inderdaad opgelost. Dank voor de hulp.

mi-bo schreef op 26.09.2022 om 12:25 uur

@philip-l64

Dit is een positief bericht, dat probleem is opgelost.

Veel montage plezier met het mooie MAGIX product MVDL.

Gr

Michael