Audio cleaning lab: heb automatische instellingen laten doen voor wegnemen storende geluiden. Wat moet ik nu doen om dit te laten uitvoeren op de ganse LP welke ik heb opgenomen ? Of maw wat zijn in juiste volgorde de stappen die ik moet nemen na opname ?

willy.van.hoye schreef op 01.05.2014 om 17:06 uur

Gebruik audio cleaning lab. Als ik een LP opgenomen heb, welke zijn dan de volgende stappen om de storende geluiden weg te nemen. Ik wil gebruik maken van de instellingen voor licht beschadigde LP plaat. Op welk ogenblik worden de ingestelde acties op het opgenomen materiaal uitgevoerd ? Waar wordt die verbeterde uitvoering dan opgeslagen ?

 

Willy van Hoye

Reacties

RiViS schreef op 01.05.2014 om 19:26 uur

Dag Willy,

Bekijk de Tutorialvideo die onder Hulp staat en dan denk ik dat je al een eind komt. Heb je dan toch nog vragen stel ze gerust hier.

groet,

Rijk

willy.van.hoye schreef op 02.05.2014 om 15:21 uur

Tutorial is niet duidelijk.

Na importeren vink ik Cleaning aan, dan preset kiezen, dan vinyl restauratie, dan kies ik voor Grammofoon in middelmatige toestand.

En nu ? wat moet er nu gebeuren om de ganse LP te cleanen volgens deze settings ?

RiViS schreef op 02.05.2014 om 18:01 uur

De cleaning geschiedt real time, dus na het kiezen van de preset kun je meteen het resultaat beluisteren via de afspeelmogelijkheid. Desgewenst kun je de cleaneffecten nog bijregelen met de schuifregelaars.

Daarna is het een kwestie van exporteren.

groet,

Rijk

willy.van.hoye schreef op 13.05.2014 om 16:23 uur