Audio Cleaning Lab 2016, bestandsinfo wordt na export niet juist weergegeven..?

janheijnis schreef op 13.08.2015 om 21:12 uur

Hallo, 

Ik ben van zins ACL 2016 aan te schaffen; momenteel experimenteer ik even met de testversie.

Het valt mij op dat - in mijn situatie dan - bij geëxporteerde mp3 bestanden de bitrate en afspeelduur niet juist wordt weergegeven.

Ik importeer de bestanden vanaf MD-speler naar laptop/ACL 2016 als mp3, bitrate 320 en exporteer, na bewerking, naar mp3, bitrate 256.

Eindresultaat bijvoorbeeld, een mp3 bestand van rond de 130 mb (dat klopt) maar de bitrate geeft 32 kbps aan en de tijd slechts rond de 8 minuten oid. terwijl de werkelijke afspeelduur rond de 5 kwartier is..

Wie weet raad..?   

 

 

Reacties

RiViS schreef op 13.08.2015 om 22:34 uur

Hallo Jan,

De Magix testversies hebben vaak beperkte mogelijkheden, met name ook op het gebied van export. Dat zou de oorzaak kunnen zijn.

Ik heb even een kort proefje gedaan in mijn (oudere) versie van ACL en daar ging het goed, de gewijzigde bitrate werd na export goed aangegeven (via Verkenner en dan Eigenschappen) en ook de tijdsduur was correct.

Je zou even bij Magix Support kunnen informeren of mijn veronderstelling juist is: https://support2.magix.com/customer/nl/request  , klik daar op Aanbiedingen en upgrades, vul je gegevens in en je vraag.

groet,

Rijk

janheijnis schreef op 13.08.2015 om 23:02 uur

Hallo Rijk, dank! voor het meedenken. Ik denk dat ik eruit ben:

1 Exporteren met constante bitrate.

2 Ik heb het bestand geïmporteerd als Wave en vervolgens NA bewerking pas uitgevoerd naar mp3.

In mijn vraagstelling pas ik immers - in mijn optiek - 2 x mp3 compressie toe: tijdens het importeren en tijdens uitvoer.

Bitrate en afspeelduur waren nu kloppend.

Groet, Jan 

Laatst gewijzigd door janheijnis op 13.08.2015, 23:02, in totaal 1 keer gewijzigd.

Asus Z97-P, Core i7-4790K, 16 Gb DDR3 1600, 512 Gb C-SSD, A/V HDD 500 Gb, 7200 rpm/64 mb cache, 2 x 3 TB opslag HDD, nVidia GTX 760TI, BluRay-drive / Panasonic HC X920 / randapparatuur

RiViS schreef op 14.08.2015 om 09:26 uur

Fijn dat je er uit bent, Jan, en dank voor het reageren. Hier kunnen we allemeel weer van leren.

groet,

Rijk