Audio bij mp4 filmpjes

Bastiaan-Stelling schreef op 15.07.2022 om 15:00 uur

Ik heb de Magix video deluxe premium 2022. Ik heb bepaalde mp4 filmpjes van een actioncam waarvan het geluid niet wordt afgespeeld wordt als ik ze afspeel in het programma. Als ik een filmpje via een online converter convert naar mp4 (zelfde type bestand) speelt het geluid wel af. Dit is nogal omslachtig. Hoe kan ik dit oplossen?

Reacties

Bol schreef op 15.07.2022 om 15:12 uur

@Bastiaan-Stelling

Hallo Bastiaan,

Het kan zijn dat Magix Video Deluxe de gebruikte audio-codec van uw actioncam niet ondersteund. Als u het filmpje online converteert, dan wordt uw filmpje geconverteerd met de juiste audio-codec.

Met vriendelijke groet,

Rob (forum moderator)

 

Laatst gewijzigd door Bol op 15.07.2022, 15:19, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

mi-bo schreef op 15.07.2022 om 15:21 uur

@Bastiaan-Stelling

Beste Bastiaan.

U kunt ook aangeraden door MAGIX, handbrake.fr (gratis programma) gebruiken, om de bestanden te converteren, en dan op de tijdlijn zetten in MVDL2022.

Veel montage plezier met het mooie MAGIX product

Vriendelijke groet

Michael ((sinds 2008 Forum Moderator )

Bol schreef op 15.07.2022 om 15:35 uur

@Bastiaan-Stelling

Hallo Bastiaan,

Alleen het installeren van Handbrake.fr is niet voldoende.

Zo installeert u Handbrake.fr op de juiste manier:

  • download de laatste versie Handbrake.fr (freeware)
  • ga naar Download .NET 6.0 Runtime en download de juiste app!!
  • als u een laptop hebt download en installeer dan:dotnet-runtime-6.0.6-win-x64.exe
  • als u een desktop hebt download en installeer dan: windowsdesktop-runtime-6.0.6-win-x64.exe

Succes,

Rob (forum moderator)

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

mi-bo schreef op 15.07.2022 om 18:59 uur

@Bastiaan-Stelling

Beste Bastiaan

Heeft U bij de actioncam een dvd (installatie dvd) gekregen of anders op internet kijken voor drivers, installer dit op de Pc, misschien heeft U dan wel geluid.

Sc6

Vriendelijke groet

Michael (sinds 2008 Forum Moderator )