Als ik een dvd importeer via AVCHD en bewerk gaat alles prima, na opslaan en terug openen heb ik in het eerste stukje beeld en geluid daarna heb ik geen beeld meer dan weer geen geluid meer en de film loopt vast wat doe ik verkeerd??????

tvdbrande schreef op 09.12.2011 om 11:31 uur

Ik heb via onze dvd/harddiskrecorder vhs banden op dvd gezet.

Als ik deze dvd importeer via AVCHD en de filmpjes bewerk gaat alles prima.

Na opslag en opnieuw opstarten van Video deluxemx heb ik bij de eerste scene beeld en geluid en daarna heb ik geen beeld meer of een stukje verder ( volgende scene) wel beeld en geen geluid.

Wat doe ik allemaal verkeerd?????

Reacties

magixagent schreef op 09.12.2011 om 12:20 uur

Klik op het project, gaat er een scherm open, Frametable aanmaken, en dan zal het goed staan,

maar vhs bestanden zijn analoge bestanden, waarom deze in avchd importeren en niet in mpeg2,

als het op de tijdlijn staat zal het werken, maar eenmaal afgesloten en weer opgestart zal er toch wel aangegeven worden , dat het geen mpeg2 zijn

gr

tvdbrande schreef op 09.12.2011 om 14:29 uur

Ik heb op Frametable gedruk, maar het eindresultaat was hetzelfde.

Ik ben nog maar eens met mijn project opnieuw begonnen.

Eerst de DVD naar harde schijf gekopieerd, daar de stukjes video (VOB) naar project gekopieerd tot hier alles ok.

De film geknipt en titel gegeven, speelt nog prima af.

Opgeslagen en project opnieuw gestart, eerste scene werkt prima 2 en 3 doen niks.

Hoe verder???????????

magixagent schreef op 09.12.2011 om 15:58 uur

Nog een keer de vraag warom zal U de bestanden inladen als avchd, wat analoog was zal nooit beter gaan draaien onder 1920:1080

gr

tvdbrande schreef op 09.12.2011 om 17:21 uur

Ik ben nieuw bij magix video bewerken.

Bij avchd was de enige manier dat ik de filmpjes kon importeren van die dvd zodoende heb ik dat gebruikt.

En volgens het boekje kon ik met AVCHD van een usb stick en sd kaart ed vedio importeren, daarom heb ik het zo geprobeerd.

Nu heb ik het gedaan zoals ik heb uitgelegd zonder resultaat.

Alsvast bedankt om op mijn vraag in te gaan hopelijk komen we samen tot het juiste resultaat.

lucky_me schreef op 10.12.2011 om 09:24 uur

Beste

Ik zou het eens als volgt proberen;

1)vanuit de mediapool alle vob files naar de arranger slepen (modus time line)

2)voor alle files nieuwe frame table aanmaken

3)alle scenes exporteren als takes-> scene selecteren, rechts klikken, exporteren als takes

4)nieuw project opstarten

5)vanuit de mediapool alle takes naar je arranger slepen (takes zijn standaard te bereiken via de mediapool, tapblad import/mijn media/takes

6)film exporteren als mpeg

7) export opnieuw importeren

ps; zoals onze geachte college magixagent reeds aangaf, de kwaliteit van het eindresultaat kan nooit beter zijn dan die van de beginfilm. Al zou je nu softwarematig pixels toevoegen in je beeld, dan nog zou de inhoud van die extra pixels dermate slecht zijn dat het enige resultaat een zwaardere file is zonder beeldverbetering.

een dvd gebruikt 720*576 pixels en gezien je start met een analoge videoband is dit al optimistisch vrees ik.

succes

Luc

Cinecor schreef op 10.12.2011 om 14:42 uur

Als u de analoge videobeelden van VHS op een DVD heeft gezet zijn het mpeg-2 bestanden en dat is gewone Standaard Definition. Neem aan dat het formaat ook gewoon 4:3 is. Als u met de Windows Verkenner de inhoud van de DVD bekijkt ziet u één of meerdere .VOB bestanden staan. Dat zijn de mpeg-2 bestanden, op de DVD hebben ze alleen een andere naam. De gootste bestanden in omvang (met evt een kleinere laatste als vervolg) is uw film.

Van een foutmelding hoeft u zich niets aan te trekken. Deze VOB bestanden kopieert u met de Windows Verkenner naar de harde schijf van de pc. Op die harde schijf wijzigt u de extensie in: .mpg. Als u de extensie niet ziet kunt u deze via "mapopties" (menu extra) in Windows instellen. De bestanden met de extensie .mpg zijn nu in elke hedendaagse NLEsoftware te importeren en te bewerkn, óók in Magix.

AVCHD is voor dit doel niet bruikbaar want dat betreft High Definition materiaal.

tvdbrande schreef op 16.12.2011 om 10:28 uur

Allen bedankt voor de inbreng, het is toch nog gelukt.

Wat heb ik gedaan?

Allereerst de DVD's naar de harde schijf gekopieerd.

Daarna de VOB bestanden vanuit de mediapool 1 voor 1 naar de tijdbalk gesleept.

Dan de bestanden geexporteerd als mpeg2 naar nieuwe map.

De nieuwe map in de mediapool geopend, en de Mpeg2 bestanden naar de tijdbalk gesleept.

Filmpje gemonteerd en opgeslagen.

Daarna terug geopend en alles is nu OK.

Nogmaals bedankt Theo