Alle Audio normaliseren of meten in Photostory?

a-marchal schreef op 19.11.2022 om 12:49 uur

Hallo,
Ik heb een vraag, heb nu Photostory V 2023 maar had ook in vorige gemaakte foto story versies vaak dat ik zowel de toegevoegde audio onder foto's en audio onder video's nooit mooi "genormaliseerd" kon en kan krijgen.

Bij afspelen op mijn TV vind ik het vaak erg storend dat het ene stukje audio te zacht blijkt te zijn en het andere weer te hard.
Is daar een afdoende oplossing voor, b.v. een audiometer?
Graag hulp hiermee.

Met vriendelijke groet,
Aart Marchal

Reacties

mi-bo schreef op 19.11.2022 om 13:06 uur

@a-marchal

Een korte reactie,

in MVDL is dit wel mogelijk( video montage programma) in MFS(foto bewerking programma)helaas niet

Gr

Michael

Bol schreef op 19.11.2022 om 21:41 uur

@a-marchal

Hallo Aart,

U kunt het volume op elkaar aanpassen (normaliseren).

Dit doet u zo:

• Selecteer de geluidsobjecten die u op elkaar wilt afstemmen
  • klik op de rechtermuisknop op het geluidspoor
  • klik op: Volume van de geselecteerde objecten op elkaar afstemmen.

Succes,

Rob (forumlid / moderator)

Aanvulling op: 19-11-2022 om 23:07

Het bovenstaand antwoord is van toepassing op het geluid, dat je onder foto's hebt geplaats op het audiospoor.

Wanneer u een filmfragment op de tijdlijn van Photostory zet, doe het dan zo:

• Selecteer de filmfragmenten die u op elkaar wilt afstemmen
  • klik op de rechtermuisknop op het geluidspoor
  • klik op: Audio en golfvormweergave / volume van de geselecteerde objecten op elkaar afstemmen

Laatst gewijzigd door Bol op 19.11.2022, 23:10, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

a-marchal schreef op 21.11.2022 om 08:30 uur

Hallo Rob,
Dank voor deze tips, ik ga deze gebruiken bij mijn huidige fotostory en hoop dat de ongelijkheden eruit zullen zijn. Ook mooi dat er naast het gelijkmaken in sterkte normalisatie plaatsvindt. Ik ga er mee aan de slag, nogmaals dank.
m.vr.gr. Aart

Bol schreef op 21.11.2022 om 09:56 uur

@a-marchal

Goedemorgen Aart,

Hierbij een correctie. Ik schreef: "U kunt het volume op elkaar aanpassen (normaliseren)". Het woord normaliseren is hier door mij misleidend gebruikt. U kunt het volume van de geluidsobjecten wel op elkaar afstemmen, op de door uw gekozen geluidsobject. Wanneer het geluidsvolume van sommige geluidsobjecten overstuurd raakt, dan krijgt u deze melding.

De procedure is dan als volgt:

• Selecteer de geluidsobjecten, die u op elkaar wilt afstemmen

• klik met de rechtermuisknop op het geluidspoor, waarmee u de overige geluidsobjecten op elkaar wilt afstemmen

• klik op: Volume van de geselecteerde objecten op elkaar afstemmen.

• nu wordt de geluidsvolume op de door u gekozen geluidsobjecten afgestemd.

Met vriendelijk groet,

Rob (forumlid / moderator)

Laatst gewijzigd door Bol op 21.11.2022, 09:58, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-