After more then a decade

Colorz schreef op 29.11.2022 om 23:47 uur

Hello everyone,

 

After more then a decade using VPX, I decided for a few reasons and with pain in the heart, too no longer take the updates from Magix for VPX. I have to admit, the 79,99 euro upgrade was very tempting..but you can't change the direction of the wind with it. VPX will stay on the harddrive but I don't know how long this program will run without updates. I will let the program calmly run out it's time, it deserves it. I learned a lot from the video series but it will stop for me here, end of the road. I wanna thank johnebaker, cubeace and many more here for the constant support they give, and euhm... sorry I was a real ass sometimes lol 😅😉

 

Bye guys

Laatst gewijzigd door MAGIX_Mod

Operating System
    Windows 10 Pro 64-bit
CPU
    AMD FX-8370    
RAM
    32,0GB Dual-Channel DDR3 @ 936MHz (11-11-11-30)
Motherboard
    ASUSTeK COMPUTER INC. M5A97 R2.0 (Socket 942)    
Graphics
    HP 27xw (1920x1080@59Hz)
    PHL 323E7 (1920x1080@60Hz)
    SyncMaster (1440x900@60Hz)
    4096MB ATI AMD Radeon R9 200 Series (Sapphire/PCPartner)    
Storage
    3726GB Western Digital WDC WD40 EFRX-68N32N0 SATA Disk Device (SATA )    
    1863GB TOSHIBA DT01ACA200 (SATA )    
    232GB Samsung SSD 850 EVO 250GB (SATA (SSD))    
    3725GB Western Digital WD Elements 25A3 USB Device (USB (SATA) )    
    4657GB Western Digital WD Elements 25A3 USB Device (USB (SATA) )    
    119GB Generic STORAGE DEVICE USB Device (USB )
Optical Drives
    ASUS BW-16D1HT SATA CdRom Device
Audio
    Realtek High Definition Audio

Reacties

Bol schreef op 30.11.2022 om 10:37 uur

@Colorz

Misschien, dat kan ik u als tevreden gebruiker alsnog kan overhalen om Magix Video Pro X13 te upgraden naar Magix Video Pro X14 zoals uzelf aangeeft voor € 79,99. Magix Duitsland hebt de updateservice sinds vorig jaar verlaten. Wanneer u nu Magix Video Pro X14 aanschaft, dan is deze weer net als VDL2016 en eerdere versies weer onbeperkt te gebruiken. Dit houdt correct in, dat u net als vroeger alle uitgebrachte updates gratis zijn, totdat Magix Video Pro X15 is uitgebracht.

Met vriendelijk groet,

Rob (Forumlid / moderator)

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Colorz schreef op 30.11.2022 om 11:31 uur

Hallo Rob,

Het komt gewoon hierop neer, de updates zijn 'niet' gratis, je betaald gewoon voor een jaar lidmaadschap.. Wat normaal is. Zoals ik al zei, de lage prijs is heel verleidelijk, maar het probleem voor mij zit veel dieper. Voor mij persoonlijk holt Magix met VPX op veel vlakken hopeloos achter de feiten aan, als het zich profileert als een pro-consumer pakket. Ik ben de laatste maanden naar oplossingen gaan zoeken en eerlijk gezegd was ik toch wel verbijsterd van het aanbod en verschil.. aan elk pakket zijn wel minpunten te vinden, dat is normaal, maar hier stapelden ze zich op, sneller dan Dubai torens bouwt. Ik kan het absoluut niet meer gebruiken als de klant een 'moderne' aflevering vraagt. Dan komt het op veel vlakken gewoon te kort.

Met vriendelijke groet,

Stefan

Operating System
    Windows 10 Pro 64-bit
CPU
    AMD FX-8370    
RAM
    32,0GB Dual-Channel DDR3 @ 936MHz (11-11-11-30)
Motherboard
    ASUSTeK COMPUTER INC. M5A97 R2.0 (Socket 942)    
Graphics
    HP 27xw (1920x1080@59Hz)
    PHL 323E7 (1920x1080@60Hz)
    SyncMaster (1440x900@60Hz)
    4096MB ATI AMD Radeon R9 200 Series (Sapphire/PCPartner)    
Storage
    3726GB Western Digital WDC WD40 EFRX-68N32N0 SATA Disk Device (SATA )    
    1863GB TOSHIBA DT01ACA200 (SATA )    
    232GB Samsung SSD 850 EVO 250GB (SATA (SSD))    
    3725GB Western Digital WD Elements 25A3 USB Device (USB (SATA) )    
    4657GB Western Digital WD Elements 25A3 USB Device (USB (SATA) )    
    119GB Generic STORAGE DEVICE USB Device (USB )
Optical Drives
    ASUS BW-16D1HT SATA CdRom Device
Audio
    Realtek High Definition Audio

Bol schreef op 30.11.2022 om 13:11 uur

@Colorz

Hallo Stefan,

Magix Duitsland hebt twee mogelijkheden om een Magix Video Pro X pakket aan te schaffen en te gebruiken.

  • Video Pro X 365 (abonnementsvorm)
  • Video Pro X14 (koopvorm)

Zoals ik reeds heb beschreven is de aankoop weer onbeperkt te blijven gebruiken (inclusief de nog uit te komen updates). U kunt dan Pro X14 altijd weer herinstalleren tot op de laatst uitgebrachte update. U kunt, als u dat eventueel wenst een jaartje overslaan en dan pas weer ProX16 tegen de upgradeprijs aanschaffen.

.....Voor mij persoonlijk holt Magix met VPX op veel vlakken hopeloos achter de feiten aan....

Zoals uzelf al aangeeft, is het aanbod van verschillen filmpakketten zeer groot. Ook prijstechnisch zijn er grote verschillen te bespeuren. Magix Duitsland probeer met ProX14 een (nog) beter product op de markt te zetten. Vergeleken met zijn voorgangers is dit volgens mij wel geslaagd. Maar u zou dit zelf kunnen uitproberen, door naar ProX14 te upgraden. Mocht ProX14 u toch niet bevallen, dan hebt u de mogelijk om u geld binnen veertien na aankoop zonder opgaaf van rede terug te vragen. Zie de: Algemene voorwaarden (paragraaf 3)

....Ik kan het absoluut niet meer gebruiken als de klant een 'moderne' aflevering vraagt...

Wat bedoeld u precies met de bovenstaande zin.

Met vriendelijke groet,

Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Colorz schreef op 02.12.2022 om 00:38 uur

@Colorz

Hallo Stefan,

Magix Duitsland hebt twee mogelijkheden om een Magix Video Pro X pakket aan te schaffen en te gebruiken.

  • Video Pro X 365 (abonnementsvorm)
  • Video Pro X14 (koopvorm)

Zoals ik reeds heb beschreven is de aankoop weer onbeperkt te blijven gebruiken (inclusief de nog uit te komen updates). U kunt dan Pro X14 altijd weer herinstalleren tot op de laatst uitgebrachte update. U kunt, als u dat eventueel wenst een jaartje overslaan en dan pas weer ProX16 tegen de upgradeprijs aanschaffen.

.....Voor mij persoonlijk holt Magix met VPX op veel vlakken hopeloos achter de feiten aan....

Zoals uzelf al aangeeft, is het aanbod van verschillen filmpakketten zeer groot. Ook prijstechnisch zijn er grote verschillen te bespeuren. Magix Duitsland probeer met ProX14 een (nog) beter product op de markt te zetten. Vergeleken met zijn voorgangers is dit volgens mij wel geslaagd. Maar u zou dit zelf kunnen uitproberen, door naar ProX14 te upgraden. Mocht ProX14 u toch niet bevallen, dan hebt u de mogelijk om u geld binnen veertien na aankoop zonder opgaaf van rede terug te vragen. Zie de: Algemene voorwaarden (paragraaf 3)

....Ik kan het absoluut niet meer gebruiken als de klant een 'moderne' aflevering vraagt...

Wat bedoeld u precies met de bovenstaande zin.

Met vriendelijke groet,

Rob

Bedankt voor al die info Rob. Maar het zal niet baten. Heb er nog even over getwijfeld of ik zou antwoorden op uw laatste vraag..ik kan dat niet direct in 2 zinnen, maar ok

Eerst en vooral, versta me niet verkeerd, VPX is het meest intuitieve programma dat ik ooit gekend heb met enkele superb mogelijkheden. Maar dit gezegd zijnde zijn er een aantal tekortkomingen die rechtstreeks op het eindresultaat wegen. Voor mij persoonlijk zijn dit oa de 'tekst' mogelijkheden en vooral de overgangen. 2 niet mis te verstane groepen die ik constant nodig heb in projecten. (ik werk vooral voor de eventsector)

Ik weet nog een x aantal jaren terug wanneer magix kwam aandraven met de STORE TAB. Ik weet nog goed dat ik toen aangewakkerd werd hierdoor...wat was magix van plan met deze store tab in VPX..? Zou er dan toch een soort community/ecosysteem voor VPX komen waar mensen hun eigen creaties (overgangen, intros, etc) ten berde zouden kunnen stellen en/of misschien ook te koop zetten, zodat je bv kan uitbreiden in mogelijkheden op verschillende gebieden naar keuze, net zoals met de grotere paketten? Het werd uiteindelijk een online store waar je idd aankopen kon doen zoals muziek, luts, overgangen. Leuk dacht ik, eindelijk vernieuwing en vooruitgang, ook al was het geen ecosysteem met focus op creatievelingen, maar een gewone b2c magix winkel.

Een van de eerste maanden heb ik bij overgangen de Zoom Collections en de Smooth Transitions aangekocht, daar dit overgangen zijn die nog het dichtst bij gangbare moderne overgangen horen, enfin, die wel meer gebruikt worden zullen we maar zeggen. Er was ook geen andere keus... Nu zijn we 3 of 4 jaar later denk ik, al eens bij overgangen gekeken? De Zoom Collections en Smooth Collections, de in mijn ogen meest bruikbare die lijken op de nu veelgebruikte 'Seamless transitions', hebben er maar heel even opgestaan, die halen ze er dan af en uitgerekend die vervangen ze door hexagons, triangles en nog enkele andere rare dingen, die er nu al jaren opstaan, onveranderd. Niets maar dan ook NIETS komt erbij. Voor de mensen die zich afvragen, over welke transities wauwelt die nu, hier een voorbeeld van moderne veelgebruikte transities, google: Combined Transitions Bundle - 800+ – FOUR Editors

Titelsjablonen...om te schreeuwen...de ingebakken 'geanimeerde titels' daar kan je wel iets mee, maar na een tijdje heb je ze wel allemaal gehad..en je kan er amper iets aan veranderen buiten tekststijl of kleur. daar stopt het. En in de store die voor vernieuwing zou kunnen zorgen..? veranderd gewoon niets..die staat als het ware op pauze ofzo. Muziek, dat word wel eens geupdate, maar dat is ook gemakkelijk, daar is er een overvloed van natuurlijk. Daarnaast heb je dan nog Producer Planet waar je je heil kan gaan zoeken ..hadden ze beter 'Rich Planet' genoemd...wat een farce aan overprijsde 'speel je vakantiefilmpje bij de oma eens af' B-grade rommel. Sorry...

Eigenlijk zouden ze hier, naar voorbeeld van ik zeg maar wat FILMORA, de overgangen, effecten en dergelijke GRATIS maandelijks moeten bijvoegen als update...ipv enkel maar updates met 'fixes' door te sturen om de 4 maand. Want dat is nu net het gevoel dat ik krijg bij Magix. Voor alles kan je ook bijbetalen. Zo kon ik bv na het filmen met een Sony FS7 op een huwelijk eerst nog eens bijbetalen of ik kon de Mpeg opnames nog niet eens importeren en afspelen. Maar wel met grote termen van 8K staan zwaaien bij aankondigingen van nieuwe versies, dat wel. Koop je een dji drone, importeer je h265 files, crasht het bij import. blijken ze geen antwoord op te hebben, kan je daar weer tijd insteken om alles te liggen door sturen en hopelijk, na een maand of 3 a 4, zal er een update komen waarin dit verholpen zal zijn..als ze het niet overgeslagen hebben tenminste.. Ja sorry, dan ga ik ff op zoek naar alternatieven, want dat kan ik niet uitleggen aan klanten natuurlijk. En die alternatieven die zich niet profileren als 'pro', draaiden het zonder problemen...tsjahhh

Ik heb er de laatste jaren altijd een dubbel gevoel aan overgehouden, als Magix een garage was, en je kocht er een porsche, dan reed je de garage uit in een porsche maar wel op een bandenset van een deux-chevaux. Ik weet niet of het aan de opbouw van het programma ligt dat ze er niet meer aan kunnen of willen doen, of dat het voor een deel aan de marketingzijde ligt, of ze het bewust zo houden, of dat de programmeurs een beetje achter staan..of onderbemand...ik weet het niet. Magix is zo knap intuitief gebouwd en zou, met een beetje juiste richting en marketing, zo bij de grotere pakketten in de wereld 'kunnen' meedraaien aan de top....als ze nou even de focus legden op waar de focus zou moeten liggen.

Maar nu heb ik het gevoel dat het stil staat. Elk jaar hetzelfde, een nieuwere versie met nog meer K's dan er al K's waren (wie edit er hier in 8K? Iemand??) Wat novelty's zoals VR wat de meesten nooit zullen aanraken en nog wat 3rd party pakketten met veelal B-grade effecten die niet verder zullen geraken dan de video van tante Betty in de Beekse Bergen. Elk jaar een hoop 3rd party pakketten waardoor je op den duur ook het bos door de bomen niet meer ziet...dat je daarin op de duur moeilijk iets in terugvind hadden ze uiteindelijk wel in de gaten tot men grote verbazing, en zodoende hebben ze er dan maar een search functie bij aangebouwd. Zodat je toch nog effecten terugvind, zonder door een karrevracht aan verzamelde pakketten te liggen zoeken. Kudos voor magix, als het goed is mag het ook gezegd worden ;-) O ja, heeeeel belangrijk, ik zou het nog bijna vergeten, het jaarlijks terugkerende Travel Maps pakket, waar, laten we eerlijk zijn, volgens mij geen kat naar omkijkt buiten die enkelingen uit curiositeit, die een wereldreis aan het voorbereiden zijn. Dit 'belangrijk' pakket lijkt op 1 jaar meer updates te krijgen dan VPX zelf, maar dat kan natuurlijk ook een fata morgana zijn. in ieder geval, een huzarenstuk dat je absoluut niet mag/kan missen. Mja sorry, ik word er een beetje sarcastisch nijdig door... Het is geen Video Pro X in mijn ogen meer, het is meer een Video Deluxe Discover voor de leeftijd 5 tot 99 jaar.

Service? Is het al opgevallen hoe je moet zoeken naar een email als je een persoonlijke vraag wil stellen aan de desk van magix...ze hebben het goed weggestopt. Woeker maar door het bos aan helpfiles. en als je het daar niet vind is er de community wel. Dat noemen we de DIY methode, maw laat ons zo veel mogelijk met rust! Dat is eigenlijk het beeld wat ze nu uitdragen. Ik ga ff terug naar een voorbeeld van Filmora, daar heb je rechtstreeks toegang tot een persoonlijke helpdesk, eender welk uur. is er een bug geen probleem, ff melden met deze knop en het word nog opgevolgd ook met persoonlijke updates. Heb je nieuwe ideeën voor verbetering, yep, ook daar is er een knop voor en word nog eens opgevolgd ook.

Nogal een verschil mijns inziens...misschien ben ik gewoon een zeikerd maar goed, dan wel een zeikerd met een mening. Als dit de roadmap van Magix is naar de toekomst toe, die schijnbaar ook geen oren heeft naar de community, moeten ze het maar zelf weten.

Ik vind dit echt spijtig dat ik hier zo nijdig in word, velen zullen er geen boodschap aan hebben, I know. Tenslotte heb ik met magix men eerste stappen leren zetten in deze wereld, het is dus moeilijk om een paar negatieve kanten bloot te leggen die me al enige tijd dwars zitten...maar ik heb nu eenmaal geen ander 'Waarom?' antwoord.. Langs de andere kant, als het niet goed zit, vind ik dat er ook over gepraat moet kunnen worden... Ik zal VPX altijd in het oog blijven houden, maar zal dit pakket nu inruilen voor een naar allerwaarschijnlijkheid, veel veel minder intuitief pakket, ben ik zeker van....maar in de plaats krijg ik er dan wel de creatieve vrijheid voor terug, die voor mij persoonlijk, al jaren in VPX niet meer te vinden is en veel te weinig aandacht krijgt. Zeer spijtig, enkele kleine bochten zouden het landschap er heel anders kunnen doen laten uitzien, en ik had het echt graag anders gezien, maar goed.

Operating System
    Windows 10 Pro 64-bit
CPU
    AMD FX-8370    
RAM
    32,0GB Dual-Channel DDR3 @ 936MHz (11-11-11-30)
Motherboard
    ASUSTeK COMPUTER INC. M5A97 R2.0 (Socket 942)    
Graphics
    HP 27xw (1920x1080@59Hz)
    PHL 323E7 (1920x1080@60Hz)
    SyncMaster (1440x900@60Hz)
    4096MB ATI AMD Radeon R9 200 Series (Sapphire/PCPartner)    
Storage
    3726GB Western Digital WDC WD40 EFRX-68N32N0 SATA Disk Device (SATA )    
    1863GB TOSHIBA DT01ACA200 (SATA )    
    232GB Samsung SSD 850 EVO 250GB (SATA (SSD))    
    3725GB Western Digital WD Elements 25A3 USB Device (USB (SATA) )    
    4657GB Western Digital WD Elements 25A3 USB Device (USB (SATA) )    
    119GB Generic STORAGE DEVICE USB Device (USB )
Optical Drives
    ASUS BW-16D1HT SATA CdRom Device
Audio
    Realtek High Definition Audio

Bol schreef op 02.12.2022 om 11:47 uur

@Colorz

Hallo Stefan.

Uw antwoord / verhaal doorgelezen. Als moderator, kan ik hier niets mee. Ik zal uw topic rechtstreeks doorsturen aan Magix Support, zodat zij u antwoord ook lezen, want dit forum is voor en door Magix gebruikers, dat geheel losstaat van Magix Support.

Met vriendelijk groet,

Rob (forumlid / moderator)

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-