Afspelen 4k hapert

Bastiaan-Stelling schreef op 02.03.2024 om 10:34 uur

Ik heb een Sony FDR AX33 4K camera. Daarin een ssd Sandisk 170 MB/s kaartje. Als ik met HDMI vanaf de camera afspeel op de tv is het beeld vloeiend, maar zodra ik de film via een harde schijf op tv kijk gaat het haperen. Ook als ik het ssd kaartje met een usb lezer op tv afspeel via mij Shield Android Tv, welke met een HDMI kabel aan mijn tv is gekoppeld met kwaliteit om 4k over te brengen. Heeft iemand de gouden tip?

Veel dank alvast!

Reacties

Bol schreef op 02.03.2024 om 18:39 uur

@Bastiaan-Stelling

Hallo Bastiaan,

.....Als ik met HDMI vanaf de camera afspeel op de tv is het beeld vloeiend, maar zodra ik de film via een harde schijf op tv kijk gaat het haperen....

Uw probleem zit waarschijnlijk in het feit, dat uw externe harde schijf is aangesloten op een USB 2.0 poort waarvan de overdrachtssnelheid te laag is. Raadpleeg hiervoor eens de handleiding van uw TV.

Met vriendelijke groet,

Rob
forum moderator

Laatst gewijzigd door Bol op 02.03.2024, 18:40, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Bastiaan-Stelling schreef op 04.03.2024 om 11:24 uur

Beste Rob,

Bedankt voor je antwoord. Mijn externe harde schijf (HDD) heeft een USB 3.0 verbinding en kabel. Deze heb ik aangesloten op een mediaplayer (Nvidia Shield TV). De Mediaplayer ook. Kan een SSD harde schijf dit mogelijk beter dan een HDD harde schijf of zit er elders een probleem?

Dank wederom!

Vriendelijke groet,

 

Bastiaan

 

 

Bol schreef op 04.03.2024 om 13:37 uur

@Bastiaan-Stelling

Hallo Bastiaan,

Kunt u de externe harde schijf (HDD) niet direct op een USB poort aansluiten van uw TV? Wat u ook zou kunnen doen, is om de bitrate te verlagen. Of een SSD harde schijf betere resultaat zou opleveren kan ik hiervandaan niet zeggen, waarschijnlijk wel.

Hebt u de 4k film als MPEG-4 of als HEVC geëxporteerd? Als u de film exporteert als MPEG-4 dan is de bitrate 88000 kbits/s en met HEVC is dit nog maar 15000 kbits/s. Volgens mij ziet u weinig tot niets geen kwaliteitsverschillen.

Ik zou zeggen probeer dit eerst een uit.

Succes,

Rob
forum moderator

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Bastiaan-Stelling schreef op 05.03.2024 om 12:16 uur

Bedankt Rob, via USB direct op TV is helaas niet mogelijk omdat de TV de bestandstypen niet ondersteunt. Vandaar dat ik het via een mediaplayer of mijn xbox afspeel.

Ik exporteer inderdaad in MPEG4. Een test in HEVC leverde helaas hetzelfde haperende resultaat op..

Bol schreef op 07.03.2024 om 13:37 uur

@Bastiaan-Stelling

Hallo Bastiaan,

Wat is het merk en type van uw TV. Mijn Samsung TV ondersteund ook géén MPEG-4 en/of HEVC bestanden. Mijn Samsung TV is geen 4K TV, maar speelt mijn geëxporteerde films (MPEG-4 c.q. HEVC bestanden) zonder haperingen af via mijn Mede8er 3D Mediaspeler met een interne 2TB harde schijf .

Groet,

Rob
forum moderator

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Bastiaan-Stelling schreef op 09.03.2024 om 11:07 uur

Hallo Rob,

Deze: https://tweakers.net/pricewatch/1235275/samsung-ue50nu7020-zwart/specificaties/

Het is een hele puzzel.. dank weer voor je hulp. Ik heb zelf een Nvidia shield tv waar ik de externe harde schijf op aansluit.